Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masurile fiscal-bugetare propuse de Guvern vor fi aplicate! Sesizarea opozitiei pe pachetul de legi a fost respinsa de CCR

19-Oct-2023
2808
Masurile fiscal-bugetare propuse de Guvern vor fi aplicate! Sesizarea opozitiei pe pachetul de legi a fost respinsa de CCR

Guvernul si-a asumat recent raspunderea pe noul pachet de legi care aduce schimbari fiscal-bugetare incepand cu anul 2023. In acest context, mai multe partide ale opozitiei au depus la CCR o sesizare referitoare la proiect, motivand faptul ca acesta nu este unitar, si ca exista mai multe articole de neconstitutionalitate. Judecatorii au decis insa, dupa indelungi dezbateri, ca obiectia este neintemeiata. Noile taxe si contributii, eliminarea anumitor facilitati dar si schimbarile din administratie vor fi aplicate dupa ce vor fi promulgate de Presedinte.

Sesizarea pe pachetul de masuri fiscal-bugetare a fost respinsa de CCR

Dupa indelungi dezbateri, CCR a respins sesizarea opozitiei pe Pachetul de masuri fiscal-bugetare: ”CCR a constatat ca angajarea raspunderii Guvernului pe proiectul de lege a vizat un scop unic si unitare, respectiv cresterea veniturilor la bugetul public si reducerea cheltuielilor statului. In cadrul examenului de constitutionalitate, s-a conchis ca procedura de aprobare a legii, prin angajarea raspunderii Guvernului, a respectat exigentele Constitutiei si a jurisprudentei CCR”, a explicat Enache, presedintele Curtii Constitutionale.

Acesta a mai precizat si ca ”dispozitiile legale in mod punctual criticate de autorii obiectiei de neconstitutionalitate au fost adoptate in marja de apreciere si oportunitate de care legiuitorul dispune in materie financiar-fiscala”.

Sesizare la CCR pe pachetul de masuri fiscal-bugetare

Reamintim ca mai multi reprezentati ai Opozitiei, din partidele USR si Forta Dreptei, au depus o sesizare la Curtea Constitutionala pe proiectul de lege privind masurile fiscal-bugetare, motivand ca acesta incalca anumite mai multe articole din Constitutie, dar si ca nu e un proiect de lege unitar, nu este respectata conditia aplicarii imediate a legii.

"Am depus la secretariatul general sesizarea USR, Forta Dreptei si PNL impotriva legii prin care Ciuca si Ciolacu baga mana adanc in buzunarul romanilor care muncesc. Cum spuneam, am gasit si doi liberali, Vilceanu si Pecingina. Sunt 46 de pagini de articole de neconstitutionalitate, sunt 13 articole din Constitutie calcate in picioare de Ciolacu in acest proiect. O sa va dau cateva argumente. Unele sunt de procedura si o sa le citesc. Nu au fost respectate conditiile pentru angajarea raspunderii Guvernului. Guvernul si-a angajat raspunderea cu privire la un pachet de legi, sunt modificate 22 de acte normative, nu e un proiect de lege unitar, nu este respectata conditia aplicarii imediate a legii. Este ala-bala-portocala. Unele prevederi se aplica la 1 octombrie, unele prevederi se aplica la anul, unele in 2025, iar CCR a spus in nenumarate randuri ca asta nu este in regula si a admis sesizari de neconstitutionalitate. A spus clar ca atunci cand iti angajezi raspunderea ca Guvern trebuie sa ti-o angajezi pe ceva urgent", a spus Mosteanu la Palatul Parlamentului.

Inititoatorii sesizatii considera ca pachetul de legi a incalcat principiul securitatii juridice, ca urmare a lipsei de claritate si predictibilitate a normelor din aceasta lege.

"Se incalca principiul egalitatii in fata legii prin tratamentul inegal si discriminarile facute. Este o sesizare din 2020 la CCR, facuta de PSD pe un pachet de masuri fiscal-bugetare, atunci Guvernul Orban isi angaja raspunderea, un Guvern care nu avea majoritate in Parlament, si ala este un caz in care Constitutia spune ca trebuie sa iti angajezi raspunderea, nu atunci cand ai peste 60% in Parlament, cat au PSD, PNL cu sustinerea minoritatilor. Nu au niciun argument pentru care sa isi angajeze raspunderea pe un proiect atat de complex, trebuia sa vina cu el in Parlament si CCR atunci exact asta a spus", a mentionat purtatorul de cuvant al USR, conform Agerpres.

Masuri fiscale 2024

Proiectul de Lege privind unele masuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung a fost aprobat de Guvern in data de 25 septembrie 2023, cu mici modificari. Detalii AICI»

Printre cele mai importante masuri pe care guvernul vrea sa le implementeze incepand de la finalul acestui an, cu continuitate si in 2024 sau chiar in 2025, se numara urmatoarele:

-introducerea a doua cote de impozitare pentru microintreprinderi;

-taxele CASS vor fi mai mari pentru anumite persoane fizice, incepand cu veniturile aferente anului viitor;

-tichetele de masa vor fi impozitate cu CASS de 10%, insa NU vor mai putea fi acordate si in bani;

-PFA-urile vor fi obligate sa plateasca 2 taxe CASS, in anumite cazuri

-schimbari in privinta impozitului pe profit;

-modificari asupra cotelor de TVA;

-plafonul pentru scutirea de impozit in anumite domenii ramane la 10.000 lei.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari

    • Anul 2025 a fost si este un an al reconfigurarilor semnificative pe piata muncii din Romania. Pe langa tendintele globale accelerate de digitalizare si adoptarea pe scara larga a inteligentei artificiale, mediul de afaceri local se confrunta cu o serie de provocari legislative care schimba fundamental modul in care companiile isi planifica bugetele de personal si strategiile de retentie a angajatilor. De la ajustari ale salariului minim, la reglementari noi privind munca la distanta si pana la...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016