Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In atentia institutiilor publice: Iata ce trebuie sa stiti cu privire la completarea cererii pentru deschiderea de credite bugetare

15-Iul-2011
4104
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 498/13.07.2011, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.276/2011 pentru aprobarea Instructiunilor privind completarea formularului "Cerere pentru deschiderea de credite bugetare" aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru deschiderea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul Trezoreriei Statului si bugetele locale.

In ceea ce priveste deschiderea de credite bugetare, aceasta procedura se efectueaza lunar, prin utilizarea formularului "Cerere pentru deschiderea de credite bugetare" aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste cereri vor fi intocmite in doua exemplare, semnate de catre ordonatorii principali de credite sau de inlocuitorii lor de drept ori de alte persoane imputernicite in acest scop potrivit legii si se avizeaza pentru control financiar preventiv delegat si/sau control financiar preventiv propriu, dupa caz.

Exemplarul nr. 1 al cererilor pentru deschiderea de credite bugetare aprobate in bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate se prezinta pentru avizare Ministerului Finantelor Publice incepand cu data de 25 a lunii anterioare perioadei pentru care se solicita deschiderea de credite. Exemplarul nr. 1 al cererilor pentru deschiderea creditelor bugetare din bugetele locale se prezinta pentru avizare si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care unitatile administrativ teritoriale au conturile deschise, incepand cu data de 25 a lunii anterioare perioadei pentru care se solicita deschiderea de credite.

In schimb, exemplarul nr. 2 al cererilor pentru deschiderea de credite bugetare se retine de catre institutia publica initiatoare, iar raspunderea pentru situatiile in care datele inscrise in acest exemplar difera de cele cuprinse in exemplarul nr. 1 revine exclusiv acesteia.

Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala Trezorerie si Contabilitate Publica va instiinta ordonatorii principali de credite cu privire la deschiderea creditelor bugetare solicitate de acestia printr-o comunicare privind deschiderea de credite bugetare. Comunicarea privind deschiderea de credite bugetare impreuna cu exemplarul nr. 2 al cererii pentru deschiderea de credite bugetare constituie documente justificative pentru inregistrarea in contabilitatea institutiilor publice a creditelor bugetare deschise. Unitatile Trezoreriei Statului vor elibera institutiilor publice extrase de cont aferente creditelor bugetare deschise. Extrasele de cont impreuna cu exemplarul nr. 2 al cererii pentru deschiderea de credite constituie documente justificative pentru inregistrarea in contabilitatea institutiilor publice a creditelor bugetare deschise.
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii


Formularul "Cerere pentru deschidere de credite bugetare" aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, se genereaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie de Ministerul Finantelor Publice. Programul de asistenta este distribuit ordonatorilor principali de credite gratuit de Ministerul Finantelor Publice si/sau de unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului. Cererea de deschidere a creditelor bugetare poate fi realizata si prin intermediul aplicatiilor informatice ale institutiilor publice, cu conditia respectarii cel putin a elementelor din modelul aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, si a precizarilor art. 2 din OMFP nr. 2.276/2011.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In atentia institutiilor publice: Iata ce trebuie sa stiti cu privire la completarea cererii pentru deschiderea de credite bugetare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Raporturi de afiliere si obligativitatea intocmirea dosarului preturilor de transfer. Opinia consultantului
    • In analiza urmatoare, societatea Alfa Alfa are doi asociati care sunt frati (F1 - 90% si F2 - 10%). In plus, societatea BETA are doi asociati (F2 - 50% si Sotia (F2) - 50%). Vom vedea daca sunt afiliate cele doua societati avand in vedere ca nu depasesc 25% din valoarea partilor sociale. Persoana juridica BETA (microintreprindere platitoare de TVA la incasare) achizitioneaza materie prima pe care o factureaza societatii ALFA (contribuabil mijlociu). De asemenea, vom vedea daca trebuie intocmit...» citeste mai departe aici

  • ANAF va transmite din 22 iunie doar online popririle pe conturi
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.383/ 23 mai 2017 a fost publicat OMFP nr.691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare silita si a procedurii de comunicare a acestora. Actul normativ mentionat va intra in vigoare in 30 de zile de la aparitie, adica pe 22 iunie 2017. Concret, de la acea data, comunicarea actelor de executare emise de ANAF catre banci se va face numai online, prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la...» citeste mai departe aici

  • Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este modalitatea prin care o societate poate proceda la eliminarea registrelor si documentelor financiar-contabile al caror termen de pastrare prevazut in Ordinul 2634/2015 a expirat. Conform prezentului ordin termenul de pastrare a statelor de salarii este de 50 de ani, iar termenul de pastrare a registrelor si a celorlalte documente financiar-contabile este de 10 ani cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost...» citeste mai departe aici

  • Cresterea economica a Romaniei se datoreaza consumului pe gospodarie, nu dezvolaterii sau investitiilor
    • Dupa prezentarea raportului de tara al Romaniei din 2017, publicat la 22 februarie 2017, si care a evaluat progresele realizate de tara noastra in ceea ce priveste aplicarea recomandarilor adoptate de Consiliul European la 12 iulie 2016, in data de 14 iunie a fost prezentata actualizarea acestor recomandari pentru perioada imediat urmatoare. In prezentarea acestor recomandari in fata mass-mediei, mediului afaceri si oficialilor romani, Angela Cristea, reprezentanta CE la Bucuresti a vorbit...» citeste mai departe aici

  • Majorarea salariului minim ar trebui facuta dupa un sistem independent
    • Valentina Vasile, cercetator stiintific in cadrul Academiei Romane, a declarat la inceputul acestei saptamani ca, in opinia sa, majorarea salariului minim in Romania trebuie facuta dupa consultarea unui grup de experti in piata muncii din care sa faca parte reprezentanti ai mediului academic, ai institutiilor specializate, dar si din cadrul Institutului National de Statistica (INS) si Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Agerpres, aceasta a participat la o conferinta...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.