Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

[MONOGRAFIE] Constituire depozit bancar si reglementari cheie

03-Mar-2025
1593
[MONOGRAFIE] Constituire depozit bancar si reglementari cheie
Cuprins
Un instrument financiar important si usor accesibil pentru persoanele fizice si cele juridice care vor sa economiseasca sau sa isi gestioneze echilibrat fondurile banesti este depozitul bancar. Acesta ofera mai multe beneficii precum stabilitate si siguranta in privinta banilor, dar si dobanzi considerabile, in functie de contractul ales.


Pentru a putea gestiona fondurile respective in mod corespunzator, din punct de vedere fiscal si contabil, trebuie sa aveti in vedere atat intelegerea corecta a reglementarilor contractuale, dar si modul in care acestea se inregistreaza. In acest sens, in continuarea articolului vom vedea cateva reglementari cheie cu privire la constituirea depozitului bancar, dar si o monografie contabila, explicata de specialist.

Constituire depozit bancar reglementari cheie

In continuare vom vedea cateva reglementari cheie cu privire la constituirea depozitelor bancare:

  • pot fi infiintate atat de persoanele fizice, cate si de cele juridice( firme, companii, etc.);
  • pentru a deschide un depozit bancar trebuie ca persoana juridica sau fizica sa aiba un cont bancar deschis;
  • conditiile depozitelor bancare variaza in functie de durata pentru care sunt deschise ( scurt, mediu sau lung);
  • persoanele fizie au nevoie de urmatoarele documente pentru a deschide un decont bancar: buletin sau pasaport; uneori este nevoie si de dovada cu privire la dresa de resedinta;
  • persoanele juridice au nevoie de urmatoarele documente pentru a deschide un decont bancar: actele constitutive ale firmei, certificatul de inregistrare al firmei, codul fiscal al firmei, alte date de contact;
  • dobanzile in cadrul depozitelor bancare pot fi atat fixe, stabilite inca de la inceput in contract, cat si variabile;
  • in general, dobanzile sunt capitalizate la intervale regulate de timp ( de ex. lunar, semestrial, etc);
  • depozitele bancare pot fi constituite pe durate diferite, de la cateva luni, la cativa ani si de aceea este important sa acorzi atentie marita asupra termenilor si conditiilor din contract cu privire la retragerea banilor inainte de scadenta.

Esential pentru contabili! In Marea Carte Verde a monografiilor contabile regasiti 76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa, conforme cu ultimele modificari din Codul fiscal, foarte usor de urmarit si inteles. Detalii AICI»

Inregistrari contabile depozit bancar si dobanzi pe termen scurt

In continuare vom vedea o monografie contabila cu privire la inregistrarile contabile pentru depozitul bancar, asa cum a fost explicata de specialistii nostri de la portalcodulfiscal.ro.

Societatea a incheiat in data de 01 februarie 2023 un depozit bancar pe termen de 12 luni, fara prelungire automata, cu plata dobanzii la scadenta depozitului.

Datele depozitului:

- Valoare: 100.000 lei;

- Dobanda: 7% /an;

Esential pentru contabili! In Marea Carte Verde a monografiilor contabile regasiti 76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa, conforme cu ultimele modificari din Codul fiscal, foarte usor de urmarit si inteles. Detalii AICI»

- Valoare dobanda: 7.000 lei.

Care poate fi incadrarea depozitului bancar din punct de vedere al duratei: termen scurt sau termen lung?
Care sunt inregistrarile contabile aferente constituirii depozitului si dobanzii aferente?
La ce data data se inregistreaza dobanda prevazuta in contract? Care sunt inregistrarile contabile la scadenta depozitului (respectiv 31 ianuarie 2024)?



Raspuns:

Care poate fi incadrarea depozitului bancar din punct de vedere al duratei: termen scurt sau termen lung? 

Opinie:

Depozitul bancar va fi incadrat pe termen scurt, avand in vedere termenul de contractare de 12 luni.

Care sunt inregistrarile contabile aferente constituirii depozitului si dobanzii aferente? 

Opinie:

Inregistrarile contabile propose sunt urmatoarele:

5081. Alte titluri de plasament (A) = 5121. Conturi la banci in lei (A)

5088. Dobanzi la obligatiuni si titluri de plasament (A) = 766. Venituri din dobanzi (lunar)

La ce data data se inregistreaza dobanda prevazuta in contract? 

Opinie:

Pe parcursul derularii contractului de depozit, se inregistreaza dobanda lunara (in mod proportional), in functie de data (ziua) inregistrarii contractului.

Care sunt inregistrarile contabile la scadenta depozitului (respectiv 31 ianuarie 2024)? 

Opinie:

5121. Conturi la banci in lei (A) = % (anual)

5081. Alte titluri de plasament (A)

5088. Dobanzi la obligatiuni si titluri de plasament (A)

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016