Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect: Situatiile financiare NU vor mai fi depuse fara un certificat de competenta. Persoane EXCEPTATE de la regula

27-Apr-2022
9521
Proiect: Situatiile financiare NU vor mai fi depuse fara un certificat de competenta. Persoane EXCEPTATE de la regula

Situatiile financiare nu vor mai putea fi depuse daca reprezentantii firmelor nu au obtinut de la autoritati certificatul de competenta, conform unui Proiect de Lege. Anumite persoane sunt exceptate de la regula.

Recent a fost depus la Senat un Proiect de Lege care prevede ca in termen de 12 luni de la data intrarii in vigoare, depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, prevazute de lege in sarcina profesionistilor inregistrati in registrul comertului, este conditionata de obtinerea certificatului de competenta de catre reprezentantul legal al profesionistului.

Obtinere certificat de competenta firme

Asa cum apare in Expunerea de Motive, scopul introducerii certificatului de competenta, ca act obligatoriu necesar pentru desfasurarea activitatii urmare infiintarii unui nou profesionist, este acela de a creste calitatea actului comercial, de a responsabiliza agentii economici si de a contribui la imbunatatirea si dinamizarea activitatii economice.

Persoane exceptate de la regula obtinerii certificatului de competenta:

Sunt exceptati de la regula profesionistii organizati potrivit O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cei incadrati in categoria de “intreprinderi publice”, precum si cei a caror activitate si administrare este reglementata de legi speciale. Prin intreprinderi publice se inteleg cele la care statul este actionar majoritar sau unic. 

„In primul an de la infiintare si pana la depunerea primelor situatii financiare prevazute de lege, profesionistul are obligatia de certificare a administrarii propriei activitati prin obtinerea unui certificat de competenta acordat reprezentantului legal al acestuia, ca persoana fizica imputernicita sa il reprezinte in raporturile cu tertii si in justitie. 

Certificatul de competenta se elibereaza de catre camera judeteana din judetul in care isi are sediul profesionistul, ca urmare a indeplinirii conditiilor prevazute (…) si a dovedirii absolvirii unui curs de instruire in domenii specifice administrarii si managementului afacerilor de catre reprezentantul legal al profesionistului”, apare in actul normativ.

Persoana desemnata sa reprezinte firma mai trebuie sa indeplineasca cateva conditii cumulative, printre care:

a) sa fie apt din punct de vedere psihologic, atestat prin certificat medical de specialitate;
b) sa fie absolvent al invatamantului obligatoriu;
c) sa nu fi fost condamnat pentru infractiunile de gestiune frauduloasa, abuz de incredere, abuz de incredere prin fraudarea creditorilor, bancruta simpla, bancruta frauduloasa, deturnarea licitatiilor publice, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, pentru infractiunile prevazute de Titlul VIII – Contraventii si infractiuni din Legea nr. 31/1990 a societatilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si pentru alte infractiuni de natura comerciala sau fiscala, conditie atestata prin certificate de cazier judiciar, respectiv, fiscal;
d) sa nu se fi pronuntat impotriva sa o hotarare definitiva de atragere a raspunderii conform Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, cu cel putin cinci ani inainte de data solicitarii.

Atentie! Acelasi Proiect de Lege prevede ca TOATE firmele si PFA-urile ar putea fi obligate sa achite anual taxe intre 10 si 100 euro la Camera de Comert, detalii AICI>>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici