Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declaratia privind beneficiarii reali. Obligativitatea depunerii vs. Proiect legislativ de anulare

09-Iun-2020
2553

O microintreprindere, cu 2 asociati persoane fizice, are obligatia depunerii Declaratiei privind beneficiarii reali la Registrul Comertului? Exista un proiect, neaprobat inca, in care sa se prevada excluderea acestui caz de la obligatia depunerii? Multumesc!

Raspunsul economistului senior Costin Istrate:

Baza legala:
LEGE nr. 129 din 11 iulie 2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative

Articolul 4
(1) In sensul prezentei legi, prin beneficiar real se intelege orice persoana fizica ce detine sau controleaza in cele din urma clientul si/sau persoana fizica in numele caruia/careia se realizeaza o tranzactie, o operatiune sau o activitate.
(2) Notiunea de beneficiar real include cel putin:


a) in cazul societatilor prevazute in Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
1. persoana sau persoanele fizice care detin ori controleaza in cele din urma o persoana juridica prin exercitarea dreptului de proprietate, in mod direct sau indirect, asupra unui numar de actiuni sau de drepturi de vot suficient de mare pentru a-i asigura controlul ori prin participatia in capitalurile proprii ale persoanei juridice sau prin exercitarea controlului prin alte mijloace, persoana juridica detinuta sau controlata nefiind o persoana juridica inregistrata la registrul comertului ale carei actiuni sunt tranzactionate pe o piata reglementata si care este supusa unor cerinte de publicitate in acord cu cele reglementate de legislatia Uniunii Europene ori cu standarde fixate la nivel international. Acest criteriu este considerat a fi indeplinit in cazul detinerii a cel putin 25% din actiuni plus o actiune sau participatia in capitalurile proprii ale persoanei juridice intr-un procent de peste 25%;
2. persoana sau persoanele fizice ce asigura conducerea persoanei juridice, in cazul in care, dupa epuizarea tuturor mijloacelor posibile si cu conditia sa nu existe motive de suspiciune, nu se identifica nicio persoana fizica in conformitate cu pct. 1 ori in cazul in care exista orice indoiala ca persoana identificata este beneficiarul real, caz in care entitatea raportoare este obligata sa pastreze si evidenta masurilor aplicate in scopul identificarii beneficiarului real in conformitate cu pct. 1 si prezentul punct;

Articolul 56
(1) Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, cu exceptia regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale si societatilor detinute integral sau majoritar de stat, depun la inmatriculare, anual sau ori de cate ori intervine o modificare o declaratie privind beneficiarul real al persoanei juridice, in vederea inregistrarii in Registrul beneficiarilor reali al societatilor.
(2) Declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al persoanei juridice prevazute la alin. (1) cuprinde datele de identificare ale beneficiarilor reali, precum si modalitatile in care se exercita controlul asupra persoanei juridice.
(3) Datele de identificare ale beneficiarului real in sensul alin. (1) sunt: numele, prenumele, data nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.
(4) Declaratia anuala se depune la oficiul registrului comertului in care este inmatricula persoana juridica in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale, iar daca intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.

Nota

Potrivit art. XI alin. (1) din ORDONANTA DE URGENTA nr. 29 din 18 martie 2020, publicata in Monitorul Oficial nr. 230 din 21 martie 2020, termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real, prevazut de art. 56 alin. (4) se prelungeste cu 3 luni de la data incetarii starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, iar pe durata starii de urgenta se suspenda depunerea acestei declaratii.

Nota

Art. 29 din ORDONANTA DE URGENTA nr. 70 din 14 mai 2020, publicata in Monitorul Oficial nr. 394 din 14 mai 2020, prevede:
Articolul 29
(1) Termenul de depunere a declaratiei privind beneficiarul real prevazut de art. 56 alin. (4) si art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile ulterioare, astfel cum a fost prelungit prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, se prelungeste pana la 1 noiembrie 2020.
(2) In termenul prevazut la alin. (1), declaratia privind beneficiarul real poate avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si poate fi transmisa la oficiul registrului comertului fara nicio alta formalitate, prin mijloace electronice, cu semnatura electronica sau prin servicii de posta si curier. Declaratia privind beneficiarul real poate fi si in forma autentica, certificata de avocat sau data la oficiul registrului comertului.

