Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modalitati de contestare a proceselor-verbale de constatare a contraventiei

10-Iul-2018
1428

De cele mai multe ori, atunci cand un presupus contravenient contesta o amenda primita de la organele de control, instanta pronunta solutii favorabile prezumtivului contraveninet. Totul este ca argumentatia care combate constatarile organelor de control (de multe ori superficiale) sa fie contruita temeinic.

In cele ce urmeaza vom analiza situatii concrete si mijloacele de care contribuabilul se poate folosi pentru a inlatura sanctiunile nejustificate. Potrivit art. 74 alin. (5) din Legea societatilor, daca societatea detine o pagina de internet proprie, in cuprinsul acesteia trebuie sa se mentioneze denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare. in conformitate cu art. 270 indice 3 din acelasi act normativ. Incalcarea acestor prevederi constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei.
In acest caz, strategia de combatere consta in a demonstra nu neaparat existenta denumirii in cadrul site-ului, ci pe faptul ca pentru a putea stabili existenta unei astfel de fapte organul constatator trebuie sa probeze ca a analizat scripturile intregului site pe serverul pe care este situat site-ul pe baza parolei furnizate de catre societate. Numai in acest fel se poate proba o astfel de fapta.

Odata intocmit procesul-verbal se comunica in copie contravenientului. Daca se refuza primirea acestuia pe loc sau se intocmeste in lipsa, procesul-verbal se comunica prin posta, cu aviz de primire, sau prin afisare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Operatiunea de afisare se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de cel putin un martor.

Desi nesemnarea procesului verbal nu reprezinta o recunoastere a faptei comise, puteti utiliza acest argument pentru a efectua o operatiune extrem de importanta – amanarea primirii procesului verbal. Pentru punerea in executare a amenzii este obligatoriu ca aceasta sa fie comunicata.

Termenul de comunicare sanctionat cu prescrierea executarii sanctiunii este de o luna de la data aplicarii sanctiunii. 

Asadar, refuzand primirea procesului verbal veti pune organul constatator in pozitia de a efectua numeroase demersuri administrative pentru a face amenda efectiva. In numeroase situatii a intervenit prescriptia deoarece procesele verbale nu au mai fost comunicate din vina functionarilor administrativi sau a celor postali care nu au reusit sa remita sub semnatura. De asemenea, termenul de exercitare a plangerii, de 15 zile, ca modalitate de contestare a procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii se calculeaza de la data aplicarii sanctiunii.
In ceea ce priveste refuzul semnarii procesului-verbal, trebuie avut in vedere ca in toate cazurile cand contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. in acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.

Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator. Lipsa martorului nu impiedica intocmirea procesului-verbal, agentul constatator avand obligatia sa precizeze motivele care au condus la incheierea procesului-verbal. In acest mod insa greutatea argumentelor acestuia vor putea fi simtitor diminuate in fata instantei.

Cu privire la implinirea termenului de prescriptie a executarii sanctiunii competenta de solutionare a unei contestatii la executare determinata de faptul ca organul de executare a amenzii nu a observat prescriptia revine judecatoriei pe raza caruia se afla sediul organului fiscal. Asadar, invocarea prescrierii executarii sanctiunii nu se contesta pe calea plangerii impotriva procesului-verbal, ci pe calea contestatiei la executare.

Legislatia, in general, si, in mod special, cea din domeniul contraventiilor stabileste niste termene stricte in cadrul carora organele statului pot constata contraventii. Legea sanctioneaza astfel lipsa de vigilenta a organelor de control. Dupa implinirea acestor termene de prescriptie fapta nu mai poate fi constatata si sanctionata.

Doua sunt termenele de prescriptie care se aplica in domeniul contraventiilor cel in cadrul caruia agentul constatator are posibilitatea de a constata fapta ce constituie contraventie si de a aplica sanctiunea amenzii. Primul termen de prescriptie este cel in cadrul caruia agentul constatator are posibilitatea de a constata fapta ce constituie contraventie si de a aplica sanctiunea amenzii si cel de-al doilea termen de prescriptie este cel in cadrul caruia amenda aplicata trebuie sa fie executata.

Procesul-verbal de constatare a contraventiei poate fi contestat la instanta judecatoreasca. Spre deosebire de celelalte modalitati de contestare pentru care exercitarea acestora nu suspenda obligatia de plata, contestarea proceselor-verbale la instanta suspenda exercitarea oricaror modalitati constrangere din partea autoritatilor. in aceste conditii, la care se adauga si faptul ca in materie contraventionala nu sunt datorate taxe de timbru, exercitarea contestatie este absolut necesara fie chiar si pentru amanarea momentului platii amenzii.

Contestarea proceselor-verbale de constatare a contraventiilor se exercita prin intermediul plangerii care se depune la organul din cadrul caruia face parte persoana care la intocmit.

Termenul de depunere a plangerii este de 15 zile calendaristice. Organul din care face parte agentul constatator este obligat sa primeasca plangerea impotriva procesului-verbal si sa emita un document care sa constate acest fapt. Plangerea poate fi transmisa si direct judecatoriei pe raza careia a fost savarsita fapta, insa depunerea acesteia la organul constatator asigura in majoritatea situatiilor coerenta in formarea dosarului. in anumite circumstante, pentru evitarea contactului cu organele de control si cu eventualele restrictii administrative impuse artificial de acestea poate fi aleasa varianta sesizarii directe adresate instantei.

Plangerea va fi transmisa de catre organul constatator la judecatoria pe raza careia a fost savarsita contraventia. Plangerea cat si celelalte acte de procedura privind solutionarea acesteia sunt scutite de taxa de timbru. Procesele-verbale contestate pot fi puse in executare numai dupa ce hotararile instantelor au devenit definitive. Acest lucru se realizeaza numai dupa pronuntarea instantei si asupra recursului formulat impotriva primei solutii.

De la adoptarea O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor pe langa ajustarile legislative aduse acesteia au produs efecte importante si modificarile ce au fost realizate prin procedura mai putin obisnuita a declararii ca neconstitutionale unor prevederi cuprinse in acest act normativ.

Hotararea judecatoreasca prin care s-a solutionat plangerea poate fi atacata cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare, la sectia contencios administrativ a tribunalului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modalitati de contestare a proceselor-verbale de constatare a contraventiei":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Clienti incerti. Tratament fiscal si contabil
    • "In anul 2012 o societate a emis facturi de prestari servicii. Facturile nu au fost incasate pana la finele anului 2012, cand societatea debitoare a intrat in insolventa. S-a facut cerere de inscriere la masa credala, dar sumele respective nu au fost incasate pana astazi. S-a solicitat la Registrul Comertului o fisa de informatii din care reiese ca societatea debitoare a fost radiata in iunie 2018. Nu s-au constituit provizioane pentru sumele respective, TVA s-a colectat, iar aceste...» citeste mai departe aici

  • Propunerea ministrului de Finante: Absolventii programului de internship al Guvernului ar putea fi angajati fara concurs
    • Potrivit unei declaratii facute de ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, nu este exclus ca legislatia in vigoare sa fie modificata in asa fel incat tinerii care urmeaza un program de internship la Guvern sa poata fi angajati automat, fara concurs, in administratia publica, pe postul de debutant. Ministrul Teodorovici a participat, miercuri 17 iulie, la lansarea Programului Oficial de Internship al Guvernului Romaniei, editia 2019. Acesta le-a vorbit tinerilor inscrisi in program si le-a spus...» citeste mai departe aici

  • Taxe datorate Fondului pentru mediu. Cele 15 taxe obligatorii pe care ORICE FIRMA le are de platit
    • Agentia de Mediu ia in vizor toate firmele care incearca sa “fenteze” legea, pentru a scapa de plata taxelor introduse de OUG nr. 196/2005. Poate ca nu stiati, dar toate firmele sunt vizate de aceste modificari privind taxele datorate Fondului pentru Mediu, 15 dintre ele fiind obligatorii pentru toate firmele. Vorbim despre taxele privind gestionarea ambalajelor, anvelopelor, pungilor pentru cumparaturi, uleiurilor uzate etc. Inspectorii Agentiei de Mediu verifica, in special, daca...» citeste mai departe aici

  • Oficial: Legea 132 privind activitatile cu caracter ocazional desfasurate de zilieri a fost publicata. Regimul fiscal aplicabil veniturilor zilierilor
    • In Monitorul Oficial nr. 575 din 15 iulie 2019 a fost publicata Legea nr. 132 din 11 iulie 2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. In acest context, Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov (DGRFP) a venit cu lamuriri privind regimul fiscal aplicabil veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri. Asadar, in contextul legii amintite mai sus: ZILIER este o...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intra Romania in colaps din cauza celor peste 9.000 de pensii speciale
    • Romania este in siguranta, cel putin dintr-un anumit punct de vedere. Nu va intra in colaps nici din cauza celor 9.312 pensii de serviciu (care nu sunt pe baza de contributivitate), nici din toata valoarea celor 5 milioane de pensii, ofera asigurari ministrul Muncii, Marius Budai. "Din cele 9.312 pensii de serviciu, undeva la 5.306 sunt la peste 10.000 de lei, iar restul de 4.000 sunt sub 10.000 de lei. Si o parte din aceste pensii sunt pe baza de contributivitate, completarea vine de la bugetul...» citeste mai departe aici

  • Salarii stabilite in baza unor hotarari judecatoresti. Tratament fiscal
    • Avem urmatorul caz: Un salariat concediat de companie a castigat in instanta procesul cu rezolutia urmatoare: "Dispune anularea in integralitate a deciziei de sanctionare emisa de parat. Repune partile in situatia anterioara concedierii, in sensul reintegrarii salariatului pe functia si postul detinute anterior emiterii deciziei. Obliga parata sa-i plateasca reclamantului o despagubire egala cu salariile indexate, majorate si reactualizate si cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016