Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui INFRACTIUNE

01-Mar-2023
2337
Neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui INFRACTIUNE

ANAF Vrancea reaminteste contribuabililor ca potrivit art. 61 alin. (1) din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie infractiuni si se pedepsesc cu inchisoare de la 1 an la 5 ani sau cu amenda retinerea si neplata, incasarea si neplata, in cel mult 60 de zile de la termenul de scadenta prevazut de lege a anumitor obligatii fiscale.

Este vorba despre urmatoarele obligatii fiscale:

-impozitul pe dividendele platite de o persoana juridica romana catre o persoana juridica romana;

-impozitul pentru veniturile din activitati independente realizate in baza contractelor de activitate sportiva;

-impozitul pe veniturile din drepturile de proprietate intelectuala;

-impozit pe venitul din salarii si asimilate salariilor;

-impozitul pe veniturile din arenda;

-impozitul pe veniturile sub forma de dobanzi;

-impozitul pe veniturile impozabile obtinute din lichidarea unei persoane juridice sau din reducerea capitalului social, potrivit legii;

-impozitul pe veniturile din pensii;

-impozitul pe veniturile din premii si din jocuri de noroc;

-impozitul pe veniturile din alte surse;

-impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

-impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica sau entitate - asociere fara personalitate juridica dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific, cu modificarile si completarile ulterioare;

-impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului III din Legea nr. 227/2015 cu modificarile si completarile ulterioare;

-contributia de asigurari sociale;

-contributia de asigurari sociale de sanatate;

-impozitul cu retinere la sursa pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti;

-impozit datorat pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

-contributia la Fondul pentru mediu.

Pentru a nu intra sub incidenta acestor prevederi, contribuabilii care figureaza in evident? a fiscala cu obligat? ii fiscale restante de natura celor mentionate, sunt invitati sa achitate, de indata aceste obligatii fiscale ori sa solicite acordarea uneia dintre facilitatile fiscale in vigoare, respectiv:

a) esalonarea la plata, reglementata de art. 184 – art. 209 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile Ordinului presedintelui A.N.A.F. nr. 90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) esalonarea la plata, in forma simplificata, reglementata de art. 209 1 – art. 209 14 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile Ordinului presedintelui A.N.A.F. nr. 1767/2021 pentru aprobarea Procedurii de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata, de catre organul fiscal central;



Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016