In atentia institutiilor publice: Iata ce trebuie sa stiti cu privire la completarea cererii pentru deschiderea de credite bugetare
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 498/13.07.2011, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.276/2011 pentru aprobarea Instructiunilor privind completarea formularului "Cerere pentru deschiderea de credite bugetare" aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru deschiderea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul Trezoreriei Statului si bugetele locale.
In ceea ce priveste deschiderea de credite bugetare, aceasta procedura se efectueaza lunar, prin utilizarea formularului "Cerere pentru deschiderea de credite bugetare" aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare. Aceste cereri vor fi intocmite in doua exemplare, semnate de catre ordonatorii principali de credite sau de inlocuitorii lor de drept ori de alte persoane imputernicite in acest scop potrivit legii si se avizeaza pentru control financiar preventiv delegat si/sau control financiar preventiv propriu, dupa caz.
Exemplarul nr. 1 al cererilor pentru deschiderea de credite bugetare aprobate in bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate se prezinta pentru avizare Ministerului Finantelor Publice incepand cu data de 25 a lunii anterioare perioadei pentru care se solicita deschiderea de credite. Exemplarul nr. 1 al cererilor pentru deschiderea creditelor bugetare din bugetele locale se prezinta pentru avizare si unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului la care unitatile administrativ teritoriale au conturile deschise, incepand cu data de 25 a lunii anterioare perioadei pentru care se solicita deschiderea de credite.
In schimb, exemplarul nr. 2 al cererilor pentru deschiderea de credite bugetare se retine de catre institutia publica initiatoare, iar raspunderea pentru situatiile in care datele inscrise in acest exemplar difera de cele cuprinse in exemplarul nr. 1 revine exclusiv acesteia.
Ministerul Finantelor Publice - Directia Generala Trezorerie si Contabilitate Publica va instiinta ordonatorii principali de credite cu privire la deschiderea creditelor bugetare solicitate de acestia printr-o comunicare privind deschiderea de credite bugetare. Comunicarea privind deschiderea de credite bugetare impreuna cu exemplarul nr. 2 al cererii pentru deschiderea de credite bugetare constituie documente justificative pentru inregistrarea in contabilitatea institutiilor publice a creditelor bugetare deschise. Unitatile Trezoreriei Statului vor elibera institutiilor publice extrase de cont aferente creditelor bugetare deschise. Extrasele de cont impreuna cu exemplarul nr. 2 al cererii pentru deschiderea de credite constituie documente justificative pentru inregistrarea in contabilitatea institutiilor publice a creditelor bugetare deschise.
Formularul "Cerere pentru deschidere de credite bugetare" aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, se genereaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitie de Ministerul Finantelor Publice. Programul de asistenta este distribuit ordonatorilor principali de credite gratuit de Ministerul Finantelor Publice si/sau de unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului. Cererea de deschidere a creditelor bugetare poate fi realizata si prin intermediul aplicatiilor informatice ale institutiilor publice, cu conditia respectarii cel putin a elementelor din modelul aprobat prin Ordinul ministrului Finantelor, nr. 1.801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, si a precizarilor art. 2 din OMFP nr. 2.276/2011.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Impozitarea unei societati care desfasoara activitate de brokeraj
Intrebare: O firma presteaza servicii (in baza unui contract de brokeraj) conform codului CAEN 6622. Este platitoare de impozit pe profit conform prevederilor legale. Firma factureaza catre XXX.SA, cu care are incheiat contract de brokeraj, comisionul ce i se cuvine pentru politele de asigurare incheiate in numele brokerului de asigurari XXX.SA. Este activitatea acestei firme incadrata corect pe codul CAEN 6622 sau poate fi incadrata pe alt cod CAEN? Este considerata aceasta firma, care incheie un numar...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Recunoastere cheltuielilor in rezultat
Intrebare: De la unul dintre clientii nostrii (mari productocati din domeniul auto) am primit o factura aferenta castigarii unui proiect ce ar trebui sa dureze 3 ani. Costul facturii se recupereaza prin pretul produselor noaste finite catre ei in aceasta perioada. Va rog asistenta in monografia contabila inregistrarii acestei facturi primite.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie. Interdictie de instrainare
Intrebare: Suntem o firma cu activitate de morarit panificatie. O manastire din zona vrea sa aduca la noi grau primit dintr-o donatie/sponsorizare, iar in echivalenta sa ii dam faina pe parcursul a cel putin un an. Pentru graul ce urmeaza sa il aduca am solicitat factura, urmand ca si noi sa facem factura de avans pentru faina ce urmeaza sa o livram (din care vom storna la momentul livrarii si vom face factura normala deci cu valoare 0). Factura de grau va fi compensata cu factura de avans prin proces...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Declaratia 406
Intrebare: Societatea are printre clientii sai si ambasade. CIF-ul atribuit de ANAF pentru ambasadele inregistrate in Romania este un numar format din 13 cifre, 9000XXXXXXXXX. Cu ce cod pot sa mapez clientul conform raportarii SAF-T (00,01,02 etc.)? Tarile din care fac parte clienti ambasade sunt: Belgia, Franta si Japonia. Am nevoie de codul lor fiscal din tarile lor? Va rog sa exemplificati.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Prestatii legate de un import sau un export. Cota de tva
Intrebare: Societatea noastra factureaza catre clienti non-UE din grupul nostru de firme si nu numai (inregistrati ca platitori de TVA) prestatii locale legate de un import sau un export, cum ar fi: - formalitati vamale; - manipulari in port; - procesare documente; - THC; - transport rutier, feroviar din portul Constanta la destinatie la interior. Facturile se emit cu sau fara TVA? Daca exista scutire de TVA, va rugam sa ne comunicati documentele necesare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –