Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obtinerea Certificatului de Situatie de Urgenta. Intrebari si raspunsuri oferite de MEEMA

08-Apr-2020
4039

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat pe site-ul oficial o serie de raspunsuri si intrebari punctuale cu privire la modalitatea in care poate fi obtinut Certificatul de Situatie de Urgenta.

Intrebari si raspunsuri:

1. Operatorii economici care si-au suspendat activitatea (au spatii pe care le-au inchiriat) ca urmare a suspendarii activitatii firmelor carora le-au inchiriat spatii pot beneficia de CSU?

Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de pandemia de SARS-CoV-2 pot solicita CSU, dupa cum urmeaza:

-TIP 1 (ALBASTRU) – eliberat in baza declaratiei pe propria raspundere ce poate fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta;

-TIP 2 (GALBEN) – eliberat in baza declaratiei pe propria raspundere ce poate fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro, din care rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

2. Marii contribuabili care sunt afectati de situatia de urgenta pot beneficia de CSU?

Da, toti operatorii economici a caror activitate este afectata de pandemia de SARS-CoV-2.

3. Beneficiar al SUN 2017, care nu a avut diminuare de venituri/incasari in martie fata de media ianuarie-februarie, dar va avea in aprilie comparativ cu ianuarie/februarie, poate beneficia de ajutor de somaj tehnic si de CSU?

Da, acestia pot opta pentru CSU TIP 1 (ALBASTRU) – eliberata in baza declaratiei pe propria raspundere ce poate fi descarcata de pe platforma prevenire.gov.ro, din care rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta – daca pot demostra ulterior cu inscrisuri o restrangere a activitatii.

4. CSU are valoare juridica? Il poate obliga pe proprietarul spatiului la anularea chiriei sau la o reducere mai mare, in conditiile in care operatorul economic a negociat deja o reducere de 25%?

 Ordonanta de urgenta nr. 29/2020:

“ Art. X. - (1) Pe durata starii de urgenta, intreprinderile mici si mijlocii, astfel cum sunt definite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, care si-au intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, pe perioada starii de urgenta decretate si care detin certificatul de situatie de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, beneficiaza de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati - electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet, precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare.”

5. Certificatul pentru situatii de urgenta se obtine o singura data si este valabil pe toata perioada starii de urgenta, in situatia in care aceasta se intinde pe mai multe luni?

Da, certificatul se va elibera o singura data pe perioada starii de urgenta.

6. Daca un agent economic are mai multe activitati economice ce se incadreaza la ambele situatii (intrerupere totala sau partiala a unei activitati si diminuare incasari) cum va proceda?

Va opta pentru unul dintre tipurile de certificat disponibile, cu oricare dintre acestea putand beneficia de masurile fiscale.

7. Este posibila obtinerea unui CSU pentru o agentie de turism in conditiile in care aceasta s-a lansat de curand si nu a avut incasari in perioada ianuarie-martie?

Da, poate obtine certificate de tip 1 – albastru.

8. O firma avand ca domeniu de activitate intermedierea tranzactiilor imobiliare poate aplica pentru CSU? Ce tip?

Da, opteaza pentru unul dintre tipurile de certificate disponibile:
-TIP 1 (ALBASTRU) – rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta
-TIP 2 (GALBEN) - rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

9. O firma avand ca obiect de activitate 1071 fabricarea painii/ fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie si-a intrerupt partial activitatea, inchizand o parte dintre magazine - se incadreaza in conditiile pentru certificatul de tip 1?

Da, se incadreaza. Avand in vedere cele expuse, societatea ar putea, in aceeasi masura, scoate CSU de tip 2, intreruperea partiala a activitatii cauzand o diminuare cu 25% a veniturilor sau incasarilor in luna martie, fata de lunile ianuarie si februarie.

10. Aplicatia ramane deschisa pe toata perioada situatiei de urgenta?

Da, aplicatia va fi deschisa pe perioada starii de urgenta.

11. Daca sunt afectate activitatile secundare, iar pe cea principala nu se deruleaza activitati, se poate solicita CSU?

Da, daca au alte coduri CAEN afectate.

12. Daca cel care incarca este administratorul si are semnatura electronica, mai trebuie sa semneze olograf declaratia?

Nu, va bifa in declaratie ca semneaza doar digital.

13. De ce mai trebuie sa completeze rubricile de venituri si incasari cei care in martie au avut activitatea sistata?

Pentru datele statistice, pentru o oglinda clara a situatiei economice nationale.

14. Operatorii economici care nu intra sub incidenta ordonantelor militare, dar care au activitatea afectata pentru ca depinde de societati care intra sub incidenta acestora pot solicita CSU? Ce fel de CSU ?

Da, acestia pot opta pentru tipul 1 de certificat, respectiv albastru. 

15. Daca, din greseala, aplicatia a generat un alt tip de certificate poate fi anulat si solicitat tipul care corespunde situatiei societatii?

Puteti solicita doar un singur tip de certificat:

-TIP 1 (ALBASTRU) – rezulta intreruperea totala sau partiala a activitatii, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritatile publice competente, potrivit legii, in perioada starii de urgenta.
-TIP 2 (GALBEN) - rezulta inregistrarea unei diminuari a incasarilor/veniturilor in luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

Atentie! In cazul in care ati obtinut certificatul care nu trebuia, semnalati situatia la e-mail info.csu@imm.gov.ro.

16. De ce nici cabinetele medicale individuale – stomatologice – si nici PFA-urile nu sunt recunoscute de aplicatie ca agent economic? Se da mesaj ca acest agent economic nu exista.Nu pot merge mai departe in aplicatie.

In cazurile expuse, se introduc doar CUI/CIF si cod CAEN si aplicatia functioneaza.

 

Sursa: Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016