
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala anunta ca a dispus o serie de masuri, care sunt aplicate in scopul asigurarii sanatatii personalului, dar si pentru protectia contribuabililor.
ANAF subliniaza ca, inca de la primele informatii cu privire la riscul de raspandire al infectiei cu COVID-19, in fiecare unitate fiscala au fost asigurate produse igienico-sanitare, iar stocurile sunt reinnoite permanent.
Masurile sunt necesare in scop preventiv, dar si pentru desfasurarea activitatii ANAF si a structurilor subordonate:
1. Au fost stabilite punctele cheie si activitatile care necesita un flux continuu, precum si numarul de personal necesar pentru asigurarea acestora, respectiv 15% din totalul angajatilor ANAF,de exemplu la ghiseul unic, trezorerie, registratura, asistenta contribuabili, relatii cu publicul, etc.
2. Este limitat accesul in cadrul spatiilor destinate contribuabililor, astfel incat sa se evite crearea de cozi/aglomeratie, stabilindu-se o distanta de cel putin 1.5m intre persoane.
3. Sunt asigurate, pentru personalul propriu, materiale igienico-sanitare: sapun, prosoape hartie, masti de protectie, manusi de protectie si dezinfectanti pentru protectia acestora.
4. In regim de urgenta sunt asigurate servicii de dezinsectie si dezinfectie a spatiilor in care isi desfasoara activitatea personalul ANAF.
5. Pentru personalul care utilizeaza mijloacele de transport public ora de incepere este stabilita in intervale orare decalate cu o ora/o ora jumatate fata de programul normal, respectiv ora 8.00, ora 9.00 si ora 10.00, pentru perioada 12.03-31.03 2020.
Examen Consultant Fiscal 2025
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
6. Se realizeaza permanent prelucrarea informatiilor si a masurilor de protectie pentru prevenirea infectarii cu COVID-19, cu toti angajatii.
7. Toate sedintele, intalnirile cu participare extinsa se realizeaza in sistem video conferinta, iar delegatiile/deplasarile angajatilor sunt suspendate in perioada urmatoare.
8. Sunt stabilite activitatile si sunt identificati salariatii care isi pot desfasura activitatea la distanta, respectiv 50% din totalul angajatilor ANAF.
9. Sunt identificati angajatii care au efectuat ore suplimentare si se acorda zilele de recuperare in vederea asigurarii posibilitatii rotirii personalului.
10. Toti angajatii ANAF completeaza o declaratie pe proprie raspundere, cu privire la riscul de contaminare.
11. La intrarea in toare sediile este afisat materialul informativ cu privire la mijloacele de comunicare la distanta cu ANAF.
Agentia precizeaza ca au fost contituite, atat la nivel centrat, cat si la nivel regional, structuri pentru gestionarea masurilor destinate prevenirii raspandirii COVID-19, care vor adopta noi masuri, in functie de evolutia situatiei.
Pana la aceasta data nu sunt cazuri de infectare cu COVID-19 in randul angajatilor ANAF.
Sursa: Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Declarare punct de lucru spatiu inchiriat. Ce conditii sunt obligatorii?Ghid ANAF: Declararea si plata contributiilor sociale de catre persoanele fiziceDeclaratia informativa 392 a fost actualizataPosibil abuz in noul Cod fiscal?! Persoanele fara venituri, obligate la plata CASSProiect: ANAF modifica procedura de acordare a esalonarii la plata in forma simplificata si actualizeaza formularele aferenteUltimele articole
Declaratia 150. Ce modificari au fost aduse formularului prin Ordinul 2213/2025Amanet. ANAF incepe verificari ample la casele de amanet. Peste 3.700 de firme sunt in vizorSAF-T si D406 in 2025. Ce verificari trebuie sa faceti inainte sa raportati in SAF-TNotificarea 800. Cand apare obligatia in relatia cu e-Factura + completarea corecta a formularuluiFacturi lipsa din RO e-Factura. Ce sa faci daca nu ajung la timpArticole similare
Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zileRecomandari pentru angajatii care lucreaza in birouri deschise. Masuri de precautie universal valabileRecomandari ANAF pentru angajati si contribuabili. Program de lucru decalat si suspendarea deplasarilorMMPS vine in sprijinul angajatilor si face o serie de recomandari pentru prevenirea infectarii cu coronavirusConditii de siguranta si sanatate pentru angajatii care se reintorc la munca dupa data de 15 mai (Informare ITM)Sfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA