Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Transferuri. Manual instructiuni utilizare CAB - Control Angajamente Bugetare

03-Nov-2015
8119

Regasiti mai jos Manualul cu instructiuni privind utilizarea CAB (Control Angajamente Bugetare).



Acest capitol descrie modul in care utilizatorii acceseaza aplicatia CAB pentru a transfera angajamentele altei/altor entitati publice, in urma reorganizarii.Angajamentul care se transfera trebuie sa fie in starea "In derulare".

Un angajament poate fi transferat numai in cazul in care suma receptiilor aferente acestuia este egala cu suma platilor.
Inainte de initierea transferului, entitatea publica sursa va verifica si eventual actualiza valorile receptiilor. Aceste valori vor fi la nivelul existent al platilor pana in momentul transferului efectiv catre destinatie. Acest pas este necesar pentru ca transferul va fi, din punct de vedere al sumelor, echivalent unei rezilieri.

Sumele transferate de la entitatea publica sursa:


? creditele bugetare - sunt transferate doar creditele bugetare rezervate definitiv si neplatite (an curent + ani ulteriori);
? creditele de angajament - in cazul in care este un angajament anual, dupa accesarea butonului transfera si acceptarea de catre entitatea destinatie a angajamentului, creditele de angajament se reintregesc la entitatea sursa (se pot refolosi pentru incheierea de alte angajamente), iar in cazul in care este un angajament multianual - creditele de angajament rezervate in anul curent se reintregesc (creste disponibilul din aplicatie), iar cele folosite in anul anterior se anuleaza de drept (nu se mai pot utiliza pentru incheierea de noi angajamente).

Click aici pentru a descarca Manualul cu instructiuni privind utilizarea CAB (Control Angajamente Bugetare)!

Sumele rezervate la entitatea publica destinatie (care accepta transferul):

- la entitatea publica destinatie se rezerva doar creditele bugetare (fara credite de angajament). Entitatea publica va proceda la rezervarea sumelor evidentiate in protocolul de transfer;
- in cazul in care exista neconcordante intre sumele evidentiate in protocolul de transfer si sumele evidentiate de aplicatie, entitatea va refuza acceptarea transferului si va explica motivul care a dus la acest refuz. Pentru a se finaliza transferul entitatea publica sursa va trebui sa reinitieze procedura de transfer.

ATENTIE!!!!
1. odata ce transferul a fost initiat de catre entitatea publica sursa, entitatea publica destinatie are la dispozitie un termen de 5 zile pentru aprobarea/refuzul acestuia. Daca acest termen este depasit, angajamentul propus pentru transfer de catre entitatea publica sursa, va fi anulat de catre
aplicatie si va trece din starea “In curs de transfer”, in starea “In derulare” la entitatea publica sursa;
2. in cazul in care pentru angajamentul “transferat” de catre entitatea publica sursa si “aprobat” de catre entitatea publica destinatie, nu se rezerva, in termen de 5 zile, sumele aferente angajamentului trasferat (creditele bugetare rezervate definitiv propuse pentru transfer), entitatea publica destinatie va fi blocata la creearea de noi angajamente.

Cititi materialul integral in manualul CAB care poate fi descarcat mai sus.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016