Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

AJOFM: Intrebari si raspunsuri privind modalitatea de decontare a 41,5% din salariul brut al angajatilor

23-Iun-2020
3849

Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Iasi a publicat recent, pe pagina oficiala de Facebook, un material informativ cu privire la modalitatea de decontare a 41,5% din salariul brut al angajatilor.

Sunt clarificate urmatoarele:

1. “...minim 15 zile suspendare CIM...”( art.1, alin. 3 -OUG92/2020)

-daca actul normativ nu reglementeaza expres termenele prevazute, se calculeaza pe zile calendaristice deci zilele mentionate in acest articol se considera ZILE CALENDARISTICE;
-perioada de minimum 15 zile se poate cumula din zilele de suspendare a contractului individual de munca atat din starea de urgenta cat si din starea de alerta fara sa existe cerinta ca acestea sa fie zile consecutive.

2. “...somaj tehnic SAU/SI 41,5%...”(art.1, alin. 4- OUG 92/2020)

-daca angajatorul are mai multe obiecte de activitate din care cel putin unul se afla sub incidenta restrictiilor stabilite prin acte ale autoritatilor competente, acestea OPTEAZA fie pentru ajutorul de 41,5%, fie pentru somajul tehnic;
-in situatia in care angajatorul are un singur obiect de activitate si se afla sub incidenta restrictiilor stabilite prin acte ale autoritatilor competente poate beneficia SIMULTAN de ajutorul de 41,5% si de somaj tehnic daca doar o parte dintre salariati isi reiau activitatea, DAR NU pentru acelasi SALARIAT!

3. PRIMA DECONTARE a 41,5% din salariul de baza brut al angajatilor aferent lunii iunie 2020 se poate efectua in luna IULIE, dupa indeplinirea de catre angajator a obligatiilor declarative si de plata.


Atentie! Domeniile pentru care se mentin restrictiile vor fi stabilite prin ordin al Ministrului Muncii si Protectiei Sociale.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "AJOFM: Intrebari si raspunsuri privind modalitatea de decontare a 41,5% din salariul brut al angajatilor":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016