Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedurile privind inregistrarea si radierea in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul de TVA la incasare

14-Iun-2016
560

In Monitorul Oficial al Romaniei nr.403/27.mai.2016 a fost publicat OPANAF 1.503/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, la cerere sau din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Actul normativ adopta si formatul notificarii privind aplicarea TVA la incasare, formular 097. Principalele prevederi ale actului normativ sunt:

- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care opteaza sa aplice sistemul TVA la incasare depun o notificare din care sa rezulte ca cifra de afaceri din anul calendaristic precedent nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei, iar la data exercitarii optiunii nu au depasit plafonul pentru anul in curs;

- notificarea se depune la organul fiscal competent pana la data de 25 ianuarie, inclusiv, in vederea inregistrarii in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare. Notificarile depuse se prelucreaza de catre organul fiscal, iar persoanele impozabile care le-au depus sunt inscrise in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare pana la data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea.

- persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA in cursul anului calendaristic pot opta pentru aplicarea sistemului TVA la incasare incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA.

- persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, care nu depasesc in cursul anului plafonul de 2.250.000 lei si care renunta la aplicarea sistemului TVA la incasare vor depune acelasi formular 097. Notificarea se depune la organul fiscal competent, oricand in cursul anului, intre data de 1 si 25 a lunii, in vederea radierii din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.in acest sens, persoanele impozabile care au depus notificarile sunt radiate din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea.

Atentie: notificarea de radiere nu se poate depune in primul an in care persoana impozabila a optat pentru aplicarea sistemului TVA la incasare, cu exceptia situatiei in care a realizat o cifra de afaceri care a depasit plafonul de 2.250.000 lei in anul in care a optat pentru aplicarea sistemului TVA la incasare.

Foarte important: persoanele impozabile aplica sistemul TVA la incasare pana la data radierii din Registru.

- persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si realizeaza o cifra de afaceri care depaseste plafonul de 2.250.000 lei, au obligatia sa depuna formularul 097 pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare perioadei fiscale in care au depasit plafonul.

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii

- notificarile depuse se prelucreaza de organul fiscal in maximum 1 zi lucratoare de la depunere, iar persoanele impozabile care le-au depus sunt radiate din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 a celei de-a doua perioade fiscale urmatoare celei in care plafonul a fost depasit.

Atentie: persoanele impozabile aplica sistemul TVA la incasare pana la sfarsitul perioadei fiscale urmatoare celei in care plafonul a fost depasit.

- persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si realizeaza o cifra de afaceri ce depaseste plafonul de 2.250.000 lei, care nu depun la organele fiscale notificarea in vederea schimbarii sistemului aplicat, sunt radiate din oficiu din acest registru. Persoanele impozabile scoase, din oficiu sau la cerere, din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, precum si persoanele impozabile care fac parte dintr-un grup fiscal unic, sunt radiate, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare cu data anularii inregistrarii in scopuri de TVA, ori cu data intrarii in vigoare a deciziei de aprobare a implementarii grupului fiscal unic, a deciziei de aprobare a intrarii persoanei impozabile in grupul fiscal unic, dupa caz.

Decizia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA constituie si instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.

Sursa: ANAF Galati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedurile privind inregistrarea si radierea in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul de TVA la incasare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"