Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedurile privind inregistrarea si radierea in/din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul de TVA la incasare

14-Iun-2016
2304

In Monitorul Oficial al Romaniei nr.403/27.mai.2016 a fost publicat OPANAF 1.503/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, la cerere sau din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor formulare.

Actul normativ adopta si formatul notificarii privind aplicarea TVA la incasare, formular 097. Principalele prevederi ale actului normativ sunt:

- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care opteaza sa aplice sistemul TVA la incasare depun o notificare din care sa rezulte ca cifra de afaceri din anul calendaristic precedent nu depaseste plafonul de 2.250.000 lei, iar la data exercitarii optiunii nu au depasit plafonul pentru anul in curs;

- notificarea se depune la organul fiscal competent pana la data de 25 ianuarie, inclusiv, in vederea inregistrarii in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare. Notificarile depuse se prelucreaza de catre organul fiscal, iar persoanele impozabile care le-au depus sunt inscrise in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare pana la data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea.

- persoanele impozabile care se inregistreaza in scopuri de TVA in cursul anului calendaristic pot opta pentru aplicarea sistemului TVA la incasare incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA.

- persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, care nu depasesc in cursul anului plafonul de 2.250.000 lei si care renunta la aplicarea sistemului TVA la incasare vor depune acelasi formular 097. Notificarea se depune la organul fiscal competent, oricand in cursul anului, intre data de 1 si 25 a lunii, in vederea radierii din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.in acest sens, persoanele impozabile care au depus notificarile sunt radiate din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea.

Atentie: notificarea de radiere nu se poate depune in primul an in care persoana impozabila a optat pentru aplicarea sistemului TVA la incasare, cu exceptia situatiei in care a realizat o cifra de afaceri care a depasit plafonul de 2.250.000 lei in anul in care a optat pentru aplicarea sistemului TVA la incasare.

Foarte important: persoanele impozabile aplica sistemul TVA la incasare pana la data radierii din Registru.

- persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si realizeaza o cifra de afaceri care depaseste plafonul de 2.250.000 lei, au obligatia sa depuna formularul 097 pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare perioadei fiscale in care au depasit plafonul.

- notificarile depuse se prelucreaza de organul fiscal in maximum 1 zi lucratoare de la depunere, iar persoanele impozabile care le-au depus sunt radiate din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 a celei de-a doua perioade fiscale urmatoare celei in care plafonul a fost depasit.

Atentie: persoanele impozabile aplica sistemul TVA la incasare pana la sfarsitul perioadei fiscale urmatoare celei in care plafonul a fost depasit.

- persoanele impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si realizeaza o cifra de afaceri ce depaseste plafonul de 2.250.000 lei, care nu depun la organele fiscale notificarea in vederea schimbarii sistemului aplicat, sunt radiate din oficiu din acest registru. Persoanele impozabile scoase, din oficiu sau la cerere, din evidenta persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, precum si persoanele impozabile care fac parte dintr-un grup fiscal unic, sunt radiate, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare cu data anularii inregistrarii in scopuri de TVA, ori cu data intrarii in vigoare a deciziei de aprobare a implementarii grupului fiscal unic, a deciziei de aprobare a intrarii persoanei impozabile in grupul fiscal unic, dupa caz.

Decizia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA constituie si instiintare privind radierea, din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.

Sursa: ANAF Galati

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016