Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Guvernul a aprobat! Sistemul e-TVA va fi implementat din 1 august 2024, doar pentru anumite operatiuni

01-Iul-2024
1410
Guvernul a aprobat! Sistemul e-TVA va fi implementat din 1 august 2024, doar pentru anumite operatiuni

Guvernul Romaniei a analizat si aprobat actul normativ elaborat de Ministerul Finantelor prin care se aduc o serie de modificari sistemului digital national e-TVA, printre care implementarea lui incepand cu 1 august 2024, doar pentru operatiunile efectuate incepand cu 1 iulie 2024.



Atentie! In cazul contribuabililor care aplica TVA la incasare, sistemul va fi introdus de la 1 august 2025.

Modificarile vin in urma centralizarii propunerilor primite ca urmare a consultarilor cu reprezentantii mediului de afaceri.

Noul cadru pus pe tapet, impreuna cu modificarile pe care le aducem urmare a discutiilor din aceasta saptamana, reiterand deschiderea totala catre imbunatatire a mecanismelor de implementare a RO-eTVA, pana la termenele efective de intrare in vigoare a prevederilor din ordonanta, vor aduce imbunatatiri in ceea ce priveste cresterea conformarii fiscale si reducerii gap-ului de TVA si vine in sprijinul contribuabililor corecti si onesti, cat si a reprezentantilor ANAF, in combaterea si reducerea evaziunii fiscale", a subliniat Marcel Bolos, ministrul Finantelor.

Modificari aduse sistemului e-TVA 

Principalele modificari aduse de actul normativ sunt urmatoarele:

  • se amana de la trei luni la sase luni, pana la 1 ianuarie 2025, termenul de justificare a diferentelor de TVA, in raport cu datele din decontul precompletat de TVA;
  • se prelungeste termenul de cinci zile pentru verificarea informatiilor si datelor din decontul precompletat de TVA la 20 de zile si abrogarea notelor justificative, care implicau un efort suplimentar din partea expertilor contabili;
  • se infiinteaza Comitetul e-TVA format din reprezentantii MF si ai mediului de afaceri pentru monitorizarea mecanismului sistemului RO-eTVA si realizarea de imbunatatiri constante intr-un mediu partenerial, care sa asigure combaterea evaziunii fiscale si reducerea gap-ului de TVA, cat si o digitalizare care sa vina in sprijinul contribuabililor, in relatie cu organele fiscale. Comitetul are rol consultativ, iar membrii lui nu vor fi remunerati;
  • notificarile de conformare nu vor produce efecte cu privire la indicatorii de risc fiscal, pana la 1 ianuarie 2025;
  • revizuirea cuantumului sistemului de amenzi, diferentiat pe categorii de persoane impozabile.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici