Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Veste buna pentru HoReCa! Somajul tehnic si plata a 41,5% din salariul brut ar putea fi REACTIVATE

09-Oct-2020
2115

Presedintele Organizatiei Patronale a Hotelurilor si Restaurantelor din Romania (HORA), Daniel Mischie, va avea vineri o intalnire cu ministrul Muncii, Violeta Alexandru, pentru a discuta situatia industriei HoReCa, principalele solicitari vizand reactivarea somajului tehnic si a masurii privind acordarea a 41,5% din salariul de baza angajatilor care revin din somaj tehnic, conform Agerpres.

"La intalnirea cu doamna ministru este vorba despre reactivarea somajului tehnic si de cateva lucruri tehnice referitoare la Kurzarbeit, iar dupa inchiderea somajului tehnic reactivarea procedurii de 41,5%, masuri active. si sunt destule lucruri tehnice: daca un angajat poate beneficia de doua masuri in aceeasi luna pe aceeasi companie. Dar in principal reactivarea somajului tehnic si a masurilor active de tipul 41,5%", a declarat astazi, pentru AGERPRES, Daniel Mischie.

Solicitarile reprezentantilor HORA se refera la deschiderea industriei si acordarea unor despagubiri specifice pentru industria restaurantelor.

"La premier tema principala este redeschiderea industriei si tratament similar ca si la celelalte industrii. Adica industria HoReCa sa poata functiona, la restaurant, cu restrictii de tipul o masa da o masa ba, masca si igienizare la fel ca si celelalte industrii, ca si pana acum, si despagubiri specifice pentru industria restaurantelor care este grav afectata de acest joc inchide-te deschide-te", a spus Mischie.

Reamintim ca marti s-a decis reinchiderea restaurantelor si cafenelelor, ca urmare a raspandirii Covid-19.

"Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice in unitatile de tip restaurante si cafenele, in interiorul cladirilor, nu este permisa in Municipiul Bucuresti. Se face o exceptie pentru unitatile de cazare - hotel, pensiune, alte asemenea - unde este permisa servirea in interior, dar numai pentru cei care sunt cazati in respectivele unitati de cazare. (...) in momentul in care rata de incidenta va reveni sub 1,5 la mie, vor fi reluate. Ne vom reintruni si vor fi reluate aceste activitati", a precizat prefectul Capitalei, Gheorghe Cojanu. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Veste buna pentru HoReCa! Somajul tehnic si plata a 41,5% din salariul brut ar putea fi REACTIVATE":
Rating:

Nota: 3.88 din 4 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Modificari privind completarea formularelor D100 si D710. (OPANAF 51/2021)
    • Agentia Natioanal de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste ca, in Monitorul Oficial nr. 59/19.01.2021, a fost publicat OPANAF nr. 51/18.01.2021 privind modificarea si completarea OPANAF 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. 1. Prezentul ordin modifica: -formular 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" se modifica si se...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! 1 martie, termen limita pentru depunerea formularului 205
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce la cunostinta contribuabililor ca 1 martie 2021 este termen pentru depunerea formularului 205 “Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si câstigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit”. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorul de venit care are obligatia calcularii, retinerii si platii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, conform...» citeste mai departe aici

  • Delegare si detasare angajati in tara. Tratament fiscal costuri
    • O societate (SRL) in Brasov detaseaza un angajat in Bucuresti la alta companie pe o perioada neterminata pentru a efectua lucrari in interesul acesteia sau, dupa caz, in interesul societatii la care se efectueaza detasarea. Intrebare: Poate societatea la care se efectueaza detasarea sa acorde persoanei detasate salariu costuri de detasare (diurna, cazare, transport) deductibile fiscal la calculul impozitului pe profit? Sau aceste costuri sunt considerate venituri in natura pentru persona...» citeste mai departe aici

  • Cum sa ai o viata financiara organizata in trei pasi simpli
    • O viata dezorganizata iti poate afecta semnificativ finantele. Neachitarea facturilor la timp aduce cu sine comisioane suplimentare, iar cheltuirea tuturor banilor de pe cardul de credit poate insemna dobanzi mari. Sa poti sa iti organizezi veniturile si sa ai o viata financiara sub control nu este o misiune imposibila, insa este nevoie de o planificare amanuntita. Daca iti doresti sa iti cumperi un bilet de avion pentru a pleca intr-o vacanta neprogramata sau vrei sa iti cumperi un gadget nou...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016