Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune pentru ajutorul IMM-urilor, inchisa dupa 5 minute de la deschidere

28-Aug-2013
2239
IMM-urile au nevoie de bani, iar acest lucru s-a vazut foarte bine chiar astazi de dimineata cand sesiunea de inregistrare online nu a durat decat 5 minute pentru cererile de ajutor destinat IMM-urilor. La orele 8.30 sesiunea s-a deschis si la 8.35 s-a inchis, din cauza epuizarii bugetului in valoare de 500 de milioane de lei alocat schemei, potrivit unui anunt postat pe site-ul Ministerului Finantelor.

Conform prevederilor art. 4, alin. (3) din Anexa la H.G. nr. 274/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, inregistrarea Cererilor de acord pentru finantare se suspenda atunci cand se constata ca finantarea solicitata prin Cererile de acord pentru finantare inregistrate atinge nivelul bugetului anual alocat schemei.

"Avand in vedere ca din finantarea solicitata prin Cererile inregistrate on-line bugetul anual de 500 milioane lei alocat schemei a fost epuizat, incepand cu data de 28 august 2013, ora 8:35:41, sesiunea de inregistrare on-line a cererilor de acord pentru finantare in baza HG nr. 274/2013 cu modificarile si completarile ulterioare este declarata inchisa", se precizeaza in anuntul Ministerului Finantelor. 

664 de cereri au fost admise in aceasta sesiune. Se pare ca aceasta sesiune a fost deja amanata de doua ori. Prima data s-a amanat cu 10 zile, de pe 16 august pana la inceputul saptamanii acesteia, apoi inca doua zile. In sesiunea de fata, bugetul schemei de ajutor s-a majorat cu 100 de milioane de lei, de la 400 de milioane de lei la 500 de milioane de lei. Executivul a aprobat saptamana trecuta, prin Hotarare de Guvern, suplimentarea cu 100 de milioane de lei a schemei privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate de catre intreprinderile mici si mijlocii. 

Potrivit MFP, majorarea bugetului alocat a fost determinata de interesul deosebit manifestat de reprezentantii mediului de afaceri, cat si de asigurarea accesului la finantare a cat mai multor operatori economici, in conditiile in care mediul de afaceri reclama in mod insistent existenta unui deficit de finantare. 


"Odata cu aceasta majorare a bugetului, se previzioneaza o crestere semnificativa a numarului de IMM-uri beneficiare de ajutor de minimis, la aproximativ 2.000, ceea ce impune, de asemenea, prelungirea termenelor de solutionare a cererilor de acord pentru finantare, respectiv a cererilor de plata a ajutorului de minimis aprobat, de la 30 de zile lucratoare la 60 de zile lucratoare", arata MFP la vremea respectiva. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici