
Raportul Special
realizat de specialisti
Asistam la MODIFICARI MAJORE in legislatie privind Asociatiile de Proprietari. Stiti cum se aplica legislatia, regulile contabile si fiscale la asociatiile de proprietari? Schimbarile sunt radicale, iar amenzile foarte dure!
Doua legi dificile modifica substantial reglementarile in domeniu. S-a schimbat totul in domeniu de la aparitia Legii nr. 196/2008 si a Ordinului nr. 1.058/2019 privind aprobarea continutului-cadru al statutului asociatiei de proprietari si al regulamentului condominiului.
Lucrarea pe stick Asociatiile de proprietari este, fara nicio exagerare, cea mai buna sursa de explicatii, comentarii si solutii legate de:
-Drepturile si obligatiile proprietarilor
-Asociatiile de chiriasi
-Organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari (Adunarea generala, Comitetul executiv etc)
-Atributiile, obligatiile si raspunderea presedintelui, cenzorului, administratorului etc
-Contractarea si facturarea serviciilor de utilitati publice in condominii si ansambluri rezidentiale
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examen Consultant Fiscal 2025
NOU: Produsul este disponibil si online, unde il puteti vizualiza oricand dupa ce il achitati!
Rentrop&Straton pune la dispozitia clientilor platforma www.rsonline.ro unde veti regasi toate produsele achizitionate de la noi.
Tot ce trebuie sa faceti este sa achitati produsul si...il puteti folosi si online!
Toate informatiile din lucrare sunt in perfecta concordanta cu prevederile Legii nr. 196/2018 si Ordinul nr. 1.058/2019, cu modificarile si completarile ulterioare!
Sunteti administrator sau presedinte al unei asociatii de proprietari?
Sunteti contabil, jurist sau cenzor al unei astfel de asociatii?
Sunteti programator si vreti sa concepeti ori sa actualizati un program informatic destinat asociatiilor de proprietari?
Sau, pur si simplu, sunteti interesat de administrarea de imobile, ca posibila profesie (foarte profitabila) pentru dvs.?
Lucrarea Asociatiile de proprietari va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor aduse de Legea nr. 196/2018 si Ordinul nr. 1.058/2019, cu accent pe riscurile la care va expuneti in cazul in care nu aplicati corect aceste modificari.
Iata cateva dintre prevederile care va privesc in mod direct:
1) Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari
Pentru a putea presta aceasta activitate aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei! De asemenea, termenul pentru obtinerea certificatului de calificare profesionala pentru administratorii care au fost atestati conform Legii nr. 230/2007 a fost prelungit.
2) Ca administrator vi se poate solicita sa incheiati o polita de asigurare de raspundere civila profesionala
Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei.
3) Sunteti obligat sa intocmiti un statutul asociatiei de proprietari si regulamentul condominiului
Este vorba despre “statutul asociatiei de proprietari” ce reprezinta ansamblul dispozitiilor, adoptat de cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu, prin care se reglementeaza scopul, structura si modul de organizare si functionare a asociatiei de proprietari si “regulamentul condominiului”, un document care va stabili normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. Detalii in lucrarea Asociatiile de proprietari.
4) Trebuie sa folositi pentru incasari si plati un singur cont
Asociatia de proprietari va avea un singur cont si toate sumele de bani gestionate trebuie sa treaca prin acest cont unic. Dvs., administratorul, nu mai puteti plati furnizorii de servicii sau produse pentru diferite lucrari, fie ele de intretinere sau de reparatii, decat prin intermediul acestui cont. Iar orice suma incasata in numerar trebuie transferata in acest cont intr-o perioada limitata de timp, nu oricand. In caz contrar, amenda este intre 5.000 si 10.000 de lei.
5) Nu schimbati destinatia fondului de reparatii si a fondului de rulment!
Fondul de reparatii este destinat repararii si imbunatatirii proprietatii comune, cel de rulment este destinat asigurarii sumelor necesare pentru platile curente. Utilizarea in alte scopuri a banilor colectati in aceste fonduri se sanctioneaza cu amenda intre 4.000 si 9.000 de lei.
Lista integrala a obligatiilor dvs. aduse de Legea nr. 196/2018 si de Ordinul nr. 1.058/2019, insotite de comentarii si explicatii foarte relevante, o gasiti in lucrarea Asociatiile de proprietari.De ce va este aceasta lucrare atat de utila?
Lucrarea Asociatiile de proprietari va explica in amanunt modalitatea in baza caruia va desfasurati activitatea.
Lucrarea va arata clar:
-cum sa va obtineti certificarile necesare
-ce trebuie sa stiti despre conducerea contabilitatii asociatilor de proprietari
-care sunt modelele registrelor si a formularelor de contabilitate
-cum se inregistreaza facturile (cheltuielile si veniturile asociatiilor de proprietari)
-ce trebuie sa stiti atunci cand se schimba administratorul cu privire la documentele contabile
-cum se completeaza statul de salarii lunar si ce obligatii fiscale se declara (ex. D112)
-ce informatii contine lista de plata a cheltuielilor lunare si situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv
-care sunt termenele legale pentru depunerea declaratiilor la Primarie
-care este procedura de infintare si temenele de inregistrare in REVISAL
-care sunt termenele legale pentru plata si depunerea declaratiilor fiscale ce trebuie intocmite in diferite situatii (inregistrare fiscala, modificari ulterioare, declaratii privind salariatii, cenzorii, declararea impozitului pe profit );
Lucrarea va explica inclusiv modificarile aduse recent in Codul fiscal (Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare) referitoare la salariul minim pe economie, contributiile sociale obligatorii ale remuneratiilor platite de catre o asociatie de proprietari si alte informatii utile!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)Titlul III, Capitolul III pct. 67 - 132Sustinerea entitatilor nonprofit. Ce dispozitii respectam in 2013?Cine verifica ASOCIATIILE DE PROPRIETARI si reglementari cheieCe atributii are un presedinte de blocUltimele articole
SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406NOI obligatii pentru firmele mici incepand cu ianuarie 2025E-Factura: ASOCIATIILE DE PROPRIETARI trebuie sa emita facturile prin sistem?Cenzorul asociatiei de proprietari: cine poate fi cenzor, atributiiAjutorul de 1.400 lei pentru plata facturilor la energie se va acorda in doua transe a 700 lei. Cine poate beneficia de sprijin?Articole similare
Distribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%Reevaluarea imobilizarilor corporale. Un ghid pur si simplu indispensabil pentru contabiliAsociatiile de proprietari 2020. REGULI CONTABILE SI FISCALESfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA