Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul Finantelor: Casele electronice de marcat vor fi conectate la serverele ANAF incepand cu 1 iulie

11-Iun-2020
2764

Ministerul Finantelor Publice informeaza, printr-un comunicat de presa, ca incepand cu data de 1 iunie casele de marcat ale marilor contribuabili vor fi conectate la serverele ANAF.

Marii contribuabili vor conecta casele de marcat cu jurnal electronic la serverele ANAF in termen de trei luni incepand cu data de 1 iulie (pana la 30 septembrie 2020), in timp ce operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici vor finaliza procesul de conectare pana la data de 31 ianuarie 2021.

Furnizorii de AMEF-uri vor fi notificati ca incepand de miercuri au primit acces gratuit la un server pentru testarea firmware-ului. Accesul este facilitat inainte ca furnizorii si producatorii sa mearga la Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica ICI Bucuresti pentru suplimentul de aviz.
Datele colectate din AMEF-uri vor fi folosite pentru analiza si control de la distanta, astfel incat sa conduca la reducerea substantiala a numarului controalelor fizice inopinate si la concentrarea verificarilor pe zonele de risc identificate.

„Am finalizat un proiect aflat pe agenda publica de peste 10 ani si care a fost amanat de toate guvernele. Transformarea digitala a Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala ramane principala masura prin care cred ca se va imbunatati substantial relatia cu firmele si populatia. Vom continua proiectele in ritm accelerat in urmatoarele luni. Aceste schimbari nu vor aduce doar informatii mai complete si de calitate din economie, ci vor asigura o competitie cat mai corecta intre companii si o implicare tot mai redusa a statului in activitatea firmelor” , a declarat ministrul Finantelor Publice, Florin Citu.

Pana la 30 septembrie vor fi conectate la serverele ANAF circa 50.000 de terminale instalate de marile companii, iar la finalul lunii ianuarie se vor colecta datele in timp real de la un total de circa 550.000 de case de marcat.

In platforma vor fi integrate si bazele de date cu fisierele colectate pana in prezent (formularul A4200 – care va fi eliminat ulterior) pentru a fi folosite in cadrul procesului de analiza. Noutatea sistemului implementat acum consta in faptul ca tot volumul de date primite si stocate din 2018 pana in prezent, cat si datele noi raportate zilnic vor fi folosite pentru analize predictive.

Acest sistem va permite recunosterea unor tipare si le va semnala pe cele disfunctionale sau atipice. Interfata folosita de inspectorii ANAF va permite filtrarea datelor pe mai multe tipuri de date: cod CAEN tip produs/ serviciu, CUI, sediu, adresa si altele.

Pe langa imbunatatirea relatiei dintre ANAF si operatorii economici prin simplificarea interactiunii, proiectul vizeaza si folosirea datelor colectate in vederea identificarii cu o acuratete foarte mare a operatorilor economici care se conformeaza benevol si cei care incearca eludarea prevederilor legale.

Platforma software a fost donata Ministerului Finantelor Publice de catre Asociatia pentru Tehnologii Avansate.

 

Sursa: MFP

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ministerul Finantelor: Casele electronice de marcat vor fi conectate la serverele ANAF incepand cu 1 iulie":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Miercuri, 30 Iunie 2021, este termenul limita pentru depunerea Formularul 394
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca miercuri 30 iunie este ultima zi in care se poate depune ”Declaratia informativa privind livrarile/ prestarile ?i achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA - aferente perioadei de raportare precedente”. Perioada de raportare este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015) . Obligativitatea depunerii...» citeste mai departe aici

  • A fost publicat noul model al formularului tipizat Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor (Ordinul 722/2021)
    • Ordinul nr. 722/2021 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.494/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului tipizat "Proces-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor", cod A.N.A.F. 14.13.22.99/7, destinat utilizarii in activitatea de control a inspectorilor antifrauda din cadrul Directiei Generale Antifrauda Fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 607 din 18 iunie 2021. Actul normativ a intrat...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal - contabil al creantelor neincasate. Rezolvati problema fara sa apelati la Justitie
    • Stimate contabil, Clientii intarzie cu plata facturilor? Intarzierile acestea va deregleaza fluxul de numerar? In consecinta, aveti la randul dvs. intarzieri cu plata facturilor sau chiar a salariilor? Problema este veche si este prezenta in orice firma. Si, invariabil, ea ajunge intotdeauna spre rezolvare in ograda dvs., a Departamentului Financiar-Contabil. Pentru ca dvs., contabilul, sunteti prima reduta de aparare. Dvs. sunteti cel care trebuie sa analizeze complexitatea fiecarei situatii cu...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale de plata privind veniturile realizate din criptomonede
    • O persoana fizica (nu PFA) doreste sa investeasca o anumita suma in criptomonede. La extragerea acestora PFA este obligata sa isi depuna declaratia unica si sa plateasca impozit (daca obtine profit)? In cazul in care isi depaseste plafonul a 12 salarii este obligat sa plateasca la sanatate si pensie? Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu: Veniturile realizate din transferul de moneda virtuala reprezinta venituri impozabile incluse in categoria veniturilor din alte surse, potrivit art. 114...» citeste mai departe aici

  • Cele mai utile beneficii extrasalariale oferite de angajatori
    • Este o practica frecventa pentru angajator ca acesta sa ofere, pe langa salariu, o serie de facilitati extrasalariale angajatului. Cele mai utile pentru angajator sunt cele care beneficiaza de scutiri de impozit sau deduceri. In ceea ce-l priveste pe angajat, acesta este interesat de o serie de beneficii extrasalariale, care fie ii aduc avantaje la bugetul personal, fie ii ofera diferite inlesniri. Bonuri de masa Aceasta este una dintre facilitatile cele mai larg raspandite in mediul privat si...» citeste mai departe aici

  • Formularele fiscal-contabile pot fi gata in 2 minute!
    • Stii cate formulare trebuie sa completezi daca firma ta detine o casa de marcat electronica dotata cu jurnal fiscal? Nu mai putin de 8! Dar pentru registrul de casa, stii cate formulare iti cere legea sa completezi zilnic, in dublu exemplar? Minimum 4: chitanta, dispozitia de plata / incasare, imputernicirea, decontul de cheltuieli / deplasare. Sa mai vorbim de sutele de formulare SSM obligatorii ori de formularele GDPR? Din pacate, traim in Romania si activitatea legala a unei firme, mica...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016