Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)

03-Apr-2020
1045

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un comunicat de presa referitor la rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta. 

Astfel, institutia a informat ca in luna martie 2020 a restituit TVA in valoare de aproape 4 miliarde de lei, aferente unui numar de 24.526 deconturi (fata de 1,6 miliarde de lei media rambursarilor din primele doua luni ale anului 2020). 

De la data declararii starii de urgenta, ANAF a accelerat procesul de rambursare a TVA prin:

-relocarea personalului implicat in actiunile de control suspendate;

-desfasurarea de campanii in randul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregatite cu rapiditate compensarile si restituirile de taxe, necesare in derularea procedurii de rambursare.

-in vederea implementarii mecanismului de rambursare care vizeaza solutionarea rapida a deconturilor de TVA, ANAF a elaborat un proiect de act normativ care se afla in prezent in circuitul de avizare interna;

-a suspendat actiunile de control fiscal, cu exceptia verificarilor aferente solutionarii rambursarilor de TVA cu control anticipat, a actiunilor de control care pot fi continuate prin utilizarea unor mijloace de comunicare la distanta.

De asemenea, inspectorii din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF sunt imputerniciti sa se deplaseze pe teren pentru a verifica respectarea interdictiilor stabilite prin ordonantele militare. 

Controalele efectuate in baza ordonantelor militare sunt verificari specifice, atribuite temporar, doar pe durata valabilitatii acestora. In urma verificarilor derulate, inspectorii DGAF au constat in cazul a 11 contribuabili incalcarea masurilor dispuse prin ordonantele militare, aplicand amenzi in suma de 674.000 lei. 

Situatiile in care exista indicii de evaziune fiscala, ca urmare a analizei de risc, precum si cele sesizate de cetateni, vor fi investigate de DGAF prin utilizarea activitatilor specifice de la distanta. 

In mod exceptional, pentru instrumentarea unor cazuri flagrante, inspectorii DGAF vor actiona pe teren pentru a aplica legea, cu respectarea normelor de protectie sanitara care se impun in aceasta perioada si a drepturilor contribuabililor verificati.

In ceea ce priveste activitatea de solutionare a contestatiilor: 

Conducerea ANAF a aprobat ca pe perioada starii de urgenta sustinerea contestatiei sa poata fi realizata in fata organelor de solutionare a contestatiilor si prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare la distanta/telefon, iar Directia Generala de Solutionare a Contestatiilor din cadrul ANAF mentine legatura permanent cu contribuabilii pentru gasirea celor mai bune solutii.

Procedura de solutionare contestatii va continua in perioada starii de urgenta, iar minutele intocmite cu ocazia sustinerii contestatiei, in care sunt consemnate sustinerile contestatorului, vor fi comunicate de catre ANAF tot prin mijloace de comunicare electronica.

In ceea ce priveste scutirea de taxe vamale si TVA pentru importuri destinate combaterii COVID-19: 

Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene autorizarea pentru a putea aplica scutiri de taxe vamale si TVA pentru importurile destinate prevenirii si combaterii raspandirii coronavirusului COVID-19, iar Comisia Europeana urmeaza sa emita decizia de aprobare la finalul acestei saptamani. 

Totodata, Guvernul a aprobat prin Ordonanta de Urgenta nr. 33 din 26 martie 2020, ca in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA, sa nu se faca plata efectiva la organele vamale a TVA pentru importul de medicamente, echipamente de protectie, alte dispozitive sau echipamente medicale si materiale sanitare, care pot fi utilizate in prevenirea, limitarea, tratarea si combaterea COVID - 19. 

Organele vamale nu solicita plata TVA in vama pentru importurile acestor produse pe toata durata starii de urgenta si 30 de zile de la data incetarii acesteia.

Taxa aferenta acestor importuri realizate in cursul perioadei fiscale se evidentiaza de catre importatori in decontul de TVA, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila. 

ANAF asigura colectarea veniturilor bugetare si deruleaza procedurile de administrare fiscala pentru ca Bugetul Statului sa fie permanent alimentat in vederea asigurarii resurselor necesare functionarii sistemului medical, armatei, politiei, serviciilor de asistenta sociala si multor altor activitati esentiale ale Statului Roman.

 

SURSA: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi informatii despre rambursarea TVA si activitatea de control in perioada starii de urgenta(comunicat de presa ANAF)":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016