Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Atentionari din partea autoritatilor fiscale privind depunerea situatiilor financiare

25-Apr-2017
3044

Au fost publicate principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2016 si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici, ce au fost aprobate prin Ordinul MFP nr. 166/2017.

Astfel, depun situatii financiare anuale in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar pana cel tarziu la data de 30 mai 2017, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, subunitati din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate, cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, sediile permanente desemnate prevazute la articolul 7 din OMFP 166/2017.

Tot pana la 30 mai 2017 vor depune si entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, societatile comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata Pana cel tarziu la data de 2 mai 2017, respectiv in termen de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar depun situatiile financiare anuale celelalte persoane prevazute la