Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri definitive, fara implicatii juridice ulterioare. In acest articol vom prezenta un model de bilant de lichidare si vom analiza principalele aspecte ce trebuie avute in vedere la intocmirea sa.
Modele Formulare de bilant
Va prezentam modelele de formulare pentru situatiile financiare ce trebuie atasate la S1039 (F10, F20, F30, F40)!
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
- NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulInvestitii intr-un hotel prin asociere in participatiune - implicatii contabile Daca este vorba de contract de participatiune societatea X trebuia sa inregistreze si pe contul 212?citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulPoate un PFA deduce TVA pentru un utilaj, daca productia nu a inceput inca? O PFA a achizitionat in anul 2024, printr-un proiect finantat din fonduri europene, o instalatie de fabricat produse din beton. A fost depusa cererea de plata, iar sumele aferente...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulWEBINAR Impozitul pe profit. Solutii de optimizare fiscala citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulPlata dividende. Asociat din Republica Moldova SRL platitor de impozit pe profit din T3/2023. Pana la 01.03.2025 cand s-au cesionat partile sociale si a ramas 100% persoana fizica, a avut asociati: o persoana fizica romana cu...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal - NOUTATI din Codul FiscalValidat de expertulRegim TVA distribuire sau vanzare bunuri la lichidare Societatea detine un imobil a carui valoare este de 392.000 lei si doreste sa se inchida, are un asociat unic. Care este varianta cu cele mai reduse costuri (impozite si taxe) de a...citeste mai mult
Portal Codul Fiscal
Descarca formularele pentru bilantul de lichidare in format PDF>>
Bine de stiut despre bilantul de lichidare
In cazul lichidarii unei societati, exista doua bilanturi care trebuie depuse impreuna cu formularul S1039 - Situatiile financiare anuale intocmite cu ocazia efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare, transformare sau lichidare a entitatii:1. Bilantul de lichidare – acesta reflecta situatia patrimoniala a societatii la momentul inceperii lichidarii. Se realizeaza pe baza soldurilor din balanta de verificare intocmita la eliberarea certificatului de mentiuni si se depune la ANAF prin formularul S1039, bifandu-se casuta 1 - "SITUATII FINANCIARE ANUALE INTOCMITE CU OCAZIA EFECTUARII OPERATIUNILOR PREVAZUTE LA ART. 28 ALIN. (1 1) DIN LEGEA CONTABILITATII NR. 82/1991".
Perioada acoperita in bilantul de lichidare: perioada de la inceputul exercitiului financiar pana la data anterioara inceperii lichidarii.
Ce se ataseaza la bilantul de lichidare: in arhiva ZIP se ataseaza mai multe documente, precum situatiile financiare ( F10, F20, F30, F40), declaratia administratorului ca societatea se afla in lichidare, hotararea AGA de aprobare a bilantului de lichidare, raportul administratorului de radiere si note explicative (daca este cazul).
Termenul de depunere pentru bilantul de lichidare: In termen de 30 de zile de la aprobarea de catre adunarea generala a asociatilor.
ATENTIE! Bilantul de lichidare se depune dupa ce hotararea de dizolvare este aprobata si publicata in Monitorul Oficial
Procedura complexa a radierii unui SRL/PFA explicata pas cu pas, conform ultimelor modificari fiscale!
Radiere SRL. PFA. II. IF! - Parcurge aceasta lucrare de top, care contine numeroase studii de caz! Evita pasii gresiti, economisesti timp si bani!
Comanda ACUM >> Radiere SRL. PFA. II. IF!
2. Bilantul de radiere – acesta reflecta incheierea procesului de lichidare si are solduri zero, indicand ca toate activele au fost distribuite si toate obligatiile achitate. Bilantul se depune la Registrul Comertului, prin formularul S1039, in care se bifeaza casuta 2 - "SITUATII FINANCIARE INTOCMITE DUPA TERMINAREA LICHIDARII CONF. ART. 263 SI 268 DIN LEGEA 31/1990".
Perioada acoperita: De la data inceperii lichidarii pana la data finalizarii acesteia.
Documentele atasate in arhiva ZIP: situatiile financiare cu solduri zero, declaratia administratorului ca societatea se radiaza, raportul administratorului, hotararea asociatilor de aprobare a bilantului de radiere si note explicative (daca este cazul).
Termenul de depunere: Odata cu depunerea cererii de radiere la Oficiul Registrului Comertului si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice.
Fiscalitatea.ro ![[MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie](https://www.fiscalitatea.ro/dbimg/articole/24500-model-bilant-li.jpg)


