
Raportul Special
realizat de specialisti
Ministrul Finantelor Publice, Florin Citu, admite ca este posibil ca masurile economice luate in aceasta perioada sa nu fie “perfecte”, in contextul in care criza cu care ne confruntam este una atipica, pentru care nu exista lectii din trecut. Acesta promite, insa, ca in functie de impactul in economie se vor lua masuri noi imediat ce va fi nevoie.
Ministrul Florin Citu a postat un mesaj video pe pagina sa de Facebook, in care precizeaza ca masurile adoptate, miercuri – 18 martie, de Guvern sunt menite sa mentina economia la un nivel la care poate fi repornita imediat ce starea de urgenta ia sfarsit.
"Am decis sa ies mai des sa explic cum vad eu lucrurile. Este o criza atipica, o criza economica ce se suprapune unei crize de sanatate. Nu cred ca exista cineva care a mai trecut prin asa ceva deci nu exista lectii pe care sa le fi avut din trecut. Ne putem inspira din crizele trecute, dar nu stiu daca totul va functiona. De aceea masurile pe care le luam poate ca nu sunt perfecte, dar suntem gata sa venim cu masuri noi imediat, in functie de cum vedem impactul in economie. (…) Vrem sa fie gata economia sa poata sa reporneasca imediat", a declarat seful de la Finante.
Acesta a enumerat succint o parte dintre masurile luate din punct de vedere economic.
"Daca esti IMM si ai fost afectat in aceasta perioada de criza ai acces imediat la finantare. Poti sa mergi la o banca, sa iti iei o linie de credit pentru investitii, pentru capital de lucru. Dobanda este subventionata 100% de stat pe perioada starii de urgenta si cateva luni dupa aceea, iar creditele sunt garantate pana la 90% in functie de marimea creditului.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Daca vrei sa iti reconfigurezi activitatea, exista acum o cerere pentru productie de masti de exemplu, si poti achizitiona o linie de productie, exista finantare ieftina pentru aceste IMM-uri.
A doua masura este cea care se refera la somaj tehnic. Daca ai o companie care a fost afectata de declararea starii de urgenta si activitatea ti-a fost oprita total sau partial si decizi impreuna cu angajatii ca vrei sa beneficiezi de somaj tehnic, statul plateste 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu pe economie. Toate informatiile le veti gasi la oficiile judetene de forta de munca", a subliniat ministrul Florin Citu.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Cartea Verde a Contabilitatii pentru anul 2025! Solutii pentru TOATE probleme fiscale cu care va confruntatiMinistrul Economiei: Luam in calcul mai multe scenarii privind salariatii bugetariProgramul E-Factura va fi operational de la 1 octombrie 2021. Finantele au publicat documentatia tehnicaRomania "se lauda" cu cele mai multe falimente, din regiune, in 2012UE modifica legile care asigura stabilitatea statelor membreUltimele articole
Optimizarea costurilor operationale: 4 zone cheie pentru a creste profitabilitatea afacerii taleBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateGhid complet pentru gestionarea eficienta a banilor in afacerea taSolutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in actvitati de transport si logisticaEste OFICIAL! Firmele mici si mijlocii pot accesa din nou credite cu garantii de stat si costuri de finantare subventionateArticole similare
ANAF: FARA dobanzi si penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale neachitate in perioada starii de urgentaMasuri de urgenta in domeniul economic (Decretul nr. 195/2020)Presedintele PDL raspunde invitatiei premierului de a discuta pe MASURI ECONOMICENU mai este nevoie de certificate de urgenta pentru solicitarea somajului tehnic ( Informare MEEMA)Legea care prevede acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor in cazul inchiderii scolilor, publicata in Monitor (OUG 147/2020)Ultimele articole
Proiect: Finantele modifica si completeaza Procedura privind anularea obligatiilor de plata accesoriiFirmele trebuie sa depuna, pana pe 31 ianuarie 2023, Notificarea pentru a solicita restructurarea obligatiilor bugetare restanteModificari aduse Ordonantei 6 din 2019 prin OUG 85/2022Firmele din agricultura si industria alimentara vor plati un salariu minim de 3.000 lei angajatilorCererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa pana la data de 30 iunie 2022Articole similare
FLORIN CITU: Reformele reale vor incepe din 2021. Contributia la Pilonul II de pensii va creste la 5%Ministrul Finantelor: Instrumentul european de sprijin pentru combaterea somajului trebuie sa fie implementat rapidSindicatele din Administratia Fiscala: Reorganizarea ANAF va avea efecte negative in colectarea veniturilor bugetareCNPP, ANPIS si ANOFM au acces direct la adeverintele de venit din sistemul informatic al FinantelorProgramul E-Factura va fi operational de la 1 octombrie 2021. Finantele au publicat documentatia tehnicaUltimele articole
Platforma E-facturare va fi operationala din septembrie 2021 si poate fi utilizata de agentii economici din toate domeniileA inceput programul guvernamental de sustinere financiara pentru companiile mari. Firmele trebuie sa indeplineasca 8 conditii de eligibilitateFLORIN CITU considera ca succesul programului IMM Invest este incontestabil. Au fost acordate 7,2 miliarde de crediteFLORIN CITU: Popririle, executarile silite si impozitul specific pentru companii si persoane fizice sunt prelungiteMinisterul Finantelor: Casele electronice de marcat vor fi conectate la serverele ANAF incepand cu 1 iulieArticole similare
Constantenii nu vor sa fie administrati fiscal de galateniLa ce concluzii a ajuns Ministerul Finantelor privind ultimele doua proiecte de legi pentru achizitii publice?MINISTRUL FINANTELOR Publice: Ordonanta privind insolventa, o masura de stopare a practicilor abuziveGuvernul formeaza un grup de lucru pentru normele de impozitare a veniturilorConcluziile Reuniunii Consiliul Afaceri Economice si Financiare la BruxellesUltimele articole
Amnistie fiscala 2024. Va fi prelungit termenul pentru aplicarea amnistiei pana pe 20 decembrieProiecte de sprijin pentru firme si cetateni. Care sunt cele 4 masuri anuntate de finanteSanctiunile pentru e-Transport si e-TVA sunt amanate pana la 1 ianuarie 2025Ministrul Marcel Bolos, intalnire cu reprezentantii expertilor contabili. Care este cea mai importanta concluzieGuvernul a aprobat! Sistemul e-TVA va fi implementat din 1 august 2024, doar pentru anumite operatiuniSfaturi de la experti
Societate nou infiintata. Repartizare dividende
Intrebare: Pentru o societate infiintata anul acesta, administratorul doreste sa retraga dividende si sa plateasca impozitul de 10% aferent acestora. * Ce este necesar de facut in aceasta directie?
* Se depune bilant interimar la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Ajustare tva dedusa la vanzarea unei cladiri
Intrebare: In octombrie 2022 am achizitionat un imobil nou, de la dezvoltator, cu o valoare de achizitie de 550.000 lei, fara TVA.
La achizitie s-a aplicat taxarea inversa la TVA. Acum dorim sa-l vindem unei persoane fizice, potrivit art....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA