
Raportul Special
realizat de specialisti
Romanian Business Leaders (RBL) este de parere ca Romania este intr-un pericol iminent, din punct de vedere economic, ca urmare a rectificarii bugetare adoptate de Guvern in data de 5 septembrie. Reprezentantii RBL fac un apel catre Executiv, entitatile politice rationale si partenerii din societate, sa cheltuiasca cu cap banii colectati de la contribuabili, potrivit unui comunicat remis marti de RBL.
“RBL solicita Guvernului sa cheltuiasca cu cap banii pe care ii colecteaza de la romani si de la companiile care produc valoare in Romania. Antreprenorii, managerii si angajatii nostri vor ca banii pe care ii platesc la stat, prin impozite si taxe, sa fie folositi cu discernamant, transparent si intr-un mod responsabil de Guvern, primarii si consilii judetene si, astfel, sa contribuie la dezvoltarea pe termen lung a comunitatilor locale si a Romaniei”, se arata in comunicat.
Institutia face un apel catre Guvern, entitatile politice rationale si partenerii din societate, sub forma unui semnal de alarma tras asupra unei facturi iminente pentru Romania, aratand care sunt principalele aspecte in care rectificarea bugetara va produce efecte negative.
“Rectificarea bugetara scade cu 41,5 milioane de euro alocarile pentru infrastructura de transport – element esential in dezvoltare; mediul de afaceri suporta cu stoicism profundele dezavantaje ale lipsei de infrastructura, dar acest lucru nu poate dura la infinit, fara sa compromita pe termen lung competitivitatea; marile investitii ocolesc Romania din cauza infrastructurii, iar situatia poate ajunge intr-un punct ireversibil: statele vecine, cu un potential inferior fata de cel al Romaniei, se vor desprinde decisiv in competitia regionala”, subliniaza reprezentantii RBL.
De asemenea, o alta problema semnalata de sursa citata o reprezinta “alocarile bugetare supradimensionate catre consum (prin cresterea pensiilor, cresterea fara fundament economic a salariilor din domeniul public, pensii speciale sau venituri speciale nejustificate nici economic si nici etic)”, care “se fac intr-un moment economic absolut inadecvat si chiar toxic din toate punctele de vedere: consumul tocmai isi epuizeaza potentialul de crestere economica, s-a intrat deja in spirala dezechilibrelor comerciale adanci, deficitul comercial si deficitul de cont curent consuma deja din rezervele financiare strategice ale Romaniei”.
O alta problema pusa in discutie de RBL este cea a stimularii profundei inechitati in veniturile din societate care distorsioneaza raporturile de munca intre diferitele sectoare ale societatii, ceea ce produce efecte pe termen lung, nu doar in mentalitatea generala, ci si in relatiile dintre salariati si angajatori. “Este profund nesanatos si toxic ca, in mediul privat veniturile sa creasca exclusiv in baza cresterii productivitatii, in timp ce in domeniul public (non-business) acestea sa creasca arbitrar, prin simpla decizie politica; RBL atrage atentia ca ne apropiem de momentul in care mediul privat nu va mai putea sustine la infinit deciziile discretionare de crestere a veniturilor in zona publica sau in zona de protectie sociala. Statisticile oficiale arata ca diferenta intre salariile de la stat si cele din mediul privat s-a triplat in ultimii 3 ani, un angajat la stat castigand cu 60% mai mult decat un angajat la privat”, se mai arata in comunicatul remis de RBL.
Pe de alta parte, rectificarea bugetara produce efecte negative si in educatie, sistem care face pasi uriasi inapoi, in loc sa se alinieze la economia viitorului iminent, ceea ce face ca, din punct de vedere al piedicilor cu care se confrunta mediul de afaceri din Romania, capitalul uman sa fie mai greu de obtinut, decat capitalurile financiare.
RBL considera ca amanarea digitalizarii si modernizarii administratiei nu are drept cauza lipsa resurselor financiare: miza fiind mai degraba conservarea lipsei de transparenta “adica mediul propice pentru coruptie, aservirea contribuabilului si subordonarea acestuia fata de autoritatea administrativ-politica”, se mai arata in comunicat.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF
“RBL atrage atentia decidentilor ca tendinta globala este de revenire a cresterii PIB catre potentialul real. Bugetele sunt croite acum potrivit unor prognoze excesiv de optimiste, iar in fata ponderarii cresterii economice, primele sacrificate vor fi investitiile, ceea ce conserva gradul de subdezvoltare actual. Astazi, investitiile se afla la un nivel mai mic chiar si decat in ani de criza – pe executia bugetara se observa cum nivelul acestora, ca pondere din PIB, nu atinge nici macar 1% in primele sapte luni ale anului. O performanta mai proasta recent s-a inregistrat doar anul trecut si in 2015”, subliniaza reprezentantii RBL
Antreprenorii si managerii din RBL cer Guvernului ca, pentru evitarea unui derapaj major, sa prioritizeze de urgenta investitiile in infrastructura de transport, educatie, sanatate si digitalizarea administratiei publice. De asemenea, ei solicita eliminarea pensiilor speciale, sa creasca varsta de pensionare pentru meseriile ocupationale si sa intareasca sistemul de pensii contributive (pilon II si III), complementar sistemului public si sa ia masuri urgente de stopare a emigratiei.
Romanian Business Leaders (RBL) este o organizatie apolitica, neguvernamentala si non-profit care ofera o platforma de actiune si implicare sociala pentru antreprenorii si sefii de companii din mediul de business privat. Proiectele RBL sunt initiate si dezvoltate pe baza de voluntariat de cei 200 de membri RBL, antreprenori si executivi de top din Romania.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Codul fiscal 2011 - Titlul VI (partea a IV-a)Bunuri achizitionate cu tichete cadouMFP: Finantare pentru investitiile de minimum 1 milion de euro (schema de ajutor de stat 807/2014). TOATE proiectele eligibile vor primi finantare!Ajutor de stat pentru o investitie minima de 3 milioane de euroNoutati legislatie fiscala 02-06 noiembrie 2009 - Monitorul OficialUltimele articole
Precizari importante MMPS cu privire la plata a 41,5% din costul salarial. Masura somajului tehnic continua pentru anumite domeniiOUG 51/2020: Rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020Violeta Alexandru: 8,1 miliarde lei la RECTIFICAREA BUGETARA de asta seara pentru MMPSMinistrul Muncii: O parte din platile pentru somaj tehnic a fost deja facutaMinisterul Finantelor: La RECTIFICAREA BUGETARA, cei mai multi bani merg la Ministerul Muncii si Ministerul SanatatiiArticole similare
Cum se completeaza Declaratia 394 de la 1 Oct 2016?Impozitul pe gospodarie: o trecere netransparenta la un sistem progresiv de impozitareCodul fiscal 2011 - Titlul II (partea I )Titlul V, Capitolul 4Codul fiscal 2011 - Titlul V (partea a III-a)Ultimele articole
Investitori romani si straini reuniti in 20 de asociatii lupta impotriva noilor taxe in 2014AOAR nu vrea CAS pentru veniturile din chiriiNorme actuale: Redevente si dobanzi la intreprinderi asociateCodul fiscal 2011 - Titlul II (partea a III-a)Titlul II, Capitolul 2, partea ISfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA