Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modalitati de contestare a proceselor-verbale de constatare a contraventiei

10-Iul-2018
3011

De cele mai multe ori, atunci cand un presupus contravenient contesta o amenda primita de la organele de control, instanta pronunta solutii favorabile prezumtivului contraveninet. Totul este ca argumentatia care combate constatarile organelor de control (de multe ori superficiale) sa fie contruita temeinic.

In cele ce urmeaza vom analiza situatii concrete si mijloacele de care contribuabilul se poate folosi pentru a inlatura sanctiunile nejustificate. Potrivit art. 74 alin. (5) din Legea societatilor, daca societatea detine o pagina de internet proprie, in cuprinsul acesteia trebuie sa se mentioneze denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare. in conformitate cu art. 270 indice 3 din acelasi act normativ. Incalcarea acestor prevederi constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei.
In acest caz, strategia de combatere consta in a demonstra nu neaparat existenta denumirii in cadrul site-ului, ci pe faptul ca pentru a putea stabili existenta unei astfel de fapte organul constatator trebuie sa probeze ca a analizat scripturile intregului site pe serverul pe care este situat site-ul pe baza parolei furnizate de catre societate. Numai in acest fel se poate proba o astfel de fapta.

Odata intocmit procesul-verbal se comunica in copie contravenientului. Daca se refuza primirea acestuia pe loc sau se intocmeste in lipsa, procesul-verbal se comunica prin posta, cu aviz de primire, sau prin afisare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Operatiunea de afisare se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de cel putin un martor.

Desi nesemnarea procesului verbal nu reprezinta o recunoastere a faptei comise, puteti utiliza acest argument pentru a efectua o operatiune extrem de importanta – amanarea primirii procesului verbal. Pentru punerea in executare a amenzii este obligatoriu ca aceasta sa fie comunicata.

Termenul de comunicare sanctionat cu prescrierea executarii sanctiunii este de o luna de la data aplicarii sanctiunii. 

Asadar, refuzand primirea procesului verbal veti pune organul constatator in pozitia de a efectua numeroase demersuri administrative pentru a face amenda efectiva. In numeroase situatii a intervenit prescriptia deoarece procesele verbale nu au mai fost comunicate din vina functionarilor administrativi sau a celor postali care nu au reusit sa remita sub semnatura. De asemenea, termenul de exercitare a plangerii, de 15 zile, ca modalitate de contestare a procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii se calculeaza de la data aplicarii sanctiunii.
In ceea ce priveste refuzul semnarii procesului-verbal, trebuie avut in vedere ca in toate cazurile cand contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. in acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.

Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator. Lipsa martorului nu impiedica intocmirea procesului-verbal, agentul constatator avand obligatia sa precizeze motivele care au condus la incheierea procesului-verbal. In acest mod insa greutatea argumentelor acestuia vor putea fi simtitor diminuate in fata instantei.

Cu privire la implinirea termenului de prescriptie a executarii sanctiunii competenta de solutionare a unei contestatii la executare determinata de faptul ca organul de executare a amenzii nu a observat prescriptia revine judecatoriei pe raza caruia se afla sediul organului fiscal. Asadar, invocarea prescrierii executarii sanctiunii nu se contesta pe calea plangerii impotriva procesului-verbal, ci pe calea contestatiei la executare.

Legislatia, in general, si, in mod special, cea din domeniul contraventiilor stabileste niste termene stricte in cadrul carora organele statului pot constata contraventii. Legea sanctioneaza astfel lipsa de vigilenta a organelor de control. Dupa implinirea acestor termene de prescriptie fapta nu mai poate fi constatata si sanctionata.

Doua sunt termenele de prescriptie care se aplica in domeniul contraventiilor cel in cadrul caruia agentul constatator are posibilitatea de a constata fapta ce constituie contraventie si de a aplica sanctiunea amenzii. Primul termen de prescriptie este cel in cadrul caruia agentul constatator are posibilitatea de a constata fapta ce constituie contraventie si de a aplica sanctiunea amenzii si cel de-al doilea termen de prescriptie este cel in cadrul caruia amenda aplicata trebuie sa fie executata.

Procesul-verbal de constatare a contraventiei poate fi contestat la instanta judecatoreasca. Spre deosebire de celelalte modalitati de contestare pentru care exercitarea acestora nu suspenda obligatia de plata, contestarea proceselor-verbale la instanta suspenda exercitarea oricaror modalitati constrangere din partea autoritatilor. in aceste conditii, la care se adauga si faptul ca in materie contraventionala nu sunt datorate taxe de timbru, exercitarea contestatie este absolut necesara fie chiar si pentru amanarea momentului platii amenzii.

