
Raportul Special
realizat de specialisti
Atentionam asupra faptului ca inventarierea nu a fost niciodata un subiect simplu pentru nimeni. Sunt nu mai putin de 4 acte importante ce reglementeaza inventarierea.
Si sunt numeroase situatii in care contabilii si administratorii nu stiu cum sa procedeze cand vine vorba despre inventariere.
Iata doar 7 situatii dificile:
1. Intrebare: “Societatea noastra, cu obiect de activitate editarea cartilor, are in stoc carti degradate fizic si carti uzate moral (editii vechi pentru care nu mai este cerere pe piata). Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor la scoaterea din gestiune a cartilor in cele doua situatii?”
2. Intrebare: “La finalizarea lucrarilor de modernizare a unei cladiri, trebuie sa regularizam plata taxei pentru autorizatia de constructie 1% si taxa la ISC de 0,8%. Aceste doua taxe se includ in valoarea de inventar a cladirii?”
3. Intrebare: “Societatea noastra a casat diverse obiecte de inventar si mijloace fixe complet amortizate din care nu au rezultat componente de valorificat, dar nu detinem dovada predarii lor ca deseuri. Ce este de facut? Ar trebui colectata TVA la valoarea procesului verbal de casare?”
4. Intrebare: “Tastaturile si mouse-urile achizitionate separat (adica fara a fi achizitionate impreuna cu un computer) pot fi considerate consumabile sau trebuie sa fie considerate obiecte de inventar?”
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
5. Intrebare: “Mobilierul dintr-o camera de hotel este compus din mai multe piese (comoda, dulap, masa, birou) si am facut un singur numar de inventar in Registrul Imobilizarilor - "1. Mobilier camera x" (pentru toate aceste piese). Acest numar de inventar trebuie pus pe fiecare piesa din camera (comoda, masa, birou)?”
6. Intrebare: “O firma are cateva produse in stoc de foarte mult timp (dinainte de 2011). Nu mai are cum sa le vanda, dar ar vrea sa le treaca pe obiecte de inventar si sa le dea in consum. Cum se procedeaza? Ce documente trebuie intocmite? Care este monografia contabila?”
7. Intrebare: “Compania noastra face inventarierea o data pe an, dar in luna octombrie, nu in luna decembrie. E gresit sa se faca inventarierea in alta luna decat in luna decembrie? In lege nu am gasit decat obligativitatea efectuarii inventarului anual, fara sa se spuna cand anume. De ce ar prefera firmele sa faca acest inventar la sfarsit de an? Usureaza cumva munca in contabilitatea sau la nivel de gestiune a stocurilor?”
etc.
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG solutioneaza eficient aceste probleme. El va ofera informatii complete si va permite totodata sa aveti o imagine de ansamblu foarte utila asupra inventarierii.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Manualul Contabilului Incepator te scapa de stresul debutului in cariera si elimina riscul oricarei amenziPierderi tehnologice. Se pot calcula perisabilitati?Eliminarea documentelor financiar-contabile. Cum poate proceda o societate?Transfer creante. Ce etape urmam?Dizolvare si lichidare societate comerciala. Ce documente fiscale intocmim?Ultimele articole
Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventarINVENTARIERE anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?Ce se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utileProcedura inventarierii patrimoniului + alte zeci de proceduri contabile pentru societatiRegistrul inventar PFA. Completare si MODELArticole similare
Cand se efectueaza in mod obligatoriu inventarierea?Manual de inventariere a patrimoniului, practic si eficient!Sfaturi de la experti
Contestatie rezultat inspectie fiscala
Intrebare: Perioada inspectiei fiscale este anul 2023, 2024 si lunile ianuarie, februarie, martie 2025. Suma respinsa pentru anul 2025 este de 22.480 lei. Cum pot contesta aceasta suma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: 1. Pentru actionarul cu domiciliul in Scotia, care primeste dividende din Romania, ce declaratie trebuie sa depuna societatea noastra: D205 sau D207? Daca am depus deja D205 pentru 2024, ce se mai poate face? 2. Ce documente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA