Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lucrul de acasa sau munca la birou - de ce avem nevoie sa facem parte dintr-o echipa

18-Mar-2022
834
Lucrul de acasa sau munca la birou - de ce avem nevoie sa facem parte dintr-o echipa

Lucrul de acasa este din ce in ce mai intalnit, sub diferite forme, in diverse industrii. De cele mai multe ori, interviurile pentru obtinerea unui loc de munca au loc tot online si multe dintre acestea pot fi desfasurate de acasa sau de oriunde din lume. Principalul avantaj al tehnologiei si digitalizarii este acela ca nu mai suntem legati de un anumit loc pentru a ne indeplini sarcinile de lucru.

Fie ca este vorba de lucrul in regim remote, work from home, telemunca sau de la distanta, toate acestea reprezinta un anumit grad de libertate pentru angajati si economii majore pentru angajatori. Insa, desi exista o multime de avantaje ale lucrului de acasa, exista si multe motive pentru care stilul clasic de lucru, de la birou, este preferat de angajati si angajatori deopotriva. 

Avantajele muncii de la birou pentru angajati 

Lucrul in echipa are numeroase avantaje atat pentru angajati, cat si pentru manageri; ideile vin mai rapid, colaborarea duce la rezultate mai bune intr-un timp mai scurt si se creeaza legaturi care depasesc sfera profesionalului. Toate aceste lucruri sunt mult mai greu de obtinut daca cei care lucreaza impreuna se afla in locuri diferite, iar comunicarea are loc exclusiv online sau la telefon.

Insa, in urma pandemiei, multi angajati se confrunta in primul rand cu teama de a veni la birou, din cauza conditiilor sanitare, iar, in al doilea rand, considera ca lucrul de acasa este mult mai comod si mai avantajos. De aceea, dezvoltatorii imobiliari si angajatorii au adoptat o noua abordare in ceea ce priveste spatiile de lucru. Acestea vor continua sa urmeze conceptul unor huburi, care imbina atat nevoile umane, cat si exigentele profesionale.

In acest context a aparut IMMUNE Building Standard™, o certificare inovatoare, dezvoltata de fondatorul si presedintele Genesis Property, Liviu Tudor. Implementarea tehnologiilor si a masurilor recomandate acest standard are rolul de a asigura sanatatea cladirilor de birouri si are la baza proceduri, echipamente si dispozitive pentru a monitoriza si ajusta starea de sanatate a spatiilor de lucru, astfel raspunzand nevoilor angajatilor. Certificarea IMMUNE™ ajuta companiile sa isi motiveze angajatii sa se intoarca la un loc de munca sigur, in care sanatatea lor este in prim-plan.

Revenirea la birou inseamna pentru angajati regasirea ritmului de lucru, care acasa era perturbat de o multime de factori, eliminarea sedentarismului, care poate cauza pe termen lung probleme grave de sanatate si imbunatatirea comunicarii si colaborarii cu colegii.

Avantajele muncii de la birou pentru angajatori 

Desi unul dintre cele mai mari avantaje pentru angajatori in ceea ce priveste lucrul de acasa este reducerea cheltuielilor, acesta nu este un motivator suficient de puternic pentru a sustine ramanerea permanenta in online a angajatilor. Motivarea acestora este esentiala pentru succesul companiei, iar oferirea unui mediu de lucru sigur contribuie pe termen lung la atingerea obiectivelor propuse.

Moralul ridicat al angajatilor poate fi mentinut prin oferirea unor conditii de lucru la cele mai inalte standarde de siguranta, iar multi angajatori au inteles acest lucru si le implementeaza in activitatea curenta si in modul in care imbunatatesc si administreaza cladirile de birouri. Flexibilitatea de care beneficiaza angajatii care lucreaza de acasa poate fi continuata si in momentul in care acestia revin la birou, prin crearea unui mediu de lucru hibrid.

Comunicarea cu angajatii se desfasoara mult mai bine atunci cand acestia sunt prezenti fizic la birou si se pot organiza sedinte si activitati comune. Acestea intaresc spiritul de echipa si creeaza relatii de incredere atat intre angajati, cat si intre acestia si manager.

Discutiile deschise sunt esentiale pentru mentinerea unei atmosfere de incredere la locul de munca, iar acest lucru este mult mai usor de obtinut daca interactiunile au loc fizic. Comunicarea online este mult mai dificila si este posibil chiar ca unele lucruri sa nu fie intelese in totalitate sau in forma in care au fost gandite.

 

Desi lucrul de acasa are numeroase avantaje, este de necontestat faptul ca interactiunea fizica si colaborarea dintre colegi sunt esentiale pentru a forma echipe puternice, care lucreaza impreuna pentru a indeplini obiectivele companiei. Intoarcerea la modul de lucru de la birou este de asemenea facilitata de noile tehnologii privind siguranta si sanatatea cladirilor, care ofera angajatilor un mediu placut, in care se simt in siguranta.

Sursa foto: Shutterstock

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Lucrul de acasa sau munca la birou - de ce avem nevoie sa facem parte dintr-o echipa":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Controale ANAF: Contribuabilii selectati pentru a fi supusi verificarilor fiscale vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi corecteze declaratiile

    • Controalele fiscale vor suferi modificari legislative importante, asa cum au fost propuse de Ministerul Finantelor printr-un nou Proiect de OUG. Printre schimbari amintim si distribuirea Notificarii de conformare tuturor contribuabililor care urmeaza sa fie verificati fiscal de ANAF. Notificarea de conformare Conform Proiectului de OUG, contribuabilii vor primi o Notificare de conformare si vor avea 30 de zile la dispozitie sa isi reanalizeze situatia fiscala si sa corecteze declaratiile care nu...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Obligatii fiscale pentru luna octombrie 2022

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna octombrie 2022. Obligatii fiscale: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in Romania" CATEGORIILE DE CONTRIBUABILI Se depune de persoana fizica sosita in Romania care are o sedere in statul roman o perioada sau mai multe...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare. Care va fi cota de regularizare in 2023?

    • Intrebarea mea este legata de impozitul pe dividende pentru o societate care plateste in anul 2022 dividende interimare. Caz concret: In anul 2022 platesc dividende in suma de 10.000 de lei si implicit platesc si impozitul de 5%. La inchiderea anului 2022 am urmatoarele ipoteze: - rezultatele anului 2022 arata ca ar mai trebui sa platesc un impozit suplimentar de 500 lei. - rezultatele anului 2022 arata un profit mai mic si deci ar trebui sa regularizez dividendele cu suma de 500 lei. La...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: Mai multe entitati au OBLIGATIA utilizarii sistemului (OUG 132/2022)

    • Prin OUG 132/2022 au fost aduse mai multe schimbari sistemului RO e-Transport. Modificarile vizeaza si categoriile persoanelor care au obligatia utilizarii E-Transport, care au fost extinse prin acest act normativ. Cine mai are obligatia utilizarii sistemului RO e-Transport? Noi categorii de persoane OBLIGATE sa utilizeze sistemul: e) operatorului economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Schimbari radicale ale Codului fiscal aduse de O.G. nr. 16/2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

O.G. nr. 16/2022 - noile MODIFICARI din Codul Fiscal. TOP 7 Studii de Caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016