Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cu ce probleme se confrunta firmele pe parcursul efectuarii inventarierii?

23-Nov-2015
1377

Atentionam asupra faptului ca inventarierea nu a fost niciodata un subiect simplu pentru nimeni. Sunt nu mai putin de 4 acte importante ce reglementeaza inventarierea.

Si sunt numeroase situatii in care contabilii si administratorii nu stiu cum sa procedeze cand vine vorba despre inventariere.

Iata doar 7 situatii dificile:


1. Intrebare: “Societatea noastra, cu obiect de activitate editarea cartilor, are in stoc carti degradate fizic si carti uzate moral (editii vechi pentru care nu mai este cerere pe piata). Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor la scoaterea din gestiune a cartilor in cele doua situatii?”

2. Intrebare: “La finalizarea lucrarilor de modernizare a unei cladiri, trebuie sa regularizam plata taxei pentru autorizatia de constructie 1% si taxa la ISC de 0,8%. Aceste doua taxe se includ in valoarea de inventar a cladirii?”

3. Intrebare: “Societatea noastra a casat diverse obiecte de inventar si mijloace fixe complet amortizate din care nu au rezultat componente de valorificat, dar nu detinem dovada predarii lor ca deseuri. Ce este de facut? Ar trebui colectata TVA la valoarea procesului verbal de casare?”

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

4. Intrebare: “Tastaturile si mouse-urile achizitionate separat (adica fara a fi achizitionate impreuna cu un computer) pot fi considerate consumabile sau trebuie sa fie considerate obiecte de inventar?”

5. Intrebare: “Mobilierul dintr-o camera de hotel este compus din mai multe piese (comoda, dulap, masa, birou) si am facut un singur numar de inventar in Registrul Imobilizarilor - "1. Mobilier camera x" (pentru toate aceste piese). Acest numar de inventar trebuie pus pe fiecare piesa din camera (comoda, masa, birou)?”

6. Intrebare: “O firma are cateva produse in stoc de foarte mult timp (dinainte de 2011). Nu mai are cum sa le vanda, dar ar vrea sa le treaca pe obiecte de inventar si sa le dea in consum. Cum se procedeaza? Ce documente trebuie intocmite? Care este monografia contabila?”

7. Intrebare: “Compania noastra face inventarierea o data pe an, dar in luna octombrie, nu in luna decembrie. E gresit sa se faca inventarierea in alta luna decat in luna decembrie? In lege nu am gasit decat obligativitatea efectuarii inventarului anual, fara sa se spuna cand anume. De ce ar prefera firmele sa faca acest inventar la sfarsit de an? Usureaza cumva munca in contabilitatea sau la nivel de gestiune a stocurilor?”
etc.

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG solutioneaza eficient aceste probleme. El va ofera informatii complete si va permite totodata sa aveti o imagine de ansamblu foarte utila asupra inventarierii.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cu ce probleme se confrunta firmele pe parcursul efectuarii inventarierii?":
Rating:

Nota: 2.5 din 6 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016