Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

GDPR: S-a stabilit modul in care vor fi controlate firmele care prelucreaza date personale

04-Iul-2018
2033

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a pus in dezbatere proiectul care stabileste procedura de efectuare a investigatiilor privind indeplinirea atributelor stabilite prin lege de firmele care prelucreaza date personale.


Astfel, potrivit proiectului, ANSPDCP va efectua investigatii fie din oficiu, fie ca urmare a unei plangeri. In cazul investigatiilor din oficiu, propunerea poate veni:

  • de la compartimentele cu atributii de control ale ANSPDCP; 
  • de la presedintele sau vicepresedintele ANSPDCP, printr-o rezolutie scrisa; 
  • de la celelalte compartimente din cadrul ANSPDCP; 
  • in urma transmiterii notificarilor de incalcare a securitatii datelor cu caracter personal; 
  • ca masura de verificare a unor date si informatii cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, care nu sunt, totusi, plangeri, din aceasta categorie facand parte si sesizarile sau informatiile primite de la o alta autoritate de supraveghere sau de la o alta autoritate publica;
  • in urma cooperarii internationale sau cu celelalte autoritati de supraveghere din statele membre, inclusiv in cadrul operatiunilor comune si acordarii de asistenta reciproca.

De asemenea, proiectul prevede ca efectuarea unei investigatii din oficiu se va face printr-o nota motivata in care va fi notata entitatea supusa investigatiei. Nota va fi apoi avizata de seful ierarhic si aprobata de presedintele ANSPDCP. 

Investigatiile din oficiu se pot efectua si sub forma de audituri privind protectia datelor.

Revenind la cea de-a doua situatie, cand controlul vine ca urmare a unei plangeri, investigatiile pentru solutionarea acesteia se aproba prin rezolutia scrisa a presedintelui ANSPDCP care poate delega aceasta atributie sefului compartimentului de specialitate. 

Investigatiile pot fi efectuate fie cu instiintarea prealabila scrisa a entitatii controlate (caz in care controlul se va efectua la data si ora anuntate de ANSPDCP), fie pot avea caracter inopinat.
In cazul unor motive justificate, ANSPDCP sau entitatea controlata pot cere amanarea sau suspendarea investigatiei, se mai arata in proiectul supus dezbaterii.

Investigatiile pot fi efectuate pe teren, la sediul autoritatii ori in scris, modalitatea de efectuare fiind stabilita de seful ierarhic/inlocuitorul acestuia prin rezolutie scrisa. Dar, in oricare dintre situatii, investigatia nu poate incepe inainte de ora 8.00 si nu poate continua dupa ora 18.00. In plus, controlul se face in prezenta persoanei la care se efectueaza investigatia sau a reprezentantului sau. Investigatia poate continua si dupa ora 18.00 numai cu acordul persoanei la care se efectueaza aceasta sau a reprezentantului sau. 

Rezultatul investigatiei se consemneaza in procesul-verbal de constatare/sanctionare incheiat de personalul de control. 

Documentul complet poate fi consultat aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "GDPR: S-a stabilit modul in care vor fi controlate firmele care prelucreaza date personale":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016