Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cu ce probleme se confrunta firmele pe parcursul efectuarii inventarierii?

23-Nov-2015
1540

Atentionam asupra faptului ca inventarierea nu a fost niciodata un subiect simplu pentru nimeni. Sunt nu mai putin de 4 acte importante ce reglementeaza inventarierea.

Si sunt numeroase situatii in care contabilii si administratorii nu stiu cum sa procedeze cand vine vorba despre inventariere.

Iata doar 7 situatii dificile:


1. Intrebare: “Societatea noastra, cu obiect de activitate editarea cartilor, are in stoc carti degradate fizic si carti uzate moral (editii vechi pentru care nu mai este cerere pe piata). Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor la scoaterea din gestiune a cartilor in cele doua situatii?”

2. Intrebare: “La finalizarea lucrarilor de modernizare a unei cladiri, trebuie sa regularizam plata taxei pentru autorizatia de constructie 1% si taxa la ISC de 0,8%. Aceste doua taxe se includ in valoarea de inventar a cladirii?”

3. Intrebare: “Societatea noastra a casat diverse obiecte de inventar si mijloace fixe complet amortizate din care nu au rezultat componente de valorificat, dar nu detinem dovada predarii lor ca deseuri. Ce este de facut? Ar trebui colectata TVA la valoarea procesului verbal de casare?”

4. Intrebare: “Tastaturile si mouse-urile achizitionate separat (adica fara a fi achizitionate impreuna cu un computer) pot fi considerate consumabile sau trebuie sa fie considerate obiecte de inventar?”

5. Intrebare: “Mobilierul dintr-o camera de hotel este compus din mai multe piese (comoda, dulap, masa, birou) si am facut un singur numar de inventar in Registrul Imobilizarilor - "1. Mobilier camera x" (pentru toate aceste piese). Acest numar de inventar trebuie pus pe fiecare piesa din camera (comoda, masa, birou)?”

6. Intrebare: “O firma are cateva produse in stoc de foarte mult timp (dinainte de 2011). Nu mai are cum sa le vanda, dar ar vrea sa le treaca pe obiecte de inventar si sa le dea in consum. Cum se procedeaza? Ce documente trebuie intocmite? Care este monografia contabila?”

7. Intrebare: “Compania noastra face inventarierea o data pe an, dar in luna octombrie, nu in luna decembrie. E gresit sa se faca inventarierea in alta luna decat in luna decembrie? In lege nu am gasit decat obligativitatea efectuarii inventarului anual, fara sa se spuna cand anume. De ce ar prefera firmele sa faca acest inventar la sfarsit de an? Usureaza cumva munca in contabilitatea sau la nivel de gestiune a stocurilor?”
etc.

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG solutioneaza eficient aceste probleme. El va ofera informatii complete si va permite totodata sa aveti o imagine de ansamblu foarte utila asupra inventarierii.

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cu ce probleme se confrunta firmele pe parcursul efectuarii inventarierii?":
Rating:

Nota: 2.5 din 6 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Instructiuni de completare/validare a Formularului 394
    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti atrage atentia contribuabililor asupra completarii si depunerii Formularului 394 – care trebuie depus pana pe data de 30 mai. Termenul limita de depunere a Formularului 394 “Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritorul national aferente perioadei de raportare precedente” este joi, 30 mai. Cu aceasta ocazie, DGRFP face mai multe precizari privind depunerea formularului....» citeste mai departe aici

  • Determinare rezerva legala la societatea care inregistreaza pierdere
    • "Sa presupunem ca la sfarsitul anului 2017 firma X a avut o pierdere de 400.000 lei. Iar la sfarsitul anului 2018 are un profit de 300.000 lei. Mai este obligatorie constituirea rezervei legale pentru anul 2018? Dar pentru anul 2017? Rezerva legala se va constitui pentru intreaga suma de 300.000 lei, desi cu un an inainte firma a fost pe pierdere?" La aceste intrebari va raspunde consultantul nostru in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Conform prevederilor pct. 420 si urmatoarele din...» citeste mai departe aici

  • ANOFM a anuntat calendarul programelor GRATUITE de formare profesionala pentru luna iunie
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) anunta 159 de programe de formare profesionala pentru luna iunie 2019, la nivel national. In total, sunt asteptate peste 2.700 de persoane la cursurile gratuite oferite prin intermediul Agentiei. “2.714 persoane vor participa la cursurile gratuite organizate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca in luna iunie 2019”, transmite ANOFM. Dintre toate cursurile la care se pot inscrie persoanele fizice in luna iunie,...» citeste mai departe aici

  • Guvernul extinde programul "Prima Casa" - Dobanda fixa, plafon marit. Liderul PSD: Pot fi accesate credite mai mari!
    • Liderul PSD, Liviu Dragnea, a anuntat ca Programul “Prima casa” va fi modificat, astfel incat romanii sa se poata indatora mai mult la banci, cat sa isi poata lua o casa mai spatioasa. De altfel, intr-o interventie la o emisiune TV, acesta a anuntat ca Guvernul ia in calcul o serie de alte masuri, cum ar fi dobanda fixa pe toata perioada derularii creditului, dar si marirea plafonului, ca urmare a faptului ca forma actuala a programului nu mai este “competitiva”. Dragnea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016