Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Refacem obligatoriu fatadele degradate ale cladirilor cu bani din buzunarul propriu

01-Iul-2011
3011
Legea cu privire la refacerea fatadelor degradate ale cladirilor a fost adoptata de Camera Deputatilor cu 143 de voturi pentru, 121 de voturi impotriva si 2 abtineri. Respinsa initial de Senat in luna mai, legea a trecut astazi de Camera Deputatilor si a fost aprobata, ca urmare a numarului mare de accidente din ultima vreme, produse in urma desprinderii unor parti din fatadele cladirilor degradate.

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului sustine, in sprijinul acestei legi, ca pe langa siguranta populatiei, se ia in calcul si faptul ca degradarea vizibila a fatadelor cladirii duce la o diminuare a calitatii arhitectural-ambientale a cadrului urban construit. Mai mult decat atat, asa cum au precizat reprezentanti ai MDRT, aceste neglijente duc nu doar la o scadere a calitatii mediului si vietii, dar afecteaza si interesul turistic fata de zonele afectate.

Actul normativ mentioneaza astfel ca proprietarii cladirilor care pun in pericol siguranta populatiei datorita gradului de degradare a sistemului de inchidere perimetrala, prezinta obligatia de a efectua lucrarile de reabilitare a anvelopei cladirilor.

Cheltuielile aferente refacerii fatadelor in cauza se vor face din buzunarul propriu. Mai mult decat atat, proprietarii cladirilor care prezinta o stare avansata de degradare sunt obligati sa execute lucrarile de refacere, din proprie initiativa, in momentul in care se constata degradarea anvelopei constructiilor respective.

Pentru a sprijini partial procedurile de refacere a fatadelor degradate, Guvernul urmeaza sa faciliteze acordarea de credite in acest scop, prin acordarea de garantii guvernamentale si prin subventionarea dobanzii aferente. In concret, finantarea totala a acestor lucrari ar trebui sa includa un minimum de 10% din surse proprii ale beneficiarului si un maximum de 90% din creditul garantat priin Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - I.F.N. In ceea ce priveste perioada de rambursare, aceasta este de maximum 5 ani.

In cazul in care vor exista proprietari aflati in imposibilitatea de a asigura aceste sume si care fac dovada ca realizeaza venituri medii nete lunare pe membru de familie sub castigul salarial mediu net lunar pe economie, autoritatile administratiei publice locale se obliga sa achite integral, de la bugetul local, cheltuielile aferente lucrarilor de refacere a fatadelor.

Lucrarile de reabilitare vor trebui finalizate in termen de 12 luni de la data notificarii, cu precizarea ca termenul poate fi prelungit, din motive obiective, cu pana la 6 luni. In cazul in care nu sunt respectate aceste prevederi, primaria poate cere consiliului local aprobarea executarii de catre autoritatea administratiei publice locale a lucrarilor de interventie, in numele si pe cheltuiala detinatorilor notificati, cu conditia constituirii dreptului de creanta si a recuperarii cheltuielilor de la detinatorii notificati pana la data receptiei finale a lucrarilor de interventie executate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016