ANAF actualizeaza Declaratia 120 "Decont privind accizele". Cum arata noul formular
Conform noului Proiect de Ordin, ANAF actualizeaza, in 2024, formularul 120 "Decont privind accizele".
Proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului si instructiunilor de completare a formularului 120 "Decont privind accizele" a fost pus in dezbatere publica pe site-ul institutiei.
Actualizare formular 120 de catre ANAF
Asa cum este precizat in Referatul de Aprobare, prin Legea nr.296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilita?ii financiare a Romaniei pe termen lung au fost aduse modificari si completari Titlului VIII “Accize si alte taxe speciale” din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, in sensul redenumirii unor produse pentru care se datoreaza accize si reglementarii accizelor pentru produsele destinate inhalarii fara ardere care con?in tutun sau inlocuitori de tutun sau lichide, cu sau fara nicotina, precum si pentru bauturile nealcoolice cu zahar adaugat.
Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.30/2024 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal si a art. LIX din Legea nr. 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung, a fost introdus regimul de marcare cu timbre a produselor care contin tutun, destinate inhalarii fara ardere, prevazute la art.439 alin.(2) lit.a) din Codul fiscal.
Avand in vedere dispozitiile mentionate mai sus, este necesara actualizarea formularului 120 "Decont privind accizele", dupa cum urmeaza:
- a) a)la capitolul II de la sec?iunea B “Date privind accizele” se actualizeaza produsele supuse accizelor nearmonizate, potrivit Codului fiscal, respectiv:
- lichid cu sau fara nicotina;
- produse care con?in tutun, destinate inhalarii fara ardere;
- produse destinate inhalarii fara ardere care con?in inlocuitori de tutun, cu sau fara nicotina;
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Abandonare proiect investitii In concluzie, avand in vedere ca proiectul a fost abandonat iar societatea detine facturi/contracte/documentatie pentru sumele inregistrare in contul 231, dpdv al deductibilitatii...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Analiza plafon intreprinderi legate Asociatul unic mai detine, in afara de aceasta microintreprindere, o societate platitoare de impozit pe profit, in care este tot asociat unic si care se radiaza in noimebrie 2026....citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Modernizare cladire. Regim tva 1) Daca societatea pe care s-au executat investitii la cladire este platitoare de TVA (deduce TVA) si factureaza chirie cladire catre o alta societate (colecteazaTVA) are dreptul...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Valorificare paleti deteriorati O societate platitoare de TVA si de impozit pe profit are in stoc mai multi paleti de lemn care nu mai pot fi folositi. Cum pot fi acestia valorificati si scosi din...citeste mai mult
- bauturi nealcoolice cu zahar adaugat pentru care nivelul total de zahar este cuprins intre 5 g- 8 g/100 ml;
- bauturi nealcoolice cu zahar adaugat pentru care nivelul total de zahar este peste 8 g/100 ml.
- b) b)sectiunea C ”Date privind deducerile din accizele datorate” se completeaza cu produsele care con?in tutun destinate inhalarii fara ardere, pentru care a fost prevazut regimul de marcare cu timbre.
Ca urmare, prin prezentul proiect de ordin, se propune aprobarea modelului, continutului si instructiunilor de completare a formularului 120 "Decont privind accizele".
Formularul se utilizeaza pentru declararea accizelor datorate incepand cu anul 2024.
Model formular 120 in 2024

Pentru a vedea intregul formular 120, click AICI>>
INSTRUCTIUNI de completare a formularului 120 "Decont privind accizele"
I.Depunerea decontului
1.Decontul privind accizele se completeaza si se depune anual de catre operatorii economici, platitori de accize, potrivit titlului VIII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data de 30 aprilie a anului urmator celui de raportare.
2.Decontul privind accizele se completeaza cu ajutorul programului de asistenta si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
3. In cazul in care contribuabilul/platitorul corecteaza decontul depus, decontul rectificativ se intocmeste pe acelasi model de formular, inscriind "X" in spatiul special prevazut in acest scop.
