Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Programul IMM Invest Romania a fost modificat din nou! A crescut plafonul garantiilor (OUG 143/2020)

26-Aug-2020
1948

Ordonanta de urgenta nr. 143/2020 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMaNIA, precum si pentru modificarea si completarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata prin art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 772 din 25 august 2020.

Astfel, actul normativ care a intrat in vigoare la data de 25 august 20202 a adus urmatoarele modificari Programului IMM Invest:


-Plafonul total al garantiilor care pot fi acordate in cadrul programului este de 20.000.000.000 lei.

-Perioada de acordare a grantului pentru plata dobanzii este de 8 luni de la data acordarii creditului.

-Valoarea maxima cumulata a finantarilor garantate de stat prevazute la alin. (3) lit. a) si b), care pot fi acordate unui beneficiar in cadrul programului, nu poate depasi 10.000.000 lei.

-Microintreprinderile si intreprinderile mici pot opta pentru acordarea creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru.

-Perioada de valabilitate a schemei, respectiv perioada in care se selecteaza beneficiarii si se emit scrisori de garantie/acorduri de finantare in legatura cu masurile prevazute la art. 2 si 3, este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si 31 decembrie 2020, iar perioada in care se poate efectua plata grantului este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si 31 octombrie 2021, inclusiv, cu posibilitatea prelungirii.


Extras din OUG 143/2020:

In contextul actual, pentru combaterea efectelor economice negative generate de pandemia COVID-19 care se manifesta cu o deosebita acuitate asupra IMM-urilor, au fost aprobate masuri de sprijin pentru aceste categorii de intreprinderi prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare, si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMaNIA, precum si pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 75/2020, cu modificarile ulterioare, in vederea corelarii facilitatilor oferite de acest program cu necesitatile economiei aflate sub influenta efectelor raspandirii virusului SARS-CoV-2.
Deoarece de la data intrarii in vigoare a programului IMM INVEST Romania au fost identificate o serie de aspecte si constrangeri care ingreuneaza implementarea facilitatilor de finantare si garantare oferite prin programul IMM Invest Romania se impun o serie de modificari legislative de natura sa simplifice si flexibilizeze accesul la finantare al IMM-urilor.
Consecintele neadoptarii acestor masuri ar aduce grave prejudicii activitatii economice a unui numar semnificativ de intreprinderi mici si mijlocii din toate sectoarele de activitate din Romania, corelat cu aparitia unor efecte la nivel social determinate de disponibilizarea unei mase semnificative a salariatilor din Romania care in prezent sunt angajati in intreprinderile mici si mijlocii, cu implicatii negative asupra procesului de relansare economica.
intrucat statul este obligat sa ia masuri pentru asigurarea continuarii si relansarii activitatii economice si elementele mai sus prezentate vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare, a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. I. -
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMaNIA, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.029 din 27 decembrie 2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatele (33) si (34) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
(33) Perioada de acordare a grantului pentru plata dobanzii este de 8 luni de la data acordarii creditului. Acordarea grantului pentru anul 2020 se realizeaza conform schemei de ajutor de stat prevazute la art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMaNIA, precum si pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 75/2020, cu modificarile ulterioare, iar pentru anii urmatori se aproba anual printr-un act normativ cu putere de lege doar in conditiile in care cresterea economica estimata de Comisia Nationala de Strategie si Prognoza se situeaza sub nivelul cresterii economice din anul 2020. Acordarea grantului se realizeaza in conditiile respectarii prevederilor legislatiei din domeniul ajutorului de stat in vigoare.
(34) Valoarea maxima cumulata a finantarilor garantate de stat prevazute la alin. (3) lit. a) si b), care pot fi acordate unui beneficiar in cadrul programului, nu poate depasi 10.000.000 lei, in limita valorii celei mai mari dintre cele mentionate la art. 1 alin. (3) lit. a) pct. (i), (ii) si (iii). Microintreprinderile si intreprinderile mici pot opta pentru acordarea creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru prevazute la alin. (3) lit. a) sau b)."
2. La articolul 3 alineatul (1), litera i) se abroga.
Art. II. -
Schema de ajutor de stat pentru sustinerea activitatii IMM-urilor in contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, aprobata prin articolul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 42/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 283 din 4 aprilie 2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 75/2020, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
"
(41) Microintreprinderile si intreprinderile mici pot opta pentru acordarea creditelor/liniilor de credit pentru capital de lucru prevazute la alin. (2) sau (3)."
2. La articolul 4, litera e) se abroga.
3. La articolul 5, alineatele (1), (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"
Art. 5. -
(1) Perioada de valabilitate a schemei, respectiv perioada in care se selecteaza beneficiarii si se emit scrisori de garantie/acorduri de finantare in legatura cu masurile prevazute la art. 2 si 3, este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si 31 decembrie 2020, iar perioada in care se poate efectua plata grantului este cuprinsa intre data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta si 31 octombrie 2021, inclusiv, cu posibilitatea prelungirii conform art. 1 alin. (33) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare.
. . . . . . . . . .
(3) Bugetul schemei de ajutor de stat este 1.106 milioane lei, echivalentul in lei a aproximativ 228,42 milioane euro, pentru masurile de finantare prevazute la capitolul II.2.
(4) Pentru anul 2020, plafonul total al garantiilor care pot fi acordate in cadrul programului este de 20.000.000.000 lei."
Art. III. -
Dispozitiile art. I si II ale prezentei ordonante de urgenta se aplica si solicitarilor de acordare a creditelor garantate in cadrul Programului de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMaNIA aflate in curs de solutionare.
Art. IV. -
(1) Dispozitiile art. 1 alin. (33) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMaNIA, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin prezenta ordonanta de urgenta, se aplica, la solicitarea beneficiarului de credit, si pentru creditele garantate, contractate in cadrul programului anterior intrarii a vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Microintreprinderile si intreprinderile mici care au contractat credite/linii de credit pentru capital de lucru in conditiile art. 1 alin. (3) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/2017, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 209/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, pot solicita acordarea suplimentara a unor/unei alte credite/linii de credit pentru capital de lucru in conditiile art. 1 alin. (3) lit. a), cu incadrarea in limita valorii maxime a creditului pentru capital de lucru prevazuta la art. 1 alin. (3) lit. a).

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025

    • Formularul 150, „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, este esential pentru contribuabilii care doresc sa depuna declaratii fiscale online. Prin OPANAF nr. 2213/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 860/2025, au fost aduse modificari procedurii de transmitere electronica a declaratiilor fiscale. Noul ordin clarifica modalitatile de semnare si depunere a formularului, precum si documentele justificative necesare.» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016