Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)
Ministerul Dezvoltarii a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care s-au stabilit, printre altele, urmatoarele: taxa de salubrizare nu va mai fi supusa regimului fiscal si va putea fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Cum se calculeaza noile tarife?
Conform Proiectului de OUG, taxa de salubrizare nu este supusa regimului fiscal si poate fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Autoritatile administratiei publice locale au competente exclusive cu privire la elaborarea si aprobarea Regulamentului de instituire si administrare a taxei de salubrizare pentru utilizatorii serviciului de salubrizare.
Tarifele distincte pentru activitatile desfasurate de operatori se aproba in lei/tona, iar taxele distincte pentru utilizatori se calculeaza si se aproba in lei/persoana/luna pentru utilizatorii casnici si, dupa caz, in lei/mc pentru utilizatorii non-casnici.
Autoritatile administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucuresti au competente exclusive in ceea ce priveste organizarea, atribuirea, coordonarea si controlul activitatilor de salubrizare desfasurate in aria teritoriala de competenta a acestora.
Tarifele si taxele de salubrizare pentru utilizatori se calculeaza si se aproba:
a) in lei/persoana/luna, in cazul utilizatorilor casnici, persoane fizice si asociatii de proprietari/locatari;
b) in lei/mc, in cazul utilizatorilor non-casnici, persoane juridice, altele decat asociatiile de proprietari;
c) in alte unitati de masura stabilite de catre autoritatile administratiei publice locale, dupa consultarea publica, in cazul in care la nivelul unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti se implementeaza instrumentul economic plateste pentru cat arunci.
Tarifele platite de utilizatori pentru gestionarea deseurilor voluminoase colectate la solicitarea generatorilor de deseuri, inclusiv saltele si mobila, precum si pentru gestionarea deseurilor din constructii provenite din locuinte se fundamenteaza si se aproba in lei/mc.
In raporturile juridice/contractuale dintre autoritatile administratiei publice locale sau, dupa caz, dintre asociatiile de dezvoltare intercomunitara si operatorii care desfasoara activitati de salubrizare pe fluxul deseurilor municipale se aplica exclusiv tarife fundamentate in lei/tona.
Nivelul tarifelor ofertate/negociate in cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii se fundamenteaza pe elemente de cheltuieli, in baza fiselor de fundamentare pentru stabilirea tarifelor la activitatile specifice serviciului de salubrizare intocmite de catre operatori, in conformitate cu normele metodologice elaborate si aprobate de A.N.R.S.C.. Oferta este considerata inacceptabila de catre autoritatile/entitatile contractante daca tarifele ofertate nu sunt insotite de fisele de fundamentare pe elemente de cheltuieli.
Atentie! Aplicarea de catre operatori a unor tarife neaprobate sau mai mari decat cele stabilite si aprobate este interzisa, iar sumele incasate necuvenit se restituie catre bugetele locale sau catre utilizatorii de la care au fost incasate.
Tarifele/taxele de salubrizare se stabilesc astfel incat:
a) tariful pentru recipientele/containerele cu volumul cel mai mic puse la dispozitie utilizatorului, in acelasi numar de fractii, sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/fundamentat pentru colectarea volumului de deseuri generat de utilizator, rezultat din aplicarea frecventei de colectare si a indicelui de generare a deseurilor prevazute in caietul de sarcini, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de volum;
b) tariful pentru ridicarea recipientului/containerului la o frecventa mai mica decat cea prevazuta in caietul de sarcini sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/aprobat pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de frecventa; nu este permisa ridicarea deseurilor reziduale biodegradabile la o frecventa mai mica decat cea prevazuta la art. 39 din Normele de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 119/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) sa acopere costurile capitalului investit in sistemele de cantarire a fractiunilor de deseuri colectate separat, inclusiv costurile cu verificarea metrologica la scadenta a cantarelor, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de greutate;
d) contravaloarea sacilor de colectare preplatiti sa nu fie mai mare decat valoarea rezultata din aplicarea tarifului distinct pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale colectate separat la capacitatea/volumul sacului de colectare, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de saci de colectare personalizati; sacii de colectare preplatiti pot fi achizitionati de la operatori si/sau comercializati prin magazinele de vanzare cu amanuntul a produselor ambalate ori prin alte sisteme implementate de catre autoritatile administratiei publice locale.
Autoritatile administratiei publice locale pot implementa si sisteme de abonamente, bazate pe pachete cu un numar anual de ridicari a containerelor/recipientelor. Diferentele in plus sau in minus ale costurilor aferente se regularizeaza anual, conform prevederilor din regulamentul local.
Sursa: Ministerul Dezvoltarii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cont inregistrare avantaje salariale
Intrebare: O societate are 3 salariate carora le acorda cadou de 8 martie suma de 500 lei net fiecare. Am inregistrat in contabilitate plata astfel: % = 5311 1.500 lei 6458 cheltuieli sociale deductibile 5% FS 900 lei - partea neimpozabila 425 600 lei - partea care se va impozita Suma neimpozabila este de 300 lei/salariata, iar diferenta de 200 lei net am impozitat-o prin cumulare cu salariul pe statul de plata. Aferent 200 lei/persoana net*3 = 600 lei net rezulta un brut de 1.030 lei. Programul de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Data trecerii la sistemul de impozitare pe profit
Intrebare: O persoana fizica detine la 31.12.2023 80% dintr-o societate platitoare de impozit pe profit care activeaza in domeniul HORECA si 51% intr-o societate cu codul CAEN 6920 - servicii de consultanta, audit financiar, servicii contabile, platitoare de impozit pe venit micro. Persoana fizica este si administrator in ambele societati. Conform ultimelor modificari ale Codului fiscal, cele dua societati sunt legate. Pentru a stabili daca societatea de consultanta ramane sau nu la micro incepand cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impozitul minim pe cifra de afaceri
Intrebare: Am si eu mai multe nelamuriri legat de impozitul minim art 18/1 din Codul fiscal. La venituri totale se ia total clasa 7. 1. Se cuprinde 709 in total - clasa 7 poate sa fie cuprinsa (depinde de program lucreaza cu minus); 2. Diferenta favorabila de curs valutar este cuprinsa, dar diferenta nefavorabila de curs nu se scade; 3. Exact aceeasi problema cu dobanda. Trebuie sa declaram impozit pe profit/minim pe trimestrul I 2024 si din pacate nu am vazut precizari legat de acest subiect.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Limitele neimpozabile pentru cadourile angajatilor si copiilor lor minori
Intrebare: Am o nelamurire legat de suma neimpozabila si care nu intra in baza de calul a CAS si CASS ce se poate acorda unui angajat in valoare maxima de 300 lei. Codul fiscal nu prea este clar in aceasta privinta, adica odata vorbeste de angajat, iar odata de persoana. "In cazul cadourilor in bani si/sau in natura, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori, veniturile sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai jos, nu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz