Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe profit. Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra in faliment

30-Aug-2009
3254

Aceste operatiuni, care se efectueaza in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, sunt:

1. sigilarea si conservarea bunurilor care fac parte din averea societatii comerciale;

2. inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatii comerciale, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, normelor si reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;

3. intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze si care aplica Reglementarile contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005;

4. vanzarea bunurilor perisabile sau supuse deprecierii iminente;

5. vanzarea bunurilor importante din averea debitorului (terenuri, fabrici, instalatii) cat mai avantajos si cat mai repede, cu acordul prealabil al creditorilor;

6. depunerea la banca, in contul debitorului, a sumelor realizate din vanzarea bunurilor;

7. stabilirea, potrivit legii, a masei pasive;

8. trecerea distincta pe documentele fiscale a obligatiilor nascute in timpul procedurii de faliment, fata de cele nascute anterior declararii procedurii de faliment;

9. distribuirea sumelor realizate din lichidare, potrivit planului de distribuire intre creditori, in ordinea prevazuta de lege;

10. intocmirea si aprobarea raportului final;

11. intocmirea situatiilor financiare finale.

Daca lichidarea se prelungeste peste durata unui exercitiu financiar, lichidatorii sunt obligati sa intocmeasca situatiile financiare anuale ale societatilor comerciale aflate in proces de lichidare conform reglementarilor contabile aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 si sa le depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice la care este inregistrata persoana juridica.

Articol adaugat in 02 septembrie 2009

Articol preluat din

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2009

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa
fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate
intelectuala.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Capitalul social, modificat. Termen limita de majorare, valoarea aplicata + un EXEMPLU util

    • Capitalul social reprezinta un element esential in structura oricarei societati comerciale, reflectand contributia financiara initiala a asociatilor. Modificarile legislative recente propun actualizarea valorii acestuia in functie de cifra de afaceri, ca parte a unui demers mai amplu de eficientizare a mediului economic. Noile reglementari vizeaza consolidarea capitalizarii firmelor si responsabilizarea acestora in raport cu dimensiunea activitatii desfasurate. Avem acest caz. Suntem un SRL ce...» citeste mai departe aici

  • D150 si D151, digitalizate de ANAF. 4 pasi importanti prin care puteti depune declaratii online

    • Incepand cu 19 septembrie 2025, contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online prin intermediul unui certificat digital beneficiaza de o procedura simplificata. Modificarile au fost introduse prin Ordinul ANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, care actualizeaza regulile privind inregistrarea si revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaratii online”.» citeste mai departe aici

  • Bolt taxi. Tratament fiscal util in cazul unui raport Bolt

    • In cazul activitatii desfasurate prin platforma Bolt, este esential sa fie inteles corect tratamentul fiscal aplicabil veniturilor si comisioanelor. Raportarile lunare primite de la Bolt includ diverse tipuri de venituri si retineri care trebuie analizate distinct din punct de vedere contabil si fiscal. Desi raportul poate constitui document justificativ, in anumite cazuri este necesara sustinerea cu documente suplimentare. In plus, tratamentul TVA, impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende interimare. Cum pot fi acordate daca aveti pierderi fiscale

    • Dividendele reprezinta distributii de profit catre asociati si pot fi acordate fie anual, fie in cursul anului ca dividende interimare. Acestea se pot distribui doar daca societatea inregistreaza profit contabil si sunt respectate prevederile legale privind acoperirea pierderilor anterioare si mentinerea capitalului social. Distribuirea se face in baza situatiilor financiare intocmite conform legii si trebuie regularizata la finalul exercitiului financiar. Avem acest caz concret. O...» citeste mai departe aici

  • Comertul cu amanuntul si cu ridicata. Exista OBLIGATIA utilizarii casei de marcat?

    • In acest articol vom vedea cadrul legal aplicabil activitatilor de comert cu ridicata si cu amanuntul, precum si obligatiile fiscale ale operatorilor economici, in special in ceea ce priveste utilizarea caselor de marcat. Sunt analizate situatiile in care este permisa vânzarea catre persoane fizice si conditiile de incasare a platilor, in conformitate cu legislatia in vigoare. Avem acest caz concret. O societate care are ca obiect de activitate comert cu ridicata produse de feronerie,...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal ANULAT. Mai trebuie declarat in D394? F4109 se depune in aceasta situatie?

    • Uneori, bonul fiscal poate fi emis eronat si ulterior anulat, de exemplu din cauza aplicarii gresite a cotei de TVA sau a altor erori de operare. In astfel de situatii, contribuabilii trebuie sa stie cum sa procedeze corect din punct de vedere fiscal si declarativ. In continuarea articolului explicam daca un bon fiscal anulat trebuie raportat in Declaratia 394 si daca este necesara depunerea Formularului F4109. Avem acest caz concret. A fost emis un singur bon fiscal in luna august si acesta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016