Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans

20-Sep-2010
6344


PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans
Adrian Benta, valabil la 18-Sep-2010

Intrebare: Este vorba despre un PFA care are un contract de management cu o societate comerciala, obiectul fiind managementul societatii. In acelasi timp, persoana care are PFA-ul este si administratorul aceleasi societati cu care are contract de management. In relatia cu societatea ca si administrator nu are contract de administrare si nu incaseaza salariu. Persoana care este administrator incaseaza avansuri spre decontare de la societate pentru diverse cheltuieli pe care le deconteaza si isi deconteaza cheltuielile de deplasare.

Restituirea sau justificarea avansului spre decontare este facuta cu intarziere.

Ce riscuri genereaza dubla calitate de administrator numit prin actul constitutiv si de manager, conform contractului de management incheiat cu PFA-ul aceleasi persoane?
Ce riscuri exista prin nedecontarea in termen a avansurilor spre decontare?
Ce riscuri exista pentru acordarea de avansuri spre decontare unui PFA?

Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns. Convinge-te CLICK AICI

Raspuns:
Chiar daca la prima vedere am putea sa incercam sa detaliem activitatile efectuate in calitate de PFA si activitatile efectuate in calitate de administrator, in realitate aceasta situatie nu este argumentata corect, deoarece activitatile sunt efectuate de una si aceiasi persoana ce detine acelasi patrimoniu si are obligatii si datorii ce se suprapun.

Facem precizarea ca PFA inregistrata conform OUG 44/2008, privind desfasurarea activitatii de catre persoanele fizice autorizate, sau PFA autorizata in baza reglementarilor speciale ce sunt aplicabile anumitor profesii, aceste persoane garanteaza datoriile catre terti cu intreg patrimoniu personal.

Prin urmare se intelege ca in realitate PFA este aceiasi persoana fizica cu administratorul insa are o autorizare in plus.

Raspunzand punctiform, putem afirma:

- riscul la care se supune din punct de vedere fiscal, este de reincadrare a activitatii PFA din independenta in dependenta si in acest caz autoritatea fiscala poate solicita plata atat a impozitului pe venitul din salarii cat si a asigurarile sociale aferente unui venit de natura salariala. Aceasta reincadrare se poate efectua avand in vedere criteriile introduse la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal.

- Deosebit de important din punct de vedere al tratamentului fiscal este prevederea normei metodologice aprobata prin HG 791/2010, ce stabileste: ?O activitate poate fi reconsiderata, potrivit criteriilor prevazute la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal, ca activitate dependenta, in cazul in care raportul juridic in baza caruia se desfasoara activitatea nu reflecta continutul economic al acestuia. Activitatile desfasurate in mod independent, in conditiile legii, care genereaza venituri din profesii libere, precum si drepturile de autor si drepturile conexe definite potrivit prevederilor Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot fi reconsiderate ca activitati dependente potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 2.1 si 2.2 din Codul fiscal.?

Cu alte cuvinte daca contractele intre PFA si platitorul de venit, reflecta o activitate reala, atunci pentru aceste categorii autoritatea fiscala nu va avea dreptul sa reconsidere activitatea.

Din punct de vedere al decontarii avansurilor sunt urmatoarele situatii:

- pentru societatile private nu mai exista un termen de decontare a unui avans de trezorerie. Evident ca acest fapt trebuie tratat cu celeritate iar sumele ridicate din caserie si neutilizate trebuie sa existe in realitate.

- potrivit art. 144^4 alin. (3) lit. a) din Legea 31/1990, privind societatile comerciale, republicata cu modificari, administratorii societatii pot utiliza fara justificarea sau sub forma de imprumut din fondurile societatii suma de 5000 Eur.

Astfel putem afirma ca riscul pentru depasirea acestei sume acordate catre administratori poate conduce la interpretarea ca acesta foloseste creditul sociatatii in scop propriu. Fapta este considerata infractiune de art. 271 alin. (1) pct. 2 din Legea 31/1990, privind societatile comerciale.

Din punctul de vedere al PFA, intrepretarea este identica avand in vedere ca PFA se refera la aceiasi persoana insa cu o autorizatie in plus.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016