Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

[MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie

03-Nov-2025
338
[MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie
Cuprins
Atunci cand o societate comerciala isi incheie definitiv activitatea, fie prin dizolvare voluntara, fie prin insolventa sau alte motive prevazute de lege, este obligatorie intocmirea bilantului de lichidare. Acest document reflecta imaginea patrimoniala a companiei inainte de radiere.

Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri definitive, fara implicatii juridice ulterioare. In acest articol vom prezenta un model de bilant de lichidare si vom analiza principalele aspecte ce trebuie avute in vedere la intocmirea sa.

Modele Formulare de bilant

Va prezentam modelele de formulare pentru situatiile financiare ce trebuie atasate la S1039 (F10, F20, F30, F40)!


Descarca formularele pentru bilantul de lichidare in format PDF>> 

Bine de stiut despre bilantul de lichidare

In cazul lichidarii unei societati, exista doua bilanturi care trebuie depuse impreuna cu formularul S1039 - Situatiile financiare anuale intocmite cu ocazia efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare, transformare sau lichidare a entitatii:

1. Bilantul de lichidare – acesta reflecta situatia patrimoniala a societatii la momentul inceperii lichidarii. Se realizeaza pe baza soldurilor din balanta de verificare intocmita la eliberarea certificatului de mentiuni si se depune la ANAF prin formularul S1039, bifandu-se casuta 1 - "SITUATII FINANCIARE ANUALE INTOCMITE CU OCAZIA EFECTUARII OPERATIUNILOR PREVAZUTE LA ART. 28 ALIN. (1 1) DIN LEGEA CONTABILITATII NR. 82/1991". 

Perioada acoperita in bilantul de lichidare: perioada de la inceputul exercitiului financiar pana la data anterioara inceperii lichidarii.

Ce se ataseaza la bilantul de lichidare: in arhiva ZIP se ataseaza mai multe documente, precum situatiile financiare ( F10, F20, F30, F40), declaratia administratorului ca societatea se afla in lichidare, hotararea AGA de aprobare a bilantului de lichidare, raportul administratorului de radiere si note explicative (daca este cazul).

Termenul de depunere pentru bilantul de lichidare: In termen de 30 de zile de la aprobarea de catre adunarea generala a asociatilor. 

ATENTIE! Bilantul de lichidare se depune dupa ce hotararea de dizolvare este aprobata si publicata in Monitorul Oficial

Procedura complexa a radierii unui SRL/PFA explicata pas cu pas, conform ultimelor modificari fiscale!

Radiere SRL. PFA. II. IF! - Parcurge aceasta lucrare de top, care contine numeroase studii de caz! Evita pasii gresiti, economisesti timp si bani!

Comanda ACUM >> Radiere SRL. PFA. II. IF! 


2. Bilantul de radiere – acesta reflecta incheierea procesului de lichidare si are solduri zero, indicand ca toate activele au fost distribuite si toate obligatiile achitate. Bilantul se depune la Registrul Comertului, prin formularul S1039, in care se bifeaza casuta 2 - "SITUATII FINANCIARE INTOCMITE DUPA TERMINAREA LICHIDARII CONF. ART. 263 SI 268 DIN LEGEA 31/1990".

Perioada acoperita: De la data inceperii lichidarii pana la data finalizarii acesteia.

Documentele atasate in arhiva ZIP: situatiile financiare cu solduri zero, declaratia administratorului ca societatea se radiaza, raportul administratorului, hotararea asociatilor de aprobare a bilantului de radiere si note explicative (daca este cazul).

Termenul de depunere: Odata cu depunerea cererii de radiere la Oficiul Registrului Comertului si la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie

    • Atunci cand o societate comerciala isi incheie definitiv activitatea, fie prin dizolvare voluntara, fie prin insolventa sau alte motive prevazute de lege, este obligatorie intocmirea bilantului de lichidare. Acest document reflecta imaginea patrimoniala a companiei inainte de radiere. Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosinta

    • Printre cele mai frecvente intrebari legate de inchiderea II sau PFA se numara cele referitoare la procedura de defiscalizare a casei de marcat. Multi contribuabili vor sa stie cum se scoate corect aparatul din uz, ce documente sunt necesare si daca acesta poate fi predat distribuitorului autorizat. Procesul implica interventia unei unitati service acreditate si notificarea ANAF pentru radierea definitiva a aparatului din evidentele fiscale. Avem acest caz concret. I.I., fara angajati, incheie...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende in 2025. Poate fi retinut si declarat chiar daca firma NU a platit dividendele catre asociati?

    • Distribuirea si impozitarea dividendelor reprezinta un aspect esential al gestionarii relatiilor financiare dintre societate si asociatii sai. Respectarea termenelor de declarare si plata a impozitului este obligatorie, indiferent de momentul efectiv al platii dividendelor catre asociati. In acest context, o societate care distribuie dividende in ianuarie 2025 catre asociati persoane fizice in valoare de 100.000 lei brut este corect sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pana in 25...» citeste mai departe aici

  • Codul CAEN. Ce trebuie sa stie firmele despre autorizarea codului CAEN in 2025 + declaratii necesare

    • Clasificarea activitatilor economice prin codurile CAEN reprezinta un element esential in organizarea si functionarea firmelor din Romania. Aceste coduri stabilesc clar domeniul de activitate al unei societati si constituie baza legala pentru desfasurarea operatiunilor economice. Astfel, autorizarea corecta a codurilor CAEN devine o etapa obligatorie pentru orice firma, indiferent de domeniul in care activeaza. Avem acest caz concret. Firma constructii, cod CAEN 4120 sau 4100 (din 2025),...» citeste mai departe aici

  • [PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025

    • Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unui aparat de marcat electronic, situatie care poate aparea in mai multe contexte: inchiderea definitiva a activitatii comerciale, necesitatea inlocuirii echipamentului existent sau deteriorarea ireparabila a dispozitivului. Procesul implica parcurgerea mai multor etape obligatorii si presupune pregatirea unui set complet de documente justificative pentru a indeplini toate cerintele legale impuse de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016