Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asiguratii CNAS pot obtine informatii referitoare la serviciile de care au beneficiat in anul precedent prin completarea unei cereri tip

19-Aug-2020
1602

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate transmite, printr-un comunicat de presa, ca asiguratii pot obtine informatii referitoare la serviciile de care au beneficiat in sistemul public de sanatate.

Conform Ordinului comun al Ministerului Sanatatii si CNAS nr.1416/820/2020, privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea Legii nr. 165/2019 pentru completarea art. 234 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, incepand cu data de 10 august 2020, persoanele care detin calitatea de asigurat au dreptul de a fi informate, la cerere, de catre casele de asigurari de sanatate, cu privire la serviciile medicale, medicamentele si dispozitivele medicale decontate din bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate (FNUASS) de care au beneficiat in anul precedent.

Pentru obtinerea acestor informatii, persoana asigurata va transmite o cerere tip, care poate fi solicitata la casa de asigurari sau poate fi descarcata de pe site-ul casei de asigurari de sanatate in evidenta careia se afla asiguratul, din sectiunea “Informatii pentru asigurati”, subsectiunea „Cetateni asigurati”.

Cererea, completata si semnata de catre persoana asigurata sau, dupa caz, reprezentantul legal al acesteia, se depune la sediul casei de asigurari de sanatate sau se transmite prin e-mail cu semnatura electronica calificata si este insotita, dupa caz, de copia actului de imputernicire.

In cazul in care asiguratul depune cererea la sediul casei de asigurari de sanatate, se verifica identitatea solicitantului. In situatia in care solicitantul opteaza pentru transmiterea solicitarii prin intermediul postei electronice, acesta va completa in cerere o parola din 8 caractere, necesara accesarii raspunsului.

 In termen de 45 de zile de la data inregistrarii cererii la casa de asigurari de sanatate, asiguratul va primi o lista cu serviciile medicale, ingrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare si dispozitivele medicale, tehnologiile si dispozitivele asistive prevazute in pachetul de baza, precum si serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare specifice, dispozitivele medicale si altele asemenea acordate in cadrul programelor nationale de sanatate curative decontate din bugetul FNUASS, intocmita in ordine cronologica, cu precizarea furnizorului care le-a efectuat/eliberat, a datei efectuarii/eliberarii, precum si a contravalorii acestora. Informatiile furnizate vor fi extrase din Platforma informatica din asigurarile de sanatate.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016