Contestarea proceselor-verbale de constatare a contraventiilor se exercita prin intermediul plangerii care se depune la organul din cadrul caruia face parte persoana care la intocmit.

Termenul de depunere a plangerii este de 15 zile calendaristice. Organul din care face parte agentul constatator este obligat sa primeasca plangerea impotriva procesului-verbal si sa emita un document care sa constate acest fapt. Plangerea poate fi transmisa si direct judecatoriei pe raza careia a fost savarsita fapta, insa depunerea acesteia la organul constatator asigura in majoritatea situatiilor coerenta in formarea dosarului. in anumite circumstante, pentru evitarea contactului cu organele de control si cu eventualele restrictii administrative impuse artificial de acestea poate fi aleasa varianta sesizarii directe adresate instantei.

Plangerea va fi transmisa de catre organul constatator la judecatoria pe raza careia a fost savarsita contraventia. Plangerea cat si celelalte acte de procedura privind solutionarea acesteia sunt scutite de taxa de timbru. Procesele-verbale contestate pot fi puse in executare numai dupa ce hotararile instantelor au devenit definitive. Acest lucru se realizeaza numai dupa pronuntarea instantei si asupra recursului formulat impotriva primei solutii.

De la adoptarea O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor pe langa ajustarile legislative aduse acesteia au produs efecte importante si modificarile ce au fost realizate prin procedura mai putin obisnuita a declararii ca neconstitutionale unor prevederi cuprinse in acest act normativ.

Hotararea judecatoreasca prin care s-a solutionat plangerea poate fi atacata cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare, la sectia contencios administrativ a tribunalului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modalitati de contestare a proceselor-verbale de constatare a contraventiei":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordine de plata/ Foi de varsamant 2021- versiunea 1.3.3. ANAF a actualizat aplicatia
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat aplicatia pentru prelucrarea asistata, validarea si listarea ordinelor de plata/foi de varsamant conform OMFP nr. 246/2005 cu modificarile si completarile ulterioare si OMEF nr. 1294/2007. Actualizarea a fost facuta in data de 04.01.2021 - vers. 1.3.3. Descarca AICI«« Modificari efectuate in OPFV 2021 versiunea 1.3.3: -modificarea denumirii bancii Banca Comerciala Feroviara SA in -Teachventures Bank -Bicul ramane neschimbat...» citeste mai departe aici

  • ANAF a modificat DECLARATIA UNICA pentru anul 2021. Cum arata noul formular (Ordinul 14/2021)
    • UPDATE 13.01.2021: Ordinul nr. 14/2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 33 din 12 ianuarie 2021. Legea a intrat in vigoare din 12.01.2021. Vezi cum arata noul formular, AICI. Vezi instructiunile de completare a formularului 212, AICI. Articol initial: Agentia Nationala de...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 20 ianuarie -termen limita pentru depunerea a patru formulare fiscale -
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 20 ianuarie 2021 este termenul limita de depunere a urmatoarelor documente: 1. formularul A4200 -pentru raportarea de catre utilizatorii caselor de marcat fiscale a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) din Anexa 11 la Normele metodologice pentru aplicarea O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate electronice de marcat fiscale aprobate prin H.G. nr. 479/2003, pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394. Cum se declara in formular facturile emise catre persoane fizice?
    • Intrebare: Va rugam sa ne comunicati cum se declara in Declaratia 394 facturile emise catre persoane fizice? De exemplu: societatea desfasoara activitati de transport UBER, Bringo, Freenow, etc si emite aproximativ 3.000 de facturi pe luna catre diverse persoane fizice. Avem obligatia sa le declaram in D394 individual sau exista o exceptie pentru acest tip de activitate? Multumim! Raspunsul consultantului fiscal Elena Garofil: Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a formularului...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica 2021, noi modificari privind recalcularea contributiilor sociale in cursul anului
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 33 din 12 ianuarie 2021 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 14 din 7 ianuarie 2021 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice” . Noul formular 212 “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 15/2021 aduce noi modificari Declaratiei 230. Vezi modelul formularului
    • Ordinul nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se înfiinteaza si functioneaza în conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 34 din 12 ianuarie 2021. Actul normativ a intrat in vigoare din data de 12...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016