Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Amortizarea cheltuielilor de constituire

25-Iun-2018
56372
Cum amortizam cheltuielile de constituire? Pe ce perioada se amortizeaza? Cum se inregistreaza in contabilitate? Cum sunt tratate cheltuielile de constituire din punct de vedere fiscal?
 
1. Din punct de vedere contabil 
 
Cheltuielile de constituire sunt cheltuielile ocazionate de infiintarea sau dezvoltarea unei entitati. In categoria cheltuielilor de constituire intra: 
- taxe si alte cheltuieli de inscriere si inmatriculare; 
- cheltuieli privind emisiunea si vanzarea de actiuni si obligatiuni; 

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec
- alte cheltuieli de aceeasi natura legate de infiintarea si extinderea activitatii. 
 
In legatura cu inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor de constituire, entitatile au doua posibilitati. Astfel: 
- fie le pot include la ”Active” in contul 201 ”Cheltuieli de constituire”; 
- fie le pot inregistra direct pe cheltuieli prin debitul conturilor din clasa a 6-a.
 
Regulile pentru amortizarea contabil? sunt cele stabilite de reglement?rile contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 1.802/2014 ?i politicile contabile proprii. Conform acestor reglementari, cheltuielile de constituire incluse la "Active" trebuie amortizate în cadrul unei perioade de maximum 5 ani. 
 
Important 
In cazul in care cheltuielile de constituire sunt imobilizate prin inregistrarea in contul 201 ”Cheltuieli de constituire”, acestea trebuie amortizate in cadrul unei perioade 
de maximum cinci ani. 
 
Atentie 
In situatia in care cheltuielile de constituire nu au fost integral amortizate, nu se face nicio distribuire din profituri, cu exceptia cazului in care suma rezervelor disponibile pentru distribuire si a profitului reportat este cel putin egala cu cea a cheltuielilor neamortizate. 
 
Exemplu: 
Asociatul unei societati comerciale depune in contul bancar suma de 400 lei reprezentand capitalul social al societatii, iar in casieria unitatii suma de 500 lei necesara pentru cheltuielile de constituire. 
* Inregistrarea subscrierii capitalului social: 
456 = 1011 400 
”Decontari ”Capital subscris nevarsat”
cu actionarii/asociatii 
privind capitalul”
 
* Inregistrarea varsarii capitalului social in contul bancar: 
5121 = 456 400 
”Conturi la banci in lei” „Decontari cu actionarii/ asociatii 
privind capitalul” 
 
* Inregistrarea trecerii capitalului nevarsat in categoria celui varsat: 
1011 = 1012 400 
”Capital subscris nevarsat” ”Capital subscris varsat” 
 
* Inregistrarea depunerii sumei de 500 lei in casieria unitatii: 
5311 = 4551 500 
”Casa in lei” ”Actionari/ asociati
conturi curente”
 
* Inregistrarea cheltuielilor de constituire la Registrul Comertului (societatea opteaza pentru includerea la active a acestor cheltuieli): 
201 = 404 500 
”Cheltuieli de constituire” ”Furnizori de imobilizari” 
 
* Inregistrarea achitarii cheltuielilor de constituire la Registrul Comertului: 
404 = 5311 500 
”Furnizori de imobilizari” ”Casa in lei” 
 
* Inregistrarea amortizarii lunare a cheltuielilor de constituire (societatea opteaza pentru amortizarea acestora pe un an de zile = 500 lei / 12 luni = 41,67 lei): 
6811 = 2801 41,67 
”Cheltuieli de exploatare ”Amortizarea cheltuielilor 
privind amortizarea de constituire”
imobilizarilor”
 
* Inregistrarea scoaterii din evidenta a cheltuielilor de constituire dupa amortizarea lor integrala: 
2801 = 201 500 
”Amortizarea cheltuielilor ”Cheltuieli de constituire” 
de constituire”
2. Din punct de vedere fiscal 
 
Indiferent dac? sunt pl?titoare de impozit pe profit, impozit pe veniturile microîntreprinderilor sau impozit specific, persoanele juridice trebuie s? ?in? eviden?a amortiz?rii fiscale, pe baza regulilor prev?zute la art. 28 al titlului II din Codul fiscal.
 
