Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)

23-Aug-2022
2839
Taxa de salubrizare va putea fi modificata pe parcursul anului si NU va mai avea regim fiscal (Proiect)
Ministerul Dezvoltarii a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care s-au stabilit, printre altele, urmatoarele: taxa de salubrizare nu va mai fi supusa regimului fiscal si va putea fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Cum se calculeaza noile tarife?
 
Conform Proiectului de OUG, taxa de salubrizare nu este supusa regimului fiscal si poate fi ajustata sau modificata oricand pe parcursul anului. Autoritatile administratiei publice locale au competente exclusive cu privire la elaborarea si aprobarea Regulamentului de instituire si administrare a taxei de salubrizare pentru utilizatorii serviciului de salubrizare.
 
Tarifele distincte pentru activitatile desfasurate de operatori se aproba in lei/tona, iar taxele distincte pentru utilizatori se calculeaza si se aproba in lei/persoana/luna pentru utilizatorii casnici si, dupa caz, in lei/mc pentru utilizatorii non-casnici.
 
Autoritatile administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucuresti au competente exclusive in ceea ce priveste organizarea, atribuirea, coordonarea si controlul activitatilor de salubrizare desfasurate in aria teritoriala de competenta a acestora.
 
Tarifele si taxele de salubrizare pentru utilizatori se calculeaza si se aproba:
 a) in lei/persoana/luna, in cazul utilizatorilor casnici, persoane fizice si asociatii de proprietari/locatari;
 b) in lei/mc, in cazul utilizatorilor non-casnici, persoane juridice, altele decat asociatiile de proprietari;
 c) in alte unitati de masura stabilite de catre autoritatile administratiei publice locale, dupa consultarea publica, in cazul in care la nivelul unitatii administrativ-teritoriale/sectorului municipiului Bucuresti se implementeaza instrumentul economic plateste pentru cat arunci.
 
Tarifele platite de utilizatori pentru gestionarea deseurilor voluminoase colectate la solicitarea generatorilor de deseuri, inclusiv saltele si mobila, precum si pentru gestionarea deseurilor din constructii provenite din locuinte se fundamenteaza si se aproba in lei/mc.
 
In raporturile juridice/contractuale dintre autoritatile administratiei publice locale sau, dupa caz, dintre asociatiile de dezvoltare intercomunitara si operatorii care desfasoara activitati de salubrizare pe fluxul deseurilor municipale se aplica exclusiv tarife fundamentate in lei/tona.
 
Nivelul tarifelor ofertate/negociate in cadrul procedurilor de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii se fundamenteaza pe elemente de cheltuieli, in baza fiselor de fundamentare pentru stabilirea tarifelor la activitatile specifice serviciului de salubrizare intocmite de catre operatori, in conformitate cu normele metodologice elaborate si aprobate de A.N.R.S.C.. Oferta este considerata inacceptabila de catre autoritatile/entitatile contractante daca tarifele ofertate nu sunt insotite de fisele de fundamentare pe elemente de cheltuieli.
 
Atentie! Aplicarea de catre operatori a unor tarife neaprobate sau mai mari decat cele stabilite si aprobate este interzisa, iar sumele incasate necuvenit se restituie catre bugetele locale sau catre utilizatorii de la care au fost incasate.
 
Tarifele/taxele de salubrizare se stabilesc astfel incat:
a) tariful pentru recipientele/containerele cu volumul cel mai mic puse la dispozitie utilizatorului, in acelasi numar de fractii, sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/fundamentat pentru colectarea volumului de deseuri generat de utilizator, rezultat din aplicarea frecventei de colectare si a indicelui de generare a deseurilor prevazute in caietul de sarcini, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de volum;
 
b) tariful pentru ridicarea recipientului/containerului la o frecventa mai mica decat cea prevazuta in caietul de sarcini sa nu fie mai mare decat tariful ofertat/aprobat pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de frecventa; nu este permisa ridicarea deseurilor reziduale biodegradabile la o frecventa mai mica decat cea prevazuta la art. 39 din Normele de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 119/2014, cu modificarile si completarile ulterioare;
 
c) sa acopere costurile capitalului investit in sistemele de cantarire a fractiunilor de deseuri colectate separat, inclusiv costurile cu verificarea metrologica la scadenta a cantarelor, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de greutate;
 
d) contravaloarea sacilor de colectare preplatiti sa nu fie mai mare decat valoarea rezultata din aplicarea tarifului distinct pentru gestionarea fractiunii de deseuri municipale colectate separat la capacitatea/volumul sacului de colectare, in cazul in care se implementeaza elementul pe baza de saci de colectare personalizati; sacii de colectare preplatiti pot fi achizitionati de la operatori si/sau comercializati prin magazinele de vanzare cu amanuntul a produselor ambalate ori prin alte sisteme implementate de catre autoritatile administratiei publice locale.
 
Autoritatile administratiei publice locale pot implementa si sisteme de abonamente, bazate pe pachete cu un numar anual de ridicari a containerelor/recipientelor. Diferentele in plus sau in minus ale costurilor aferente se regularizeaza anual, conform prevederilor din regulamentul local.
 
Pentru a vedea intregul Proiect de OUG click AICI>>
 
Sursa: Ministerul Dezvoltarii

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016