II. Completarea decontului
4.Sectiunea A "Date de identificare a contribuabilului/platitorului"
4.1.In caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza codul de identificare fiscala atribuit conform legii, inscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
In prima casuta se inscrie prefixul RO, in cazul in care contribuabilul este inregistrat in scopuri de taxa pe valoarea adaugata.
4.2.In situatia indeplinirii de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta a obligatiilor fiscale aferente perioadei in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal, se bifeaza rubrica "Declaratie depusa potrivit art. 90 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala" si se completeaza codul de identificare fiscala a succesorului in rubrica din formular prevazuta in acest scop. La rubrica "Cod de identificare fiscala" se inscrie codul de identificare fiscala al entitatii care si-a incetat existenta.
4.3.In rubrica "Denumire" se inscrie denumirea contribuabilului/platitorului.
4.4.Rubricile privind adresa se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal al contribuabilului/platitorului.
5.Sectiunea B "Date privind accizele"
Se inscriu sumele cumulate pentru anul de raportare, fiind cuprinse si accizele aferente produselor provenite din import.
6.Sectiunea C "Date privind deducerile din accizele datorate"
Se inscriu sumele cumulate, reprezentand deducerile din accizele datorate pentru anul de raportare, in conformitate cu prevederile legale, care se aplica pentru produsele din productia interna, pentru produsele provenite din achizitiile intracomunitare, precum si pentru produsele provenite din import, respectiv contravaloarea marcajelor aferente produselor accizabile supuse marcarii, exclusiv TVA, pentru care se calculeaza acciza datorata in perioada de raportare, potrivit prevederilor titlului VIII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si cele ale titlului VIII "Accize si alte taxe speciale" din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
7.Sectiunea D "Date de identificare a imputernicitului":
7.1.Se completeaza in cazul in care obligatiile de declarare se indeplinesc de catre un imputernicit, conform Legii nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
7.2.In caseta "Cod de identificare fiscala" se inscrie codul de identificare fiscala al imputernicitului, inscriindu-se cifrele cu aliniere la dreapta.
7.3.In rubrica "Nume, prenume/Denumire" se inscriu, dupa caz, denumirea sau numele si prenumele imputernicitului.
7.4.Rubricile privind adresa se completeaza, dupa caz, cu datele privind adresa domiciliului fiscal al imputernicitului.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Autoturisme inchiriate. Deductibilitate cheltuieli si TVA
Intrebare: Societate in domeniul intretinerea si repararea autovehiculelor, putem deduce 100% TVA-ul pentru ce tine de auto fara foi de parcurs si sa le inlocuim cu dosarele de dauna, mai precis cu PV de predare primire auto cu data si km de plecare si sosire, astfel incat sa avem trasabilitatea kilometrilor (plus facturile catre asigurator pe perioada de rent)? In caz ca masinile mai sunt conduse de angajati in perioadele de pauze (cand nu sunt date la schimb), trebuie foaie de parcurs, altfel ANAF abia...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Achizitie marfuri din Polonia si prelucrare in Germania
Intrebare: Am urmatoarea situatie: Suntem o societate din Romania, platitoare de TVA. Cumparam marfa de la un furnizor din Polonia, care ne factureaza in conditii EXW. Marfa este cumparata de noi si ulterior vanduta unui client PJ din Romania, inregistrat in scopuri de TVA in Romania. La cererea clientului, marfa nu va ajunge in Romania, ci va fi livrata direct din Polonia in Germania, unde va fi prelucrata. Dupa prelucrare, clientul o va aduce in Romania. Noi nu avem firma, angajati sau depozit in...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Soferi activi in strainatate
Intrebare: Soferii angajati la o firma din Romania (platitoare TVA si impozit profit) ca salariati mobili conduc camioane de marfa doar intre Italia si Spania. Camioanele raman in Italia intr-o parcare supravegheata platita de firma. Soferii merg din Romania cu masinile personale in Italia, de unde pleaca cu camionul in Spania, tur si retur. O data la 2 saptamani se intorc acasa, din Italia in Romania cu masinile personale, fara camioane. Camioanele vin in Romania doar pentru inspectii tehnice sau alte...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<