Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Subcriteriile de risc in baza carora se va stabili situatia contribuabililor au fost aprobate prin Ordinul 2017/2022

29-Dec-2022
1983
Subcriteriile de risc in baza carora se va stabili situatia contribuabililor au fost aprobate prin Ordinul 2017/2022

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta celor interesati ca prin OpANAF nr. 2017/2022 au fost aprobate subcriteriile de risc in baza carora se va stabili situatia unui contribuabil.

Determinarea subcriteriilor de risc prevazute in Anexa ordinului mentionat s-a realizat prin raportare la categoriile de riscuri de neconformare fiscala ce corespund celor patru criterii generale prevazute de art.7 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv:

a) criterii cu privire la inregistrarea fiscala; b) criterii cu privire la depunerea declaratiilor fiscale; c) criterii cu privire la nivelul de declarare; d) criterii cu privire la realizarea obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat si catre alti creditori.

Managementul riscurilor de neconformare fiscala are un rol determinant in cresterea eficientei si eficacitatii masurilor intreprinse de ANAF in scopul atingerii obiectivelor sale strategice, in special a celor referitoare la cresterea nivelului de conformare fiscala, reducerea evaziunii fiscale si economiei subterane, reducerea cheltuielilor de administrare, precum si in scopul modernizarii proceselor de activitate si al implementarii celor mai bune practici europene si internationale.

In procesul de management al riscurilor, activitatea de analiza de risc se realizeaza in conformitate cu prevederile art. 1, pct.3 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, avand ca obiective identificarea, evaluarea, gestionarea si utilizarea, in scopul efectuarii activitatilor de administrare fiscala, a riscurilor de neconformare in ceea ce priveste indeplinirea de catre contribuabil/platitor a obligatiilor prevazute de legislatia fiscala.

Subcriteriile de risc fiscal, dezvoltate pe baza criteriilor generale de risc fiscal, sunt urmatoarele:

a) pentru criteriul cu privire la inregistrarea fiscala:

1.subcriteriul privind neinregistrarea in scopuri de TVA;

2. subcriteriul privind neinregistrarea ca platitor de impozit pe profit;

3. subcriteriul privind neinregistrarea ca platitor de impozit specific;

4. subcriteriul privind neinregistrarea ca platitor de impozit pe venitul microintreprinderilor;

5.subcriteriul privind neinregistrarea ca platitor de accize;

6. subcriteriul privind neinregistrarea ca platitor de impozit pe impozitul pe venit, precum si a contributiilor sociale obligatorii;

7. subcriteriul privind neinregistrarea fiscala in cazul desfasurarii de activitati, obtinerii de venituri si altor situatii prevazute de lege pentru care exista obligativitatea de inregistrare fiscala;

8. subcriteriul privind riscurile asociate actionarilor/ asociatilor/administratorilor/ altor persoane, din perspectiva inregistrarii fiscale.

b) pentru criteriul cu privire la depunerea declaratiilor fiscale:

1.subcriteriul privind depunerea cu intarziere a declaratiilor fiscale;

2.subcriteriul privind nedepunerea declaratiilor fiscale;

3. subcriteriul privind depunerea eronata a declaratiilor fiscale;

4. subcriteriul privind riscurile asociate actionarilor/ asociatilor/ administratorilor/ altor persoane, din perspectiva depunerii declaratiilor fiscale.

c) pentru criteriul cu privire la nivelul de declarare:

1. subcriteriul privind incoerenta datelor din declaratiile fiscale fata de datele din alte formulare prevazute de lege, depuse de contribuabil;

2. subcriteriul privind neconcordanta datelor din declaratiile fiscale si din alte formulare prevazute de lege depuse de contribuabil, in comparatie cu datele si informatiile transmise de terti;

3. subcriteriul privind declararea incorecta a cotei si cuantumului impozitelor, taxelor si contributiilor de catre contribuabil; 4.subcriteriul privind reducerea profitabilitatii; 5. subcriteriul privind riscurile asociate actionarilor/ asociatilor/ administratorilor/ altor persoane, din perspectiva nivelului de declarare.

d) pentru criteriul cu privire la realizarea obligatiilor de plata catre bugetul general consolidat si catre alti creditori: 1.subcriteriul privind plata cu intarziere a obligatiilor fiscale;

2.subcriteriul privind neachitarea obligatiilor fiscale;

3.subcriteriul privind insolvabilitatea; 4. subcriteriul privind riscurile asociate actionarilor/ asociatilor/ administratorilor/ altor persoane, din perspectiva realizarii obligatiilor de plata.

Baza legala: OpANAF nr. 2017/2022 privind aprobarea subcriteriilor de risc dezvoltate din criteriile generale prevazute de art. 7 alin. (7) din Legea 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala publicat in Monitorul Oficial al Romaniei partea I nr. 1112/17.11.2022 Sursa: ANAF Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016