Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Manual de inventariere a patrimoniului, practic si eficient!

06-Nov-2013
7474
Amenda este de pana la 5000 de lei daca nu realizam inventarul patrimoniului. Inventarierea patrimoniului este o etapa obligatorie pentru inchiderea exercitiului financiar si nu numai! Manualul de inventariere a patrimoniului reprezinta un element esential pentru orice departament de contabilitate-fiscalitate.

Cateva capitole pe care trebuie sa le stapanim fara urma de ezitare sau neclaritati:

1. Cum se scrie o procedura de inventariere in mod corect? raspuns in ghid>>>

2. Cum se stabilesc comisiile de inventariere? raspuns in ghid>>>

3. Ce documente trebuie elaborate in procesul de inventariere? raspuns in ghid>>>


4. Cum se realizeaza inventarierea? raspuns in ghid>>>

5. Cum se evalueaza activele si datoriile la inventar? raspuns in ghid>>>

6. Cum se recupereaza pagubele? raspuns in ghid>>>

7. Cum se compenseaza plusurile si minusurile in contabilitate? raspuns in ghid>>>

8. Cum se inregistreaza in contabililtate rezultatele inventarierii? raspuns in ghid>>>

9. Ce se intampla cu firmele care isi tin contabilitatea in partida simpla? raspuns in ghid>>>


Iata si cuprinsul unui ghid practic ce va ajuta sa realizati un manual de inventariere ca la carte:


Prevederi legale privind efectuarea inventarierii
Documente elaborate prin procesul de inventariere
Etapele inventarierii
Evaluarea activelor la inventar
Evaluarea datoriilor si a capitalurilor proprii
Particularitati privind inventarierea la institutii publice si la alte entitati ale administratiei publice centrale
Modele proceduri de inventariere
Rezultatele inventarierii
* Plusuri si minusuri
* Lipsuri si perisabilitati
* Mijloace fixe propuse a fi casate
Inregistrarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii
Recuperarea pagubelor
Compensarea plusurilor si minusurilor
Inventariere partida simpla


Se pot completa rapid documentele implicate in procesul de inventariere: decizii de inventariere, declaratii, liste de inventariere, procese verbale, proceduri de inventariere. Acestea se regasesc pe cd in format editabil.

Detalii mai multe in pagina oficiala a Manualului de Inventariere a Patrimoniului >>>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici