Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ministrul de Finante explica felul in care vor fi compensate scaderile de taxe si impozite in 2016

03-Mar-2015
1172

Ministrul de Finante, Darius Vlacov, e de parere ca reducerile semnificative de taxe si anularile unor impozite vor putea fi acoperite anul viitor prin venituri mai mari la buget realizate de Fisc, cresterea economica cifrata la circa 12 miliarde de lei anual, lipsa titlurilor executorii de platit si scaderea cofinantarilor pe proiectele europene.



Astfel, in cadrul unui interviu acordat HotNews.ro, acesta a precizat ca in primele doua luni ale anului curent, ANAF a colectat cu mult peste estimari. De asemenea, acesta a precizat ca Executivul are in vedere un nou acord cu FMI si Comisia Europeana, acord care sa fie mai flexibil fata de actualul program.

si a sustinut ca cere relaxarea conditiilor asumate de Romania in celebrul MTO (obiectiv bugetar pe termen mediu) pentru ca Ministerul Transporturilor sa aiba mai multi bani pentru autostrazi.


Intrebat de Cristian Pantazi, pentru HotNews.ro, care sunt schimbarile radicale care sa duca la noile propuneri fata de proiectul de anul trecut, ministrul de finante a declarat:

"Trendul pe care este Romania este foarte bun. Eu mi-as dori sa fie exceptional si avem sanse sa mergem pe un trend mult, mult imbunatatit.

Dar dupa 2 ani si jumatate in care, pe de-o parte, am platit ceea ce trebuia sa platim, chiar in avans, si aici vorbesc in special de titlurile executorii - sa nu mai vorbesc despre faptul ca s-au replatit salariile, s-a redus CAS, s-a anulat impozitul pe profitul reinvestit, care toate au insemnat efort bugetar destul de mare - dar prin faptul ca am mutat plata titlurilor executorii din 2016 si 2015 in 2015, respectiv 2014, am creat premisele ca, incepand cu 2016, aceasta presiune care a apasat - vorbim de aproape 10 miliarde pe patru ani, iar noi am platit 85% dintre ei in aproape un an si jumatate - aceasta presiune nu va mai apasa pe anii 2016, 2017 si asa mai departe.

Numai anul trecut am platit titluri executorii de 4,6-4,7 miliarde - acesti bani noi nu o sa-i mai avem de platit in 2016.

Mai trebuie sa tinem cont de un lucru: in fiecare an economia - din momentul in care am revenit la aceasta crestere de circa 3% pe an (eu sunt sigur ca anul acesta vom depasi tinta propusa cu mult: de la 2,5% vom depasi 3% - in conditii normale) inseamna de fapt o crestere anuala a veniturilor de aproximativ 12 miliarde de lei pe an, plus-minus 1 miliard".

In ce priveste sustinerea acestor masuri de catre cresterea economica estimata, Darius Valcov a precizat, pentru aceeasi sursa:

"Mult mai mult decat suficienta, pentru ca noi nu am mers la limita maxima. Codurile fiscale au valabilitate si intra in vigoare de la 1 ianuarie 2016 pentru ca trebuie sa respectam legislatia, cerem predictibilitate si stabilitate si trebuie sa fim primii care o aplica. Voi prezenta scuze mediului de afaceri cand anul acesta avom interveni printr-un act sau cel mult doua si o parte din ele - scaderea TVA si a accizelor accizele - le vom introduce prin ordonanta de urgenta. Trebuie ca acesti 8 miliarde - care au inceput sa vina, au trecut deja 2 luni din an si ne apropiem de finalul primului trimestru, iar ANAF-ul va face acea sarcina suplimentara de 1,5 miliarde, vor veni si FMI si CE la sfarsitul lunii aprilie si sunt sigur ca o vor confirma si vor vedea care sunt specialistii care au avut dreptate...".

Discutiile raman in continuare valabile in ce priveste dezbaterile din perioada urmatoare in conditiile in care aceste masuri trebuie sa poata fi realmente sustinute pe termen lung.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ministrul de Finante explica felul in care vor fi compensate scaderile de taxe si impozite in 2016":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016