În cazul în care cheltuielile de constituire sunt înregistrate ca imobiliz?ri necorporale, potrivit reglement?rilor contabile aplicabile, acestea se recupereaz? din punct de vedere fiscal prin intermediul cheltuielilor cu amortizarea pe o perioad? de maximum 5 ani. 
 
Acte normative aplicabile: 
 
Reglement?rile contabile privind situa?iile financiare anuale individuale ?i situa?iile financiare anuale consolidate aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014 
Art. 28 alin. (11) din Codul fiscal 
 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Amortizarea cheltuielilor de constituire":
Rating:

Nota: 3.69 din 8 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Achizitie imobil. Conditii pentru cota redusa de TVA 5%
    • Care sunt conditiile in care o persoana fizica poate achizitiona un imobil cu TVA 5%? Se poate depasi valoarea sau suprafata constructiei in functie de cati cumparatori va avea imobilul respectiv? In cele ce urmeaza vom analiza situatia unei familii care intentioneaza sa achizitioneze un apartament intr-un imobil, indeplinind urmatoartele conditii: - nu a mai achizitionat un imobil cu TVA 5%; - valoarea imobilului este de 96.000 euro; - constructia este noua; - suprafata este de 178 mp. Imobilul...» citeste mai departe aici

  • ANRP anunta simplificarea procedurilor pentru stingerea datoriilor
    • Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (A.N.R.P.) anunta ca, incepand cu 13 iulie a.c., a intrat in vigoare OUG nr. 63/2018 Ordonanta de Urgenta nr. 63 privind compensarea unor creante reciproce intre statul roman si persoanele beneficiare ale legilor din domeniul restituirii proprietatii. In interesul persoanelor vizate de OUG nr. 63/2018, A.N.R.P. a stabilit o procedura simplificata de depunere si solutionare a cererilor. “A fost instituit, astfel, un mecanism de...» citeste mai departe aici

  • Cursuri gratuite pentru antreprenori: Cand incep inscrierile
    • Cursuri gratuite pentru antreprenori: Cand incep inscrierile Antreprenorii romani sau cei care vor sa se perfectioneze se pot inscrie la cursuri gratuite de antreprenoriat si management, prin programul guvernamental UNCTAD/EMPRETEC, incepand de miercuri, 25 iulie 2018. Aplicatia pentru Programul UNCTAD/EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat, va deveni activa miercuri, 25 iulie...» citeste mai departe aici

  • Angajarea pensionarilor cu grad de invaliditate
    • Din punct de vedere al legislatiei muncii, se ridica multe semne de intrebare, atat din partea nagajatorilor, cat, mai ales, a salariatilor, care nu isi cunosc foarte bine drepturile. Ce se intampla in cazul in care o persoana se pensioneaza pe caz de boala, mai poate ea munci? Iar daca da, in ce conditii? In cele ce urmeaza avem o analiza amanuntita, in functie de diversele situatii in care se poate afla un potential angajat cu grad de invaliditate. De la inceput trebuie sa precizam ca, in...» citeste mai departe aici

  • Declaratia Unica in cazul rezidentilor angajati in strainatate: Cand trebuie completata?
    • In jurul Declaratiei Unice continua sa se ridice semne de intrebare, cum ar fi in cazul romanilor care primesc venituri din activitati realizate in afara tarii, desi sunt salariati si in Romania. Ce se intampla in aceasta situatie, trebuie sau nu depusa Declaratia? In analiza de mai jos vom vorbi despre cazul concret al unui rezident roman, care este angajat pe perioada determinata in Ungaria – anul 2018 – pe pozitia de conferentiar universitar cu norma intreaga. Din salariul brut...» citeste mai departe aici

  • Alocatii de 750 de lei pentru asistentii care au grija de persoane cu handicap
    • Executivul va adopta o OUG prin care asistentii care se ocupa de persoanele cu handicap vor primi o alocatie lunara de in cuantum de 600 – pana la 750 de lei, a declarata premierul Viorica Dancila, marti, la inceputul sedintei de Guvern. Alocatia de 600 de lei se acorda asistentilor care au in grija un adult cu grad de handicap accentuat, iar cea de 750 de lei, pentru ingrijirea unui adult cu handicap grav. Aceasta alocatie se va adauga salariului asistentului personal profesionist, si are...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016