Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

GDPR: S-a stabilit modul in care vor fi controlate firmele care prelucreaza date personale

04-Iul-2018
1720

Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a pus in dezbatere proiectul care stabileste procedura de efectuare a investigatiilor privind indeplinirea atributelor stabilite prin lege de firmele care prelucreaza date personale.


Astfel, potrivit proiectului, ANSPDCP va efectua investigatii fie din oficiu, fie ca urmare a unei plangeri. In cazul investigatiilor din oficiu, propunerea poate veni:

  • de la compartimentele cu atributii de control ale ANSPDCP; 
  • de la presedintele sau vicepresedintele ANSPDCP, printr-o rezolutie scrisa; 
  • de la celelalte compartimente din cadrul ANSPDCP; 
  • in urma transmiterii notificarilor de incalcare a securitatii datelor cu caracter personal; 
  • ca masura de verificare a unor date si informatii cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, care nu sunt, totusi, plangeri, din aceasta categorie facand parte si sesizarile sau informatiile primite de la o alta autoritate de supraveghere sau de la o alta autoritate publica;
  • in urma cooperarii internationale sau cu celelalte autoritati de supraveghere din statele membre, inclusiv in cadrul operatiunilor comune si acordarii de asistenta reciproca.

De asemenea, proiectul prevede ca efectuarea unei investigatii din oficiu se va face printr-o nota motivata in care va fi notata entitatea supusa investigatiei. Nota va fi apoi avizata de seful ierarhic si aprobata de presedintele ANSPDCP. 

Investigatiile din oficiu se pot efectua si sub forma de audituri privind protectia datelor.

Revenind la cea de-a doua situatie, cand controlul vine ca urmare a unei plangeri, investigatiile pentru solutionarea acesteia se aproba prin rezolutia scrisa a presedintelui ANSPDCP care poate delega aceasta atributie sefului compartimentului de specialitate. 

Investigatiile pot fi efectuate fie cu instiintarea prealabila scrisa a entitatii controlate (caz in care controlul se va efectua la data si ora anuntate de ANSPDCP), fie pot avea caracter inopinat.
In cazul unor motive justificate, ANSPDCP sau entitatea controlata pot cere amanarea sau suspendarea investigatiei, se mai arata in proiectul supus dezbaterii.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Investigatiile pot fi efectuate pe teren, la sediul autoritatii ori in scris, modalitatea de efectuare fiind stabilita de seful ierarhic/inlocuitorul acestuia prin rezolutie scrisa. Dar, in oricare dintre situatii, investigatia nu poate incepe inainte de ora 8.00 si nu poate continua dupa ora 18.00. In plus, controlul se face in prezenta persoanei la care se efectueaza investigatia sau a reprezentantului sau. Investigatia poate continua si dupa ora 18.00 numai cu acordul persoanei la care se efectueaza aceasta sau a reprezentantului sau. 

Rezultatul investigatiei se consemneaza in procesul-verbal de constatare/sanctionare incheiat de personalul de control. 

Documentul complet poate fi consultat aici.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "GDPR: S-a stabilit modul in care vor fi controlate firmele care prelucreaza date personale":
Rating:

Nota: 4.5 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Achizitie imobil. Conditii pentru cota redusa de TVA 5%
    • Care sunt conditiile in care o persoana fizica poate achizitiona un imobil cu TVA 5%? Se poate depasi valoarea sau suprafata constructiei in functie de cati cumparatori va avea imobilul respectiv? In cele ce urmeaza vom analiza situatia unei familii care intentioneaza sa achizitioneze un apartament intr-un imobil, indeplinind urmatoartele conditii: - nu a mai achizitionat un imobil cu TVA 5%; - valoarea imobilului este de 96.000 euro; - constructia este noua; - suprafata este de 178 mp. Imobilul...» citeste mai departe aici

  • ANRP anunta simplificarea procedurilor pentru stingerea datoriilor
    • Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (A.N.R.P.) anunta ca, incepand cu 13 iulie a.c., a intrat in vigoare OUG nr. 63/2018 Ordonanta de Urgenta nr. 63 privind compensarea unor creante reciproce intre statul roman si persoanele beneficiare ale legilor din domeniul restituirii proprietatii. In interesul persoanelor vizate de OUG nr. 63/2018, A.N.R.P. a stabilit o procedura simplificata de depunere si solutionare a cererilor. “A fost instituit, astfel, un mecanism de...» citeste mai departe aici

  • Cursuri gratuite pentru antreprenori: Cand incep inscrierile
    • Cursuri gratuite pentru antreprenori: Cand incep inscrierile Antreprenorii romani sau cei care vor sa se perfectioneze se pot inscrie la cursuri gratuite de antreprenoriat si management, prin programul guvernamental UNCTAD/EMPRETEC, incepand de miercuri, 25 iulie 2018. Aplicatia pentru Programul UNCTAD/EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, va deveni activa miercuri, 25 iulie...» citeste mai departe aici

  • Angajarea pensionarilor cu grad de invaliditate
    • Din punct de vedere al legislatiei muncii, se ridica multe semne de intrebare, atat din partea nagajatorilor, cat, mai ales, a salariatilor, care nu isi cunosc foarte bine drepturile. Ce se intampla in cazul in care o persoana se pensioneaza pe caz de boala, mai poate ea munci? Iar daca da, in ce conditii? In cele ce urmeaza avem o analiza amanuntita, in functie de diversele situatii in care se poate afla un potential angajat cu grad de invaliditate. De la inceput trebuie sa precizam ca, in...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica in cazul rezidentilor angajati in strainatate: Cand trebuie completata?
    • In jurul Declaratiei Unice continua sa se ridice semne de intrebare, cum ar fi in cazul romanilor care primesc venituri din activitati realizate in afara tarii, desi sunt salariati si in Romania. Ce se intampla in aceasta situatie, trebuie sau nu depusa Declaratia? In analiza de mai jos vom vorbi despre cazul concret al unui rezident roman, care este angajat pe perioada determinata in Ungaria – anul 2018 – pe pozitia de conferentiar universitar cu norma intreaga. Din salariul brut...» citeste mai departe aici

  • Alocatii de 750 de lei pentru asistentii care au grija de persoane cu handicap
    • Executivul va adopta o OUG prin care asistentii care se ocupa de persoanele cu handicap vor primi o alocatie lunara de in cuantum de 600 – pana la 750 de lei, a declarata premierul Viorica Dancila, marti, la inceputul sedintei de Guvern. Alocatia de 600 de lei se acorda asistentilor care au in grija un adult cu grad de handicap accentuat, iar cea de 750 de lei, pentru ingrijirea unui adult cu handicap grav. Aceasta alocatie se va adauga salariului asistentului personal profesionist, si are...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016