
Raportul Special
realizat de specialisti
Succesul unei companii este definita si prin valoarea angajatilor sai, atat din punct de vedere profesional, cat si din punct de vedere uman. Pentru construirea unei echipe solide care sa asigure performanta pe termen lung este nevoie de timp si rabdare. In contextul unei piete a muncii mai dinamice ca oricand, atragerea si loializarea angajatilor reprezinta adevarate provocari. In acest articol sunt prezentate patru dintre atuurile de care vor dispune companiile viitorului pentru a-si forma echipe sustenabile.
In noua normalitate, sistemul de lucru remote a crescut in popularitate. Cu toate acestea, birourile nu vor disparea. Multi dintre angajati recunosc faptul ca telemunca aduce dezavantaje, din cauza elementelor perturbatoare de acasa. De asemenea, nivelul de anxietate este mai mare, deoarece ajung sa amestece spatiul personal cu cel profesional.
Tot mai multe spatii de lucru sunt regandite pentru a combate temerile legate de riscurile sanitare. Un exemplu in acest sens este certificarea IMMUNE Building Standard™, dezvoltata pe baza sistemului Healthy by Design® de c?tre antreprenorul Liviu Tudor. Aceasta propune o retea extinsa de tehnologii si dispozitive, echipamente specializate, personal dedicat si facilitati noi, care ofera instrumentele necesare pentru a monitoriza si ajusta starea de sanatate a spatiilor de lucru. Misiunea IMMUNE™ este de a asigura revenirea angajatilor la birouri intr-un mediu in care sanatatea le este protejata atat in prezent, cat si in perioada post-pandemica. Este doar una dintre strategiile pentru motivarea angajatilor cu beneficii non-financiare.
Succesul unei echipe va fi asigurat in viitorul apropiat si de flexibilitatea muncii si de optiunile multiple de lucru. Sistemul hibrid – partial de acasa, partial de la birou – este preferat de tot mai multi dintre angajati si angajatori. Acesta combina foarte bine libertatea mai mare oferita de munca remote cu productivitatea sporita din zilele in care oamenii interactioneaza direct. Tot mai multe companii sunt preocupate si de alte solutii, precum inchirierea unor birouri-satelit care sa le asigure angajatilor distante mai scurte intre serviciu si casa.
Relationarea directa dintre oameni nu va putea fi inlocuita niciodata complet de comunicarea online. Prin urmare, marea provocare a companiilor va fi sa le asigure angajatilor spatii de lucru nu doar mai sanatoase, dar si cat mai prietenoase. Biroul viitorului va avea spatii de lucru, dar si de coworking mai aerisite, mobilate cu scaune si fotolii confortabile, mai multe zone de relaxare, dar si cabine telefonice sau sali de sedinte de dimensiuni reduse. Toate aceste elemente vor contribui la starea de bine a angajatilor, care se vor putea dezvolta mai repede intr-un mediu sigur si, in acelasi timp, placut.
Conceptul de „people centricity”, in care nevoile fizice si emotionale ale angajatilor sunt puse pe primul loc, va fi aplicat tot mai des in companiile viitorului. Angajatorii vor deveni mai preocupati de dorintele angajatilor si de ceea ce ii inspira si motiveaza sa isi faca treaba cat mai bine. Aceasta abordare presupune o schimbare de mentalitate – si chiar de proceduri – atunci cand vine vorba de luarea deciziilor. Pentru ca o companie sa fie centrata pe oameni este nevoie de o preocupare permanenta a modului in care se simt acestia in fiecare punct al calatoriei lor, inca de la intrarea in echipa.
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Acestea sunt patru atuuri prin care companiile viitorului vor putea atrage angajati valorosi. Este nevoie atat de spatii de lucru sanatoase, de flexibilitate, cat si de o preocupare permanenta pentru starea de bine a oamenilor, pentru ca acestia sa fie fericiti si sa dea randament.
Sursa foto: Shutterstock
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Lucrul de acasa sau munca la birou - de ce avem nevoie sa facem parte dintr-o echipaSistemul de munca hibrid si birourile viitorului - cum sa ai un business sustenabil pe termen lung4 puncte-cheie care fac diferenta intre un simplu job si o cariera de succesBirourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilorCum optimizezi spatiile de lucru ca sa fie sigure pentru angajati si prietenoase cu mediul inconjuratorSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA