Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)

23-Aug-2022
1846
Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)
Ministerul Dezvoltarii a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care s-au stabilit, printre altele, urmatoarele: taxa de salubrizare nu va mai fi supusa regimului fiscal si va putea fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Cum se calculeaza noile tarife?
 
Conform Proiectului de OUG, taxa de salubrizare nu este supusa regimului fiscal si poate fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Autoritatile administratiei publice locale au competente exclusive cu privire la elaborarea si aprobarea Regulamentului de instituire si administrare a taxei de salubrizare pentru utilizatorii serviciului de salubrizare.
 
Tarifele distincte pentru activitatile desfasurate de operatori se aproba in lei/tona, iar taxele distincte pentru utilizatori se calculeaza si se aproba in lei/persoana/luna pentru utilizatorii casnici si, dupa caz, in lei/mc pentru utilizatorii non-casnici.
 
Autoritatile administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucuresti au competente exclusive in ceea ce priveste organizarea, atribuirea, coordonarea si controlul activitatilor de salubrizare desfasurate in aria teritoriala de competenta a acestora.
 
Tarifele si taxele de salubrizare pentru utilizatori se calculeaza si se aproba:
 a) in lei/persoana/luna, in cazul utilizatorilor casnici, persoane fizice si asociatii de proprietari/locatari;
 b) in lei/mc, in cazul utilizatorilor non-casnici, persoane juridice, altele decat asociatiile de proprietari;
 c) in alte unitati de masura stabilite de catre autoritatile administratiei publice locale, dupa consultarea publica, in cazul in care la nivelul unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti se implementeaza instrumentul economic plateste pentru cat arunci.
 
Tarifele platite de utilizatori pentru gestionarea deseurilor voluminoase colectate la solicitarea generatorilor de deseuri, inclusiv saltele si mobila, precum si pentru gestionarea deseurilor din constructii provenite din locuinte se fundamenteaza si se aproba in lei/mc.
 
In raporturile juridice/contractuale dintre autoritatile administratiei publice locale sau, dupa caz, dintre asociatiile de dezvoltare intercomunitara si operatorii care desfasoara activitati de salubrizare pe fluxul deseurilor municipale se aplica exclusiv tarife fundamentate in lei/tona.
 
Nivelul tarifelor ofertate/negociate in cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii se fundamenteaza pe elemente de cheltuieli, in baza fiselor de fundamentare pentru stabilirea tarifelor la activitatile specifice serviciului de salubrizare intocmite de catre operatori, in conformitate cu normele metodologice elaborate si aprobate de A.N.R.S.C.. Oferta este considerata inacceptabila de catre autoritatile/entitatile contractante daca tarifele ofertate nu sunt insotite de fisele de fundamentare pe elemente de cheltuieli.
 
Atentie! Aplicarea de catre operatori a unor tarife neaprobate sau mai mari decat cele stabilite si aprobate este interzisa, iar sumele incasate necuvenit se restituie catre bugetele locale sau catre utilizatorii de la care au fost incasate.
 
Tarifele/taxele de salubrizare se stabilesc astfel incat:
a) tariful pentru recipientele/containerele cu volumul cel mai mic puse la dispozitie utilizatorului, in acelasi numar de fractii, sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/fundamentat pentru colectarea volumului de deseuri generat de utilizator, rezultat din aplicarea frecventei de colectare si a indicelui de generare a deseurilor prevazute in caietul de sarcini, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de volum;
 
b) tariful pentru ridicarea recipientului/containerului la o frecventa mai mica decat cea prevazuta in caietul de sarcini sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/aprobat pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de frecventa; nu este permisa ridicarea deseurilor reziduale biodegradabile la o frecventa mai mica decat cea prevazuta la art. 39 din Normele de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 119/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
c) sa acopere costurile capitalului investit in sistemele de cantarire a fractiunilor de deseuri colectate separat, inclusiv costurile cu verificarea metrologica la scadenta a cantarelor, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de greutate;
 
d) contravaloarea sacilor de colectare preplatiti sa nu fie mai mare decat valoarea rezultata din aplicarea tarifului distinct pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale colectate separat la capacitatea/volumul sacului de colectare, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de saci de colectare personalizati; sacii de colectare preplatiti pot fi achizitionati de la operatori si/sau comercializati prin magazinele de vanzare cu amanuntul a produselor ambalate ori prin alte sisteme implementate de catre autoritatile administratiei publice locale.
 
Autoritatile administratiei publice locale pot implementa si sisteme de abonamente, bazate pe pachete cu un numar anual de ridicari a containerelor/recipientelor. Diferentele in plus sau in minus ale costurilor aferente se regularizeaza anual, conform prevederilor din regulamentul local.
 
Pentru a vedea intregul Proiect de OUG click AICI>>
 
Sursa: Ministerul Dezvoltarii

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • PFA cu venituri sub 36.000 lei. Care este baza de calcul CASS pentru 2022?

    • Un PFA, cod CAEN 0149 - Cresterea altor animale, realizeaza venituri in cursul unui an sub 36.000 lei. Doreste sa fie asigurat la sanatate. Intrebare: care este baza de calcul pentru asigurari de sanatate aferente anului 2022? Multumesc. PFA si baza de calcul CASS – raspunsul specialistului: Pentru anul 2022 , baza de calcul este de 30.600 lei (2550*12), astfel: Potrivit art. 170 alin. (1) si alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, "Persoanele fizice care realizeaza venituri prevazute la...» citeste mai departe aici

  • Nedepunerea la timp sau completarea incorecta a D101 se sanctioneaza cu amenda de 5.000 de lei

    • Termenul de depunere a D101 este data de 26 iunie 2023. Contribuabilii trebuie sa stie ca dacaa nu se incadreaza la timp vor fi santionati cu amenda de 5.000 lei, conform legislatiei in vigoare. Impozit pe profit 2023 Ordinul ANAF nr. 310/2023 a adus reguli noi privind declararea impozitului pe profitul anului 2022. Practic, acest act normativ a modificat formularul si regulile de completare pentru D101, dar a introdus totodata Declaratia 101 consolidata, pentru firmele care fac parte dintr-un...» citeste mai departe aici

  • MONOGRAFIE contabila necesara firmelor care au achizitionat masini in leasing

    • Societate comerciala platitoare de TVA si impozit pe profit achizitioneaza in leasing pe 3 ani o masina. Va rog daca se poate o monografie contabila. Multumesc. Monografie contabila leasing financiar – raspunsul specialistului: Potrivit punctului 321 alin. (1) al OMFP 1802/2014, in cazul datoriilor de leasing financiar in valuta, acestea se inregistreaza la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data acordarii finantarii. In situatia in care data...» citeste mai departe aici

  • Miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA

    • Conform legislatiei în vigoare, miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor, persoane impozabile care sunt inregistrate in Romania pentru utilizarea regimului special pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din teritorii terte sau tari terte, prevazut la art. 3152 din Codul fiscal, ca trebuie sa depuna, prin mijloace electronice, declaratia...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1447/2023: 3 modificari importante privind documentele financiar-contabile

    • Prin Ordinul 1447/2023 au fost aduse 3 modificari importante in ceea ce priveste documentele financiar-contabile. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiare a fost modificat si completat cu urmatoarele prevederi: Reconstituirea documentelor financiar contabile este obligatorie pentru toate documentele pierdute, sustrase sau distruse care se afla in termenul de...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus

    • ANAF a pus recent in dezbatere publica un Proiect de Ordin privind regularizarea diferentei de impozit pe profit/pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus. Este vorba, mai exact, de Proiectul de ordin privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate, potrivit legii, precum si pentru modificarea si completarea Ordinului nr.587/2016 pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016