Refacem obligatoriu fatadele degradate ale cladirilor cu bani din buzunarul propriu
Legea cu privire la refacerea fatadelor degradate ale cladirilor a fost adoptata de Camera Deputatilor cu 143 de voturi pentru, 121 de voturi impotriva si 2 abtineri. Respinsa initial de Senat in luna mai, legea a trecut astazi de Camera Deputatilor si a fost aprobata, ca urmare a numarului mare de accidente din ultima vreme, produse in urma desprinderii unor parti din fatadele cladirilor degradate.
Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului sustine, in sprijinul acestei legi, ca pe langa siguranta populatiei, se ia in calcul si faptul ca degradarea vizibila a fatadelor cladirii duce la o diminuare a calitatii arhitectural-ambientale a cadrului urban construit. Mai mult decat atat, asa cum au precizat reprezentanti ai MDRT, aceste neglijente duc nu doar la o scadere a calitatii mediului si vietii, dar afecteaza si interesul turistic fata de zonele afectate.
Actul normativ mentioneaza astfel ca proprietarii cladirilor care pun in pericol siguranta populatiei datorita gradului de degradare a sistemului de inchidere perimetrala, prezinta obligatia de a efectua lucrarile de reabilitare a anvelopei cladirilor.
Cheltuielile aferente refacerii fatadelor in cauza se vor face din buzunarul propriu. Mai mult decat atat, proprietarii cladirilor care prezinta o stare avansata de degradare sunt obligati sa execute lucrarile de refacere, din proprie initiativa, in momentul in care se constata degradarea anvelopei constructiilor respective.
Pentru a sprijini partial procedurile de refacere a fatadelor degradate, Guvernul urmeaza sa faciliteze acordarea de credite in acest scop, prin acordarea de garantii guvernamentale si prin subventionarea dobanzii aferente. In concret, finantarea totala a acestor lucrari ar trebui sa includa un minimum de 10% din surse proprii ale beneficiarului si un maximum de 90% din creditul garantat priin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - I.F.N. In ceea ce priveste perioada de rambursare, aceasta este de maximum 5 ani.
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Taxe salarii contract part time La ce salariu brut se calculeaza contributiile salariale obligatorii in 2025 pentru o persoana incadrata cu jumatate de norma cu salariu minim pe economie?citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
In cazul in care vor exista proprietari aflati in imposibilitatea de a asigura aceste sume si care fac dovada ca realizeaza venituri medii nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net lunar pe economie, autoritatile administratiei publice locale se obliga sa achite integral, de la bugetul local, cheltuielile aferente lucrarilor de refacere a fatadelor.
Lucrarile de reabilitare vor trebui finalizate in termen de 12 luni de la data notificarii, cu precizarea ca termenul poate fi prelungit, din motive obiective, cu pana la 6 luni. In cazul in care nu sunt respectate aceste prevederi, primaria poate cere consiliului local aprobarea executarii de catre autoritatea administratiei publice locale a lucrarilor de interventie, in numele si pe cheltuiala detinatorilor notificati, cu conditia constituirii dreptului de creanta si a recuperarii cheltuielilor de la detinatorii notificati pana la data receptiei finale a lucrarilor de interventie executate.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plata in numerar a sprijinului catre participanti: conditii legale si documente
Intrebare: O ONG doreste sa acorde sume cash in euro, aferente unui sprijin individual in cadrul unui proiect cu finantare din fonduri europene, pentru participantii la proiect. Suma totala cumulata cash ar fi de 12.000 euro, individual pe cap de participant ar fi 1.000 euro. Cum trebuie procedat in acest caz?
* Se poate scoate suma integrala din banca si ulterior acorda suma de 1.000 euro prin dispozitie de plata pe cap de participant, sau se poate doar prin decont de cheltuieli?
* Cum trebuie respectate...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Donatie bunuri de catre o ONG
Intrebare: O ONG, cu activitati de sustinere, modernizare, eficientizare si imbunatatirea actului medical, care beneficiaza de sponsorizari, foloseste aceste sume pentru achizitia de bunuri ce intra in categoria obiectelor de inventar si a mijloacelor fixe. Poate aceasta ONG sa sponsorizeze sau sa doneze aceste bunuri catre Serviciul de Ambulanta din judet si care este forma juridica in acest sens? Care este procedura cea mai indicata prin care se poate realiza acest lucru si este necesar un contract...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deducerea sponsorizarii
Intrebare: O societate comerciala inregistreaza pierdere la 30.09.2025, dar, datorita cheltuielilor nedeductibile, trebuie sa calculeze si sa inregistreze impozit pe profit. In timpul anului, societatea a efectuat sponsorizari care au fost considerate cheltuieli nedeductibile. In cazul societatilor care inregistreaza pierdere, se poate deduce sponsorizarea in limita legala din impozitul pe profit datorat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Impadurire terenuri agricole. Inregistare. Amortizare
Intrebare: O fundatie, neplatitoare de TVA, desfasoara si activitate economica, avand ca obiect principal din activitatea economica impadurirea terenurilor agricole. In acest scop, au fost accesate fonduri nerambursabile prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pentru implementarea unui proiect de impadurire. Contractul de finantare este considerat finalizat la sfarsitul perioadei de mentinere a investitiei, respectiv minimum 20 de ani de la infiintarea plantatiei. Subventia este incasata...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Imobilizare in curs nefinalizata
Intrebare: O societate, platitoare de impozit pe profit, a efectuat cheltuieli pentru ridicarea unei hale pe un teren (in urma cu 3 ani) in valoare de aproximativ 60.000 lei. Aceste cheltuieli au fost contabilizate in contul 231. Constructia nu a mai fost ridicata, iar terenul a fost vandut intre timp. Societatea a ramas cu acea suma in contul 231. Ce pot face acum pentru a inchide acel cont? Mentionez ca acele cheltuieli au fost de tipul: obtinerea unei autorizatii care a expirat, masuratori, turnarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Corectare erori. Neconcordante raportul Z
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu urmatoarea problema: luna aceasta au existat mai multe neconcordante intre raportul Z si incasarile efective. La sfarsit de luna, declaratia A4200 a fost emisa si transmisa la casa de marcat automat. Ca urmare, va rugam sa ne spuneti cum putem interveni pentru modificarea valorii cu numerar a Z-urilor, astfel incat acestea sa fie corecte si in concordanta cu tranzactiile efectuate pe parcursul zilei.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<