Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

A fost aprobata Procedura privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/ pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus

17-Iul-2023
1723
A fost aprobata Procedura privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/ pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus
Prin Ordinul 1090/2023 a fost aprobata Procedura privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/ pe veniturile micro care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate. In acest context au fost modificate si instructiunile de completare a D100.

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La anexa nr. 3 "Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat", dupa pozitia 90 se introduc doua noi pozitii, pozitiile 91 si 92, cu urmatorul cuprins:

Denumirea creantei fiscale

Diferenta de impozit pe profit care a fost redirectionata in plus

Diferenta de impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus

Ordinul nr. 1090/2023 pentru aprobarea Procedurii privind determinarea si regularizarea diferentei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus fata de sumele care pot fi redirectionate, potrivit legii, precum si privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 643 din 13 iulie 2023.

Instructiuni de completare a D100

Anexa nr. 4 "Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cod 14.13.01.99/bs»" se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

• La capitolul II "Completarea declaratiei" punctul 3 "Sectiunea B «Date privind creanta fiscala»", subpunctul 3.2 se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

- Primul paragraf se modifica si va avea urmatorul cuprins:

3.2. Tabelul de la pct. II «Impozite, taxe si alte obligatii care nu se platesc in contul unic» din anexa nr. 1 la ordin se completeaza pentru declararea obligatiilor de plata prevazute la pozitiile 11, 25-27, 29-51, 57-63, 65-71, 74-77, 81-89, 91 si 92 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 3 la ordin."

- Dupa subpunctul 3.2.13 se introduc doua noi subpuncte, subpunctele 3.2.14 si 3.2.15, cu urmatorul cuprins:

"

3.2.14. Obligatia prevazuta la pozitia 91 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat se declara de catre platitorii de impozit pe profit, in situatia in care, ulterior depunerii formularului de redirectionare potrivit art. 42 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, impozitul pe profit datorat al anului pentru care s-a dispus redirectionarea se rectifica in sensul diminuarii acestuia, iar contribuabilii au redirectionat o suma mai mare decat suma care putea fi redirectionata, potrivit legii.

Contribuabilul datoreaza bugetului de stat diferenta de impozit pe profit care a fost redirectionata in plus, precum si obligatiile fiscale accesorii calculate de la data virarii diferentei de impozit pe profit care a fost redirectionata in plus din contul 20.A.01.03.00 «Sume redirectionate din impozitul pe profit», codificat cu codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in contul bancar al entitatii beneficiare si pana la data stingerii impozitului datorat.

3.2.15. Obligatia prevazuta la pozitia 92 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat se declara de catre platitorii de impozit pe venitul microintreprinderilor, in situatia in care, ulterior depunerii formularului de redirectionare potrivit art. 56 alin. (21) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, impozitul pe venitul microintreprinderilor datorat al anului pentru care s-a dispus redirectionarea se rectifica in sensul diminuarii acestuia, iar contribuabilii au redirectionat o suma mai mare decat suma care putea fi redirectionata, potrivit legii.

Contribuabilul datoreaza bugetului de stat diferenta de impozit pe venitul microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus, precum si obligatiile fiscale accesorii calculate de la data virarii diferentei de impozit pe venitul microintreprinderilor care a fost redirectionata in plus din contul 20.A.02.49.00 «Sume redirectionate din impozitul pe venitul microintreprinderilor», codificat cu codul de identificare fiscala atribuit Trezoreriei Statului (8609468), in contul bancar al entitatii beneficiare si pana la data stingerii impozitului datorat."

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016