Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modalitati de contestare a proceselor-verbale de constatare a contraventiei

10-Iul-2018
928

De cele mai multe ori, atunci cand un presupus contravenient contesta o amenda primita de la organele de control, instanta pronunta solutii favorabile prezumtivului contraveninet. Totul este ca argumentatia care combate constatarile organelor de control (de multe ori superficiale) sa fie contruita temeinic.

In cele ce urmeaza vom analiza situatii concrete si mijloacele de care contribuabilul se poate folosi pentru a inlatura sanctiunile nejustificate. Potrivit art. 74 alin. (5) din Legea societatilor, daca societatea detine o pagina de internet proprie, in cuprinsul acesteia trebuie sa se mentioneze denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare. in conformitate cu art. 270 indice 3 din acelasi act normativ. Incalcarea acestor prevederi constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei.
In acest caz, strategia de combatere consta in a demonstra nu neaparat existenta denumirii in cadrul site-ului, ci pe faptul ca pentru a putea stabili existenta unei astfel de fapte organul constatator trebuie sa probeze ca a analizat scripturile intregului site pe serverul pe care este situat site-ul pe baza parolei furnizate de catre societate. Numai in acest fel se poate proba o astfel de fapta.

Odata intocmit procesul-verbal se comunica in copie contravenientului. Daca se refuza primirea acestuia pe loc sau se intocmeste in lipsa, procesul-verbal se comunica prin posta, cu aviz de primire, sau prin afisare la domiciliul sau la sediul contravenientului. Operatiunea de afisare se consemneaza intr-un proces-verbal semnat de cel putin un martor.

Desi nesemnarea procesului verbal nu reprezinta o recunoastere a faptei comise, puteti utiliza acest argument pentru a efectua o operatiune extrem de importanta – amanarea primirii procesului verbal. Pentru punerea in executare a amenzii este obligatoriu ca aceasta sa fie comunicata.

Termenul de comunicare sanctionat cu prescrierea executarii sanctiunii este de o luna de la data aplicarii sanctiunii. 

Asadar, refuzand primirea procesului verbal veti pune organul constatator in pozitia de a efectua numeroase demersuri administrative pentru a face amenda efectiva. In numeroase situatii a intervenit prescriptia deoarece procesele verbale nu au mai fost comunicate din vina functionarilor administrativi sau a celor postali care nu au reusit sa remita sub semnatura. De asemenea, termenul de exercitare a plangerii, de 15 zile, ca modalitate de contestare a procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii se calculeaza de la data aplicarii sanctiunii.


In ceea ce priveste refuzul semnarii procesului-verbal, trebuie avut in vedere ca in toate cazurile cand contravenientul nu se afla de fata, refuza sau nu poate sa semneze, agentul constatator va face mentiune despre aceste imprejurari, care trebuie sa fie confirmate de cel putin un martor. in acest caz procesul-verbal va cuprinde si datele personale din actul de identitate al martorului si semnatura acestuia.

Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator. Lipsa martorului nu impiedica intocmirea procesului-verbal, agentul constatator avand obligatia sa precizeze motivele care au condus la incheierea procesului-verbal. In acest mod insa greutatea argumentelor acestuia vor putea fi simtitor diminuate in fata instantei.

Cu privire la implinirea termenului de prescriptie a executarii sanctiunii competenta de solutionare a unei contestatii la executare determinata de faptul ca organul de executare a amenzii nu a observat prescriptia revine judecatoriei pe raza caruia se afla sediul organului fiscal. Asadar, invocarea prescrierii executarii sanctiunii nu se contesta pe calea plangerii impotriva procesului-verbal, ci pe calea contestatiei la executare.

Legislatia, in general, si, in mod special, cea din domeniul contraventiilor stabileste niste termene stricte in cadrul carora organele statului pot constata contraventii. Legea sanctioneaza astfel lipsa de vigilenta a organelor de control. Dupa implinirea acestor termene de prescriptie fapta nu mai poate fi constatata si sanctionata.

Doua sunt termenele de prescriptie care se aplica in domeniul contraventiilor cel in cadrul caruia agentul constatator are posibilitatea de a constata fapta ce constituie contraventie si de a aplica sanctiunea amenzii. Primul termen de prescriptie este cel in cadrul caruia agentul constatator are posibilitatea de a constata fapta ce constituie contraventie si de a aplica sanctiunea amenzii si cel de-al doilea termen de prescriptie este cel in cadrul caruia amenda aplicata trebuie sa fie executata.

Procesul-verbal de constatare a contraventiei poate fi contestat la instanta judecatoreasca. Spre deosebire de celelalte modalitati de contestare pentru care exercitarea acestora nu suspenda obligatia de plata, contestarea proceselor-verbale la instanta suspenda exercitarea oricaror modalitati constrangere din partea autoritatilor. in aceste conditii, la care se adauga si faptul ca in materie contraventionala nu sunt datorate taxe de timbru, exercitarea contestatie este absolut necesara fie chiar si pentru amanarea momentului platii amenzii.

Contestarea proceselor-verbale de constatare a contraventiilor se exercita prin intermediul plangerii care se depune la organul din cadrul caruia face parte persoana care la intocmit.

Termenul de depunere a plangerii este de 15 zile calendaristice. Organul din care face parte agentul constatator este obligat sa primeasca plangerea impotriva procesului-verbal si sa emita un document care sa constate acest fapt. Plangerea poate fi transmisa si direct judecatoriei pe raza careia a fost savarsita fapta, insa depunerea acesteia la organul constatator asigura in majoritatea situatiilor coerenta in formarea dosarului. in anumite circumstante, pentru evitarea contactului cu organele de control si cu eventualele restrictii administrative impuse artificial de acestea poate fi aleasa varianta sesizarii directe adresate instantei.

Plangerea va fi transmisa de catre organul constatator la judecatoria pe raza careia a fost savarsita contraventia. Plangerea cat si celelalte acte de procedura privind solutionarea acesteia sunt scutite de taxa de timbru. Procesele-verbale contestate pot fi puse in executare numai dupa ce hotararile instantelor au devenit definitive. Acest lucru se realizeaza numai dupa pronuntarea instantei si asupra recursului formulat impotriva primei solutii.

De la adoptarea O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor pe langa ajustarile legislative aduse acesteia au produs efecte importante si modificarile ce au fost realizate prin procedura mai putin obisnuita a declararii ca neconstitutionale unor prevederi cuprinse in acest act normativ.

Hotararea judecatoreasca prin care s-a solutionat plangerea poate fi atacata cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare, la sectia contencios administrativ a tribunalului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modalitati de contestare a proceselor-verbale de constatare a contraventiei":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016