Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scaderea TVA la alimente nu este pe agenda Guvernului in 2012

22-Feb-2012
3079
Scaderea Taxei pe Valoarea Adaugata (TVA) la alimente nu este pe agenda Guvernului in 2012, a declarat, miercuri, noul ministru al Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Stelian Fuia, intr-o conferinta de presa.

'Scaderea TVA la alimente nu este pe agenda Guvernului anul acesta. in conditiile financiare actuale nu putem vorbi de o relaxare fiscala. Daca ne uitam la tarile din jur, pe de o parte Grecia, care este in cedare de suveranitate, iar pe de alta parte, in Ungaria, TVA a crescut la 27%. Nu putem spune ca scadem TVA, pe de o parte, iar pe de alta parte ca incercam sa marim salariile sau pensiile. in functie de situatia economica viitoare discutam si acest subiect. Domnul Tabara a spus recent ca ar fi bine sa scadem TVA, dar nu a spus nici cand, nici cum. Cand voi avea o actiune, voi veni sa o comunic, nu pot eu sa arunc buzduganul inainte de a lua o decizie', a precizat Stelian Fuia.

Fostul ministru al Agriculturii, Valeriu Tabara, a declarat la inceputul lunii februarie ca reducerea sub 10% a Taxei pe Valoarea Adaugata la produsele agro-alimentare si scaderea nivelului accizelor reprezinta doua probleme care trebuie discutate in perioada urmatoare.

"Trebuie discutat foarte serios in perioada urmatoare despre reducerea Taxei pe Valoarea Adaugata la alimente si produse agroalimentare, nu neaparat pe produse finite, ci pe intreg lantul. Avem un studiu facut la nivelul tarilor UE pe nivelul TVA la productia agroalimentara, care este foarte diferit de la o tara la alta. Daca reusim sa rezolvam aceasta chestiune lovim dur evaziunea fiscala. Ceea ce am facut la cereale, pe o anumita perioada, respectiv taxarea inversa, nu va rezolva problema de fond pentru ca discutam aici de miliarde de euro. E o chestiune de abordat cu FMI. Daca acoperim cu un TVA foarte mare o evaziune fiscala de miliarde de euro sa gasim caile prin care acesti bani raman in circulatie si revin bugetului statului", a precizat, la vremea respectiva, Valeriu Tabara.

Potrivit acestuia, cu exceptia a doua-trei tari din UE, care au o TVA ridicata la alimente, restul tarilor comunitare au introdus o taxa mult mai redusa la produsele alimentare.


Presedintele Federatiei Sindicatelor din Industria Alimentara, Dragos Frumosu, declara, tot in acea perioada, ca reducerea la 9% a TVA la alimentele de baza, corelata cu o masura de impozitare progresiva a adaosului comercial ar putea regla piata produselor alimentare din Romania.

"Acele voci care spun ca o scadere a TVA la alimentele de baza nu se va vedea in pretul final sunt acelea care au cerut TVA de 24%. Eu ma intreb cat a adus in plus la bugetul tarii aceasta marire a TVA. Din contra, consider ca banii stransi pe TVA sunt in suma mai mica decat cei stransi pe o taxa de 19%. Sunt convins ca in prima faza, reducerea TVA trebuie respectata la procesatori si ca va pleca si catre magazin. S-ar putea sa nu vedem imediat o scadere, dar daca in paralel cu aceasta masura mai luam si una de o impozitare progresiva a adaosului comercial. Cu cat ai un adaos comercial mai mare cu atat ai un impozit mai mare, iar cel cu adaos mai mic va castiga mai mult din rulaj. Cred ca in jumatate de an piata se poate regla", a adaugat Dragos Frumosu.


Sursa: Agerpres


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Dividende platite in numerar. Ce este permis si ce nu in 2025

    • Distribuirea si plata dividendelor reprezinta un proces esential in viata unei societati, insa implica respectarea unor reguli fiscale si legale stricte, in special cand vine vorba de plata acestora in numerar. Legislatia romaneasca limiteaza semnificativ operatiunile de numerar, iar dividendele nu fac exceptie. Trebuie respectat plafonul de 10.000 lei/zi/persoana, fara posibilitatea fragmentarii platilor. In plus, modificarile recente aduse Codului fiscal, inclusiv majorarea impozitului pe...» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil: Cum raportati cifra de afaceri in F20 pentru livrari interne si externe

    • Intocmirea situatiilor financiare anuale pentru 2024 aduce o noua provocare pentru contabili si contribuabili: raportarea distincta a cifrei de afaceri realizate pe teritoriul national. Conform Ordinului MFP nr. 107/2025, entitatile sunt obligate sa evidentieze separat in formularul F20 (la randul 01b/3) veniturile obtinute din operatiuni desfasurate efectiv in Romania, excluzand livrarile intracomunitare, chiar daca bunurile pleaca fizic din tara. Avem cazul urmator. O societate realizeaza...» citeste mai departe aici

  • Mijloace Fixe: Valoarea minima, corelata automat cu salariul minim de la 1 ianuarie 2026

    • Senatul a adoptat tacit o initiativa legislativa care propune un mecanism modern si automat de actualizare a valorii minime de intrare a mijloacelor fixe. Aceasta schimbare presupune renuntarea la stabilirea plafonului prin hotarare de Guvern, in favoarea unui sistem direct corelat cu salariul minim brut pe economie. Proiectul urmeaza sa fie dezbatut si votat de Camera Deputatilor, care este forul decizional.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016