Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Inchirierea si declararea unui imobil ca sediu secundar

25-Iul-2011
7761
Pentru ilustrarea relevanta a parametrilor in care poate fi facuta declararea unui sediu secundar intr-o anumita situatie, se va lua ca exemplu o societate care detine un apartament in alta localitate fata de cea in care isi are sediul social, in baza unui contract de comodat, pe care doreste sa il inchirieze alte societatii. Activitatea de inchiriere se regaseste printre activitatile secundare ale societatii, insa vor fi emise lunar facturi de chirie. Intr-un astfel de caz, mai prezinta societatea obligatia de a declara apartamentul respectiv ca sediu secundar?

Asa cum este prevazut la art. 1 alin. (1) din Legea 26/1990 privind registrul comertului, republicata, comerciantii au obligatia ca, inainte de inceperea comertului, sa ceara inmatricularea in registrul comertului, iar in cursul exercitarii si la incetarea comertului, sa ceara inscrierea in acelasi registru a mentiunilor privind actele si faptele a caror inregistrare este prevazuta de lege.

Mai mult, potrivit art. 43 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului din judetul in care vor functiona. Daca sucursala este deschisa intr-o localitate din acelasi judet sau in aceeasi localitate cu societatea, ea se va inregistra in acelasi registru al comertului, insa distinct, ca inregistrare separata.

Celelalte sedii secundare - agentii, puncte de lucru sau alte asemenea sedii - sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal. Trebuie precizat si faptul ca nu se pot infiinta sedii secundare sub denumirea de filiala.


Activitatea de inchiriere este parte componenta a activitatii societatii, fiind declarata ca activitate secundara desfasurata de societate. Prin urmare, activitatile de inchiriere se desfasora in imobilul detinut in alta localitate fata de cea in care isi are sediul social societatea care inchiriaza, fiind o structura fixa, exploatata permanent pentru obtinerea de venituri din inchiriere cu caracter de continuitate. In consecinta, se considera ca este necesar ca aceasta societate sa declare acest imobil ca sediu secundar.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016