(5) Declaratia prevazuta la alin. (1) se poate da in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau se poate depune in forma autentica, personal sau prin reprezentant.

PL-x nr. 297/2020

Proiect de Lege pentru simplificarea procedurii de declarare a beneficiarului real al unor persoane juridice prin modificarea si completarea Legii nr.129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si prin modificarea Ordonantei de Guvern nr.26/2000 cu privire la asociatii si fundatii

Urmarirea procesului legislativ / Camera Deputatilor
Nr. inregistrare:
- B.P.I.: 368/13-05-2020
- Camera Deputatilor: 297/20.05.2020
- Senat: L214/14.04.2020
Procedura legislativa: cf. Constitutiei revizuita in 2003
Camera decizionala: Camera Deputatilor
Tip initiativa: Proiect de Lege
Caracter: ordinar
Procedura de urgenta: nu
Stadiu: pe ordinea de zi a sedintelor Camerei Deputatilor
Derularea procedurii legislative

02.06.2020: inscris pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor; se dezbate sub rezerva primirii raportului.

,,Sunt exceptate de la obligatia depunerii declaratiei prevazute la alin.(1):
b) persoanele juridice formate doar din asociati(i – n.a.) persoane fizice.’’

Raspuns:
Conform legislatiei actuale, societatea constituita din 2 asociati persoane fizice, are obligatia depunerii declaratiei privind beneficiarii reali la oficiul registrului comertului in care este inmatriculata pana la data de 1 noiembrie 2020.

In momentul de fata exista un proiect de lege, prezentat anterior, care se afla inscris in dezbatere pe ordinea de zi a Camerei Deputatilor si care excepteaza de la obligatia depunerii declaratiei respective persoanele juridice formate doar din asociati persoane fizice.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declaratia privind beneficiarii reali. Obligativitatea depunerii vs. Proiect legislativ de anulare":
Rating:

Nota: 4.1 din 5 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Registrul de Evidenta Fiscala pentru PFA - modalitatea corecta de completare
    • Obtineti venituri din activitati independente? Atunci sunteti obligat sa completati Registrul de Evidenta Fiscala. Insa aici intervin mai multe aspecte complicate ori neclare. Registrul de Evidenta Fiscala (REF) este un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Bonificatii acordate contribuabililor pentru plata la termen a impozitelor
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste ca fost completata O.U.G. 33/2020, prin care se acorda bonificatii pentru plata in termen a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor (5% pentru contribuabilii mari si 10% pentru ceilalti), stabilindu-se o serie de reguli noi: a) pentru definitivarea impozitului pe profit aferent anului fiscal, prin declaratia anuala, bonificatia aplicata anterior (5% sau 10%), la declararea trimestriala, se scade...» citeste mai departe aici

  • Plata impozitului pe venit in cazul microintreprinderilor. Declaratii fiscale OBLIGATORII
    • Calculul si plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se calculeaza impozitul. Declaratiile depuse de o microintreprindere 1. Declaratia 100 - se completeaza de platitorii de impozite, taxe si contributii sociale carora le revin obligatii de plata la bugetul stat. Cateva dintre acestea sunt: impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul privind venitul persoanelor fizice,...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin ANAF. Organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare cu IBAN
    • Proiectul de ordin al presedintelui A.N.A.F privind organizarea si operationalizarea Registrului central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN si pentru aprobarea procedurii privind obligatia institutiilor de credit, institutiilor de plata si institutiilor emitente de moneda electronica de a furniza informatii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala a fost pus in dezbatere publica in data de 16.10.2020 pe site-ul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016