Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiectul de hotarare emis de MFP modifica atributiile institutiei

23-Iul-2013
4632
Va informam ca MFP a publicat pe site-ul propriu un nou proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice.

Redam mai jos continutul acestui proiect:

Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2013 pentru stabilirea unor masuri privind asigurarea functionalitatii administratiei publice locale, a numarului de posturi si reducerea cheltuielilor la institutiile si autoritatile publice din subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea Guvernului ori a ministerelor.

Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ART. I


Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 28 ianuarie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2, alineatul (2), dupa litera k) se introduce o noua litera, lit. K^1), cu urmatorul cuprins:

"k^1) de monitorizare impreuna cu ministerele/autoritatile romane a asistentei tehnice oferite acestora de institutiile financiare internationale si bancile guvernamentale de dezvoltare/cooperare internationala;"

2. La articolul 2, alineatul (2) litera q) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"q) de evidenta a bunurilor ce constituie domeniul public al statului si a bunurilor imobile ce constituie domeniul privat al statului;"

3. La articolul 3, punctele 41 si 79 ale alineatului (1) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"41. reprezinta statul roman in exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor ce ii revin in calitate de actionar la societatile prevazute in anexa nr. 2, conform legii."

"79. solutioneaza plangerile prealabile formulate impotriva dispozitiei obligatorii emisa de catre organul de inspectie economico-financiara, in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.94/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, contestatiile administrative formulate impotriva titlului de creanta emis de structura de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice responsabila cu inspectia economico-financiara, in conditiile Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr.66/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si contestatiile formulate impotriva proceselor-verbale de inspectie emise potrivit competentelor legale, de structurile cu atributii privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in conditiile Ordonantei Guvernului nr.119/1999, cu modificarile si completarile ulterioare."

4. La articolul 3, dupa punctul 42 al alineatului (1) se introduce un nou punct, pct. 42^1, cu urmatorul cuprins:

"42^1. asigura centralizarea inventarului bunurilor imobile din domeniul privat al statului intocmit, dupa caz, de ministere, de celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, de unitatile administrativ-teritoriale, precum si de autoritatile publice centrale care au in administrare asemenea bunuri;"

5. La articolul 3, alineatul (1) dupa punctul 48 se introduc doua noi puncte, pct. 48^1 si 48^2, cu urmatorul cuprins:

"48^1. participa la elaborarea strategiei de tara pe termen mediu a institutiilor
financiare internationale;"

"48^2. faciliteaza dialogul intre institutiile financiare internationale, bancile guvernamentale de dezvoltare/cooperare internationala si autoritatile romane beneficiare sau potential beneficiare de asistenta tehnica in contextul necesitatii urmaririi permanente a evolutiei integrate a activitatii acestor institutii in Romania;"

6. La articolul 5, litera k) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"k) sa exprime opinia privind derularea procedurii de atribuire in conformitate cu legislatia din domeniu si sa o inscrie pe Raportul procedurii de atribuire in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii."

7. La articolul 7, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(3) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice este de 1433, exclusiv demnitarii."

8. Articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art.16

Persoanele care ocupa functii publice de conducere specifice activitatii de trezorerie din cadrul unitatilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se numesc in functie, in conditiile legii, prin ordin al ministrului finantelor publice".

9. Anexele nr.1-2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr.1-2 la prezenta hotarare.

ART. II

Incadrarea personalului Ministerului Finantelor Publice in numarul maxim de posturi aprobat si in noua structura organizatorica se face in termenele si cu respectarea conditiilor prevazute de legislatia in vigoare pentru fiecare categorie
de personal.

PRIM-MINISTRU
VICTOR – VIOREL PONTA



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016