Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ANAF a aprobat formularele de verificare fiscala

14-Mai-2013
5043
Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 255 din 8 mai 2013 a fost publicat Ordinul nr. 393/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice.

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 8 mai 2013



in temeiul dispozitiilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
avand in vedere prevederile art. 86, 109^1 si ale art. 228 alin. (2) si (2^1) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza dispozitiilor art. 52 alin. (2) din Procedura de aplicare a metodelor indirecte pentru stabilirea bazei impozabile ajustate, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 248/2011, cu modificarile si completarile ulterioare,


presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba modelul si continutul formularelor, rapoartelor si ale deciziilor intocmite in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice, prevazute in anexele nr. 1a-13a, dupa cum urmeaza:



- Aviz de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 1a;
- Ordin de serviciu, prevazut in anexa nr. 2a;
- Nota explicativa, prevazuta in anexa nr. 3a;
- Minuta intalnirii, prevazuta in anexa nr. 4a;
- Aviz de refacere a verificarii fiscale, prevazut in anexa nr. 5a;
- Decizie de suspendare a verificarii fiscale, prevazuta in anexa nr. 6a;
- Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala, prevazuta in anexa nr. 7a;
- Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale, prevazuta in anexa nr. 8a;


- Raportul de verificare fiscala prealabila documentara, prevazut in anexa nr. 9a;
- Raportul de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10a;
- Invitatie, prevazuta in anexa nr. 11a;
- Proces-verbal, prevazut in anexa nr. 12a;
- Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri, prevazut in anexa nr. 13a.

ART. 2
Formularele, rapoartele si deciziile prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor stabilite in anexele nr. 1b-13b, dupa cum urmeaza:


- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Aviz de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 1b;

- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Ordin de serviciu", prevazute in anexa nr. 2b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Nota explicativa", prevazute in anexa nr. 3b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Minuta intalnirii", prevazute in anexa 4b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Aviz de refacere a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 5b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Decizie de suspendare a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 6b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 7b;
- Instructiuni de completare si utilizare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale", prevazute in anexa nr. 8b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala prealabila documentara, prevazute in anexa nr. 9b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului "Invitatie", prevazute in anexa nr. 11b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului "Proces-verbal", prevazute in anexa nr. 12b;
- Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri", prevazute in anexa nr. 13b.

ART. 3
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-8c si 11c - 13c, dupa cum urmeaza:


- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Aviz de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 1c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Ordin de serviciu", prevazute in anexa nr. 2c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Nota explicativa", prevazute in anexa nr. 3c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Minuta intalnirii", prevazute in anexa nr. 4c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Aviz de refacere a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 5c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Decizie de suspendare a verificarii fiscale", prevazute in anexa nr. 6c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala", prevazute in anexa nr. 7c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale", prevazute in anexa nr. 8c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Invitatie", prevazute in anexa nr. 11c;
- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Proces-verbal", prevazute in anexa nr. 12c;


- Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului "Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri", prevazute in anexa nr. 13c.

ART. 4
Anexele nr. 1a-13a, 1b-13b, 1c-8c si 11c-13c fac parte integranta din prezentul ordin.

ART. 5
Directia verificari fiscale, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

ART. 6
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale

de Administrare Fiscala,
serban Pop

Bucuresti, 5 aprilie 2013.
Nr. 393.

Puteti consulta AICI ordinul integral.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016