Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Softul E-Factura NU merge, spun specialistii. Lista de probleme detaliata

12-Ian-2024
3797
Softul E-Factura NU merge, spun specialistii. Lista de probleme detaliata

De cand a devenit obligatorie pentru relatia B2B utilizarea sistemului E-Factura, adica de la 1 ianuarie 2024, au tot aparut zvonuri legate de faptul ca softul E-Factura nu merge. Recent oficialii au declarat ca nu sunt probleme cu sistemul, ci ca mai degraba acestea ar aparea din cauza contribuabililor. In acest context, cei de la Saga Software au venit cu lista detaliata a problemelor sistemului.

Marcel Bolos a declarat ca nu sunt probleme de functionalitate cu sistemul E-Factura

„Modulul e-Factura nu are probleme de functionalitate. Functioneaza fara niciun fel de Intrerupere. Numarul facturilor, actualizat, a depasit astazi 4,2 milioane. Avem o valoare a facturilor Inregistrate de 19 miliarde de lei. E un lucru extraordinar de bun pentru tara”, a spus Bolos.

Ministrul a explicat ca exista unele greselile pe care le fac utilizatorii sistemului E-Factura

„S-au remarcat 3 tipuri de greseli pe care frecvent le fac utilizatorii. Dupa ce au apasat „Trimite”, nu asteapta ca factura electronica sa fie trimisa si tot apasa de nenumarate ori, iar din aceasta cauza apare in sistem emisa de mai multe ori factura electronica'', a explicat ministrul.

Probleme generate de softul E-Factura

Cei de la Saga Software nu sunt de acord cu aceasta opinie si au venit cu lista completa de probleme pe care le genereaza sistemul.

1. o firma nou Infiintata care apare In baza de date a ANAF le genereaza furnizorilor acesteia probleme.

Concret daca eu facturez ceva catre o firma ce este nou Infiintata, desi la cautarea In baza de date a MF este gasita, In registrul TVA este identificata, la trimiterea unei facturi catre aceasta se genereaza eroare de tip “CUI identificat In factura ….. = NU EXISTa”

2. erori la generarea codului OAuth (acest cod este unul special pe permite dupa generarea lui, transmiterea facturilor de catre contribuabili, fara prezenta efectiva a certificatului digital, ulterior generarii acestui cod) – In ultimele zile aceste erori pare ca s-au redus ori ca au disparut – dar logica ne spune asa – mare parte din erori au aparut la generarea lor, iar acum cel mai probabil numarul de generari ori re-generari este redus asadar probabilitatea de erori este si ea redusa.

3. erori ale serviciilor web – acestea par oprite aleator, nefunctionale pentru perioade scurte de timp. Par sa scada ca frecventa, dar pentru ca ele sunt oprite ori modificate temporar, In mod absolut netransparent, genereaza probleme.

4. erori false legate de formatarea facturilor. Aceiasi factura fara nicio modificare poate fi trimisa fara probleme a doua oara. – este una din cele mai dese si frecvente erori atunci cand facturile se trimit automat prin API. Spre exemplu eroarea “element necunoscut (“Invoice”) in namespace” e celebra. Este o eroare de tip false positive.

5. modificarea formatului listei de raspunsuri ori alte modificari ale acestora la interogarea lor prin web services – o eroare raportata o singura data de o singura sursa.

6. la reInnoire de certificat digital sistemul e-Factura nu vede datele noului certificat chiar daca autentificarea In spv este posibila manual. Dureaza cel putin o zi pentru ca sistemul respectiv sa vada datele certificatului reInnoit. Apare din ce In ce mai des. Partea trista este ca pe ANAF In SPV se pot autentifica manual. Dar nu pot trimite In e-Factura nicio factura timp de minim cateva ore chiar daca au confirmarea ANAF ca li s-a reInnoit certificatul digital.

7. lipsa detaliilor necesare la respingerea apelurilor – acelasi token/certificat functional pe unele firme si nefunctional pe altele desi sunt autorizate In SPV la fel.

8. lipsa posibilitatilor de paginare si blocarea apelurilor – documentatia lor spune ca blocheaza apelurile daca sunt prea multe si Intoarce un cod de eroare ca cei care trimit automat facturile sa se opreasca. In realitate nu se Intoarce ce zice documentatia ci altceva. Declaratiile oficiale sunt ca se accepta 100 facturi pe minut. Realitatea indica faptul ca se pot trimite maxim 60 (adica una pe secunda) pentru a fi sigur ca se trimit corect.

9. ghidul MF cu privire la e-Factura zice ca se pot atasa documente anexa la facturile trimise asa – documentatia NU are nici cele mai mici specificatii despre cum se face asta. NU exista nici un singur exemplu In acest sens. Sa Incerce cineva sa foloseasca pagina MF de generare a facturilor si sa vada daca poate atasa ceva la ea!

10. apelul prin servicii web permite descarcarea unei limite zilnice de doar 500 de facturi/raspunsuri/index. Ce Inseamna asta? Ca daca emiteti 600 de facturi si primiti 10 facturi, se vor descarca doar 500 din cele 610 facturi! Nu toate. Ceea ce este o aberatie. Ajung sa-i Inteleg pe cei de la Vodafone. Mi se spune ca eroarea returnata indica faptul ca pentru mai mult de 500 trebuie apelat un endpoint nou. Care, ce sa vezi: nu are documentatie!

11. au fost erori la validarea on-line a XML pentru e-factura (la serviciile web de validare on-line) si la cele care generau on-line pdf din acele XML. S-au remediat temporar, apar aleatoriu.

Noi va punem la dispozitie un GHID util pentru transmiterea si descarcarea facturilor in E-Factura, AICI>>


Sursa: Saga software

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016