Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Formularul de contact este un serviciu unic prin care contribuabilii pot transmite diverse solicitari catre ANAF

06-Apr-2023
3404
Formularul de contact este un serviciu unic prin care contribuabilii pot transmite diverse solicitari catre ANAF

ANAF informeaza contribuabilii ca, incepand cu data de 16.02.2023, persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoanele fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, pot transmite solicitari catre fisc numai prin Formularul de contact din cadrul serviciului Spatiul Privat Virtual.

Astfel, Formularul de contact din spatiul public permite transmiterea solicitarilor numai de catre persoanele fizice in situatia in care campul Cod de identificare fiscala este completat cu un CNP/NIF valid.

In situatia in care acest camp este completat cu alte informatii, respectiv CUI/CIF, contribuabilul/platitorul primeste urmatoare atentionare:„Aceasta categorie (Asistenta si indrumare de specialitate in domeniul fiscal) din cadrul Formularului de contact este destinata exclusiv persoanelor fizice. Institutia va roaga sa utilizati Formularul de contact din cadrul serviciului Spatiul Privat Virtual”.

In relatia cu unitatile fiscale contribuabilii nu pot utiliza alte adrese de e-mail ale administratiei fiscale ci doar Formularul de contact.

Orice solicitare transmisa prin alte canale electronice decat Formularul de contact nu va fi luata in considerare, iar ca raspuns veti fi indrumati sa retrimiteti solicitarea pe calea corecta.

In acest fel exista riscul sa se piarda un anumit termen ce are legatura cu problematica pentru care s-a trimis acea solicitare, sa nu se proceseze acea cerere pana la transmiterea corespunzatoare a acesteia, intarziindu-se astfel rezolvarea sa.

Cererile, inscrisurile, sau alte documente care NU sunt inca digitalizate/disponibile in format electronic (nu exista in format pdf inteligent sau orice alt format care poate permite completarea sau transmiterea si gestionarea automata si care nu se pot depune electronic prin mijloacele electronice de transmitere la distanta indicate pe site-ul A.N.A.F.), precum si diverse solicitari de clarificari legislative se vor transmite prin intermediul Formularului de contact din contul de SPV, selectand categoria ”Asistenta si indrumare de specialitate in domeniul fiscal”.

Formularele digitalizate sunt disponibile pe site-ul A.N.A.F. in Sectiunea Servicii online/ Descarcare declaratii electronice si se transmit obligatoriu asa cum este indicata calea pe portalul A.N.A.F. fie prin portalul e-guvernare, fie prin SPV- rubrica ”Depunere declaratii” din contul de SPV al contribuabilului autentificat cu certificat digital, sau prin accesarea butonului din pagina principala a site-ului A.N.A.F. ”Depunere declaratie unica si alte formulare SPV ” de catre persoanele fizice autentificate cu user si parola.

Problemele de natura tehnica poate fi sesizate utilizand ”Formularul de contact”, selectand categoria ”Asistenta tehnica servicii informatice”.

Formularul de Contact este disponibil:
- in serviciul S.P.V.- contribuabilii autorizati sub orice forma
- pe portal A.N.A.F. – exclusiv pentru persoanele fizice

Institutia mentioneaza ca persoanele fizice pot beneficia de indrumare si asistenta electronic, direct sau prin reprezentanti sau imputerniciti, prin accesarea "Formularului de contact" disponibil in Spatiul Privat Virtual sau in spatiul public al portalului A.N.A.F., astfel cum este prevazut la art. 13 alin. (1) din Anexa la Ordinul ministrului finantelor nr.1233 / 2021 pentru aprobarea Procedurii de indrumare si asistenta a contribuabililor / platitorilor, acordate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, si de coordonare metodologica a activitatii de aplicare unitara a legislatiei fiscale si procedural fiscale desfasurate de structurile de asistenta contribuabili, precum si in domeniul tehnologiei informatiei.

Serviciul Spatiul Privat Virtual poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/inreg_inrol_pf_pj_spv in cadrul acestuia fiind disponibil Formularul de contact .

Totodata, Formularul de contact disponibil pe spatiul public al portalului A.N.A.F. poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/

De asemenea, toti contribuabilii pot beneficia de asistenta in domeniul fiscal si IT si telefonic, prin contactarea Call-center-ului A.N.A.F., la numarul de telefon 031.403.91.60.


Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016