Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Amortizarea cheltuielilor cu amenajarea unui spatiu in comodat

12-Dec-2012
5176
Supunem astazi atentiei dumneavoastra cazul unei societati comerciale cu sediul folosit in baza unui contract de comodat incheiat cu administratorul societatii pe perioada nedeterminata. Vom stabili astfel pe ce perioada se vor amortiza cheltuielile facute de societate cu amenajarea spatiului pentru a-l putea folosi ca sediu.

Solutia consultantului:

In conformitate cu prevederile de la art. 24 alin. (1) din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau imbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile se recupereaza din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii.

Sunt considerate mijloace fixe amortizabile, conform alin. (3) lit. a) al aceluiasi articol, investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea.

Amortizarea fiscala pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune se calculeaza de cel care a efectuat investitia, pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz potrivit art. 24 alin. (11) lit. c din Codul fiscal
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Optimizarea fiscala. Solutii si avantaje pentru intreprinzatori
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Normele metodologice de aplicare a Codul fiscal ui precizeaza la pct. 70^2 ca amortizarea fiscala a cheltuielilor cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune, se calculeaza pe baza perioadei initiale a contractului, indiferent daca acesta se prelungeste ulterior, sau pe durata normala de utilizare ramasa, potrivit optiunii contribuabilului, incepand cu luna urmatoare finalizarii investitiei.

La incetarea contractului de concesionare, inchiriere sau locatie de gestiune, valoarea investitiilor, nediminuata cu amortizarea calculata se cedeaza proprietarului, pentru a majora corespunzator valoarea de intrare a mijloacelor fixe.

Avand in vedere cele prezentate mai sus, din punct de vedere fiscal, investitiile efectuate se pot amortiza fie pe perioada initiala a contractului de comodat, chiar daca acesta se va prelungi, fie pe durata normala de utilizare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Amortizarea cheltuielilor cu amenajarea unui spatiu in comodat":
Rating:

Nota: 4.67 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

13-Mai-2014

Very interesting topic ,appreciate it for posting . The friendship that can cease has never been real. by Saint Jerome. dgdakabdgggd





Subiectele saptamanii

  • Angajatorii, obligati sa modifice contractele de munca pentru transferul contributiilor. OUG nr. 82/2017
    • Guvernul a venit cu o noua modificare adoptata tacit si care obliga toti angajatorii din Romania sa modifice toate contractele de munca incepand de la 1 ianuarie 2018 pentru transferul contributiilor de la angajator la angajat. Mai mult, in intervalul 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, toti angajatorii sunt obligati sa initieze negocieri colective pentru a pune in aplicare OUG 79/2017 prin care sunt transferate contributiile sociale de la angajator la salariat. Conform noilor modificari...» citeste mai departe aici

  • Scrisoare deschisa a profesionistilor independenti privind impozitarea drepturilor de autor si a activitatilor independente din 2018
    • Noi, semnatarii, ne declaram extrem de ingrijorati cu privire la ultimele modificari aduse Codului Fiscal prin ordonanta de urgenta 79/2017 si solicitam nemodificarea nivelului contributiilor sociale pentru sectorul independent - lucratori pe cont propriu si/sau persoane fizice autorizate (care insumeaza circa 2,1 milioane de persoane, marea majoritate activand in domenii neagricole), cei ce exercita profesii liberale sau care desfasoara alte tipuri de activitati independente. Pentru acesti...» citeste mai departe aici

  • Multinationalele rezidente fiscal vor depune formularul aprobat recent de ANAF
    • In Monitorul Oficial nr. 894 din 14 noiembrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 3049 din 24 octombrie 2017 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Raportul pentru fiecare tara in parte". Potrivit art. 291^3 din Codul de procedura fiscala, o societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania are obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de...» citeste mai departe aici

  • Ce este autofactura si cand trebuie emisa
    • Autofactura este un document reglementat de Codul fiscal si normele metodologice de aplicare ce se utilizeaza doar in scopuri de TVA, ca document justificativ pentru taxa deductibila/colectata, dupa caz. O persoana impozabila din punct de vedere al TVA este obligata sa emita o autofactura in urmatoarele situatii: daca a depasit plafoanele pentru bunuri acordate in cadrul actiunilor de protocol, sponsorizare, de mecenat peste care acestea nu sunt considerate livrari de bunuri (art....» citeste mai departe aici

  • Mai multi bani la salarii si pensii, taieri de la investitii
    • Noi fonduri vor fi acordate pentru plata salariilor de stat si a pensiilor, conform celei de-a doua rectificari bugetare. In schimb, sunt reduse fondurile pentru investitii, indiferent de domeniu. In cadrul rectificarilor un rol important il joaca si plafoanele stabilite prin lege si care ajuta la construirea unui buget de stat echilibrat si nu permit, pe de alta parte, "sa fie mutate masiv cheltuieli dintr-o zona in alta", informeaza RFI. Aceeasi sursa explica faptul ca "plafoanele sunt impuse...» citeste mai departe aici

  • ROBOR a crescut si a atins un nou maxim
    • Conform datelor Bancii Nationale a Romaniei, indicele ROBOR la trei luni, in functie de care se calculeaza costul creditelor in lei cu dobanda variabila, a crescut din nou, joi, la 2,09%, de la 2,06%, Se mentioneaza, in plus, conform Mediafax, ca indicele la sase luni, utilizat in calculul dobanzilor la creditele ipotecare, s-a majorat la 2,19%, de la 2,17%, cat a fost cotat pe 15 noiembrie. Indicele ROBOR la noua luni, care reprezinta rata dobanzii platita la creditele in lei atrase de catre...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"