Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Mobilizarea capitalelor din UE: Masuri pentru iesirea din criza a Europei

01-Mar-2013
2500
Comisarul UE pentru politica regionala, Johannes Hahn, va gazdui in data de 28 februarie, primele discutii directe dintre Comisia Europeana si capitalele din UE. Comisarul Hahn va invita cei 20 de primari participanti sa isi asume un rol de leader in efortul de redresare si crestere. El a pledat pentru acordarea unui rol mai central capitalelor, care reprezinta centrele de putere economica si sociala ale Europei si este totodata sustinatorul unei dimensiuni urbane mai proeminente in politica de coeziune si in ansamblul politicilor UE.

Evenimentul isi propune sa promoveze dialogul intre primarii capitalelor europene, precum si dialogul dintre ei si Comisia Europeana si sa ii mobilizeze pe acestia in vederea atingerii obiectivelor de crestere din cadrul Strategiei Europa 2020. La reuniune vor participa, de asemenea, Neelie Kroes, comisarul pentru agenda digitala, si Janez Potočnik, comisarul pentru mediu. Primarii din Amsterdam, Atena, Berlin, Bratislava, Bruxelles, Bucuresti, Lisabona, Ljubljana, Luxemburg, Madrid, Nicosia, Roma, Sofia, Stockholm, Tallinn, Valetta, Viena, Vilnius, Varsovia si Zagreb - toti prezenti- vor prezenta o declaratie comuna privind rolul central al oraselor ca motoare ale unei dezvoltari durabile, inteligente si incluzive. Aceasta declaratie va fi de asemenea sprijinita de unii dintre primarii care nu au putut participa la reuniune.

Inainte de reuniune, comisarul Hahn a declarat "Capitalele sunt cele in care problemele economice si sociale ale Europei sunt adesea mai concentrate si mai vizibile. Dar ele sunt, totodata, motoarele Europei - locurile unde se pot identifica cele mai importante solutii in materie de competitivitate, ocupare a fortei de munca, educatie, transport, mediu si inovare. Prin urmare, ele au o importanta cruciala pentru iesirea din criza a Europei. Fara capitalele europene, nu putem transforma in realitate obiectivele de crestere ale Strategiei Europa 2020. Iata de ce lansez un apel catre primari sa fie varful de lance in procesul de iesire din criza a Europei.”

Comisarul Hahn a promovat in repetate randuri cauza oraselor, sustinand ca procesul decizional la nivel european trebuie sa acorde o atentie sporita dezvoltarii oraselor Europei
, atat in cadrul politicii de coeziune, cat si la nivelul ansamblului politicilor UE, care ar trebui sa integreze o dimensiune urbana mai proeminenta. Modul in care viitoarele politici si investitii ale UE vor incorpora acest deziderat va reprezenta un element esential al mesei rotunde a primarilor.

In cadrul reuniunii, vicepresedintele Kroes va discuta importanta TIC pentru cresterea inteligenta in orase, in special cu trimitere la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente, recent lansat. De asemenea, domnia sa va sublinia faptul ca disponibilitatea unor conexiuni rapide la internet in intreaga Europa este un catalizator esential al progresului social si economic, care necesita un sprijin adecvat la nivelul UE.


Comisarul Potočnik isi va prezenta ideile cu privire la cresterea ecologica in context urban si la modul in care potentialul oraselor ecologice in materie de inovare si de economisire a energiei poate imbunatati calitatea vietii cetatenilor si poate creste competitivitatea. Comisia Europeana a inaintat o serie de propuneri de imbunatatire a eficacitatii investitiilor in zonele urbane, in cadrul reformei politicii de coeziune aflate in prezent in discutie. Aceste propuneri pun accentul pe o abordare integrata in elaborarea politicilor. Comisia a propus ca oraselor sa li se delege mai multe competente si ca acestea sa aiba posibilitatea de a testa noi abordari pentru a tine pasul cu noile provocari economice, sociale si de mediu.

Ca raspuns la acest ultim punct, recentul acord asupra bugetului UE pentru perioada 2014-2020, care necesita in continuare aprobarea Parlamentului European, rezerva aproximativ 330 de milioane de euro pentru actiuni urbane inovatoare.

Evenimentul va fi deschis de catre comisarul Hahn la orele 14.00, in cladirea Berlaymont din Bruxelles, in sala de conferinte Walter Hallstein. Discutia cu usile inchise va fi urmata de o conferinta de presa si de o sedinta foto de grup la orele 16.00.

Sursa: Comisia Europeana

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Scoatere din evidenta clienti neincasati. MONOGRAFIE si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor neincasate se realizeaza atunci cand anumite sume datorate de clienti nu mai pot fi recuperate, fie din cauza falimentului acestora, fie din motive juridice sau economice. In aceste situatii, firmele trebuie sa le elimine din contabilitate, respectand reglementarile contabile si fiscale in vigoare. In acest articol vom analiza principalele reglementari legislative cu privire la procesul de scoatere din evidenta a clientilor neincasati si vom prezenta...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Contract de administrare/mandat si reglementari cheie pentru antreprenori

    • Contractul de admninistrare sau mandat se foloseste ca instrument juridic pentru delegarea puterii de reprezentare si luare a deciziilor in cadrul unei organizatii sau societati comerciale. Acesta este utilizat preponderent pentru numirea administratorilor, directorilor, membrilor consiliului de administratie sau altor persoane care asigura conducerea unei entitati juridice, conferindu-le dreptul de a actiona in numele mandantului (societate, actionar etc.). In acest articol, vom analiza...» citeste mai departe aici

  • Impozit micro. 4 exemple de calcul UTILE pentru anul 2025

    • Impozitul pe veniturile micro a fost modificat de mai multe ori in ultimii ani, de aceea calcularea lui sau aplicarea acestui regim fiscal nu sunt intotdeauna usoare pentru contribuabili. In acest articol vom vedea cand se aplica acest tip de impozit, ce cota de impozitare trebuie sa plateasca firmele, dar si 4 exemple utile de calcul pentru anul 2025.» citeste mai departe aici

  • Registrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?

    • Atunci cand ti-ai infiintat un PFA sau un II, sau daca detii deja unul, trebuie sa fii la curent cu documentele pe care trebuie sa le intocmesti, pentru a te asigura ca respecti legea si ca nu vei fi sanctionat de autoritati. In acest context, un contribuabil se intreaba daca PFA-urile si II-urile au obligatia de a tine Registrul de casa. Vom vedea in continuarea articolului daca exista sau nu aceasta responsabilitate, dar si restul documentelor care trebuie intocmite de aceste entitati.» citeste mai departe aici

  • ONPCSB si prevenirea spalarii banilor. Noutati introduse prin OUG 10/2025

    • OUG 10/2025 a fost publicat recent in Monitorul Oficial. Acesta aduce mai mult schimbari in privinta regulilor nationale pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor. Vizati de modificari sunt furnizorii de criptoactive in Romania.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016