Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

GDPR: S-a stabilit modul in care vor fi controlate firmele care prelucreaza date personale

04-Iul-2018
1963

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a pus in dezbatere proiectul care stabileste procedura de efectuare a investigatiilor privind indeplinirea atributelor stabilite prin lege de firmele care prelucreaza date personale.


Astfel, potrivit proiectului, ANSPDCP va efectua investigatii fie din oficiu, fie ca urmare a unei plangeri. In cazul investigatiilor din oficiu, propunerea poate veni:

  • de la compartimentele cu atributii de control ale ANSPDCP; 
  • de la presedintele sau vicepresedintele ANSPDCP, printr-o rezolutie scrisa; 
  • de la celelalte compartimente din cadrul ANSPDCP; 
  • in urma transmiterii notificarilor de incalcare a securitatii datelor cu caracter personal; 
  • ca masura de verificare a unor date si informatii cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, care nu sunt, totusi, plangeri, din aceasta categorie facand parte si sesizarile sau informatiile primite de la o alta autoritate de supraveghere sau de la o alta autoritate publica;
  • in urma cooperarii internationale sau cu celelalte autoritati de supraveghere din statele membre, inclusiv in cadrul operatiunilor comune si acordarii de asistenta reciproca.

De asemenea, proiectul prevede ca efectuarea unei investigatii din oficiu se va face printr-o nota motivata in care va fi notata entitatea supusa investigatiei. Nota va fi apoi avizata de seful ierarhic si aprobata de presedintele ANSPDCP. 

Investigatiile din oficiu se pot efectua si sub forma de audituri privind protectia datelor.

Revenind la cea de-a doua situatie, cand controlul vine ca urmare a unei plangeri, investigatiile pentru solutionarea acesteia se aproba prin rezolutia scrisa a presedintelui ANSPDCP care poate delega aceasta atributie sefului compartimentului de specialitate. 

Investigatiile pot fi efectuate fie cu instiintarea prealabila scrisa a entitatii controlate (caz in care controlul se va efectua la data si ora anuntate de ANSPDCP), fie pot avea caracter inopinat.
In cazul unor motive justificate, ANSPDCP sau entitatea controlata pot cere amanarea sau suspendarea investigatiei, se mai arata in proiectul supus dezbaterii.

Investigatiile pot fi efectuate pe teren, la sediul autoritatii ori in scris, modalitatea de efectuare fiind stabilita de seful ierarhic/inlocuitorul acestuia prin rezolutie scrisa. Dar, in oricare dintre situatii, investigatia nu poate incepe inainte de ora 8.00 si nu poate continua dupa ora 18.00. In plus, controlul se face in prezenta persoanei la care se efectueaza investigatia sau a reprezentantului sau. Investigatia poate continua si dupa ora 18.00 numai cu acordul persoanei la care se efectueaza aceasta sau a reprezentantului sau. 

Rezultatul investigatiei se consemneaza in procesul-verbal de constatare/sanctionare incheiat de personalul de control. 

Documentul complet poate fi consultat aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "GDPR: S-a stabilit modul in care vor fi controlate firmele care prelucreaza date personale":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer de active. Prevederile Codului Fiscal in aceasta situatie
    • Pentru ca subiectul transferului de active este unul de interes pentru cititorii Fiscalitatea.ro, astazi, unul dintre specialistii nostri va face o analiza la obiect pornind de la situatia unei firme platitoare de TVA cu asociat unic care vrea sa faca transferul de activitate la o firma platitoare de TVA. Se pot aplica in aceasta situatie prevederile art.127 alin. (7) din Codul fiscal, daca firma primitoare vrea sa-si continue activitatea, iar firma cedenta va fi lichidata? Cum se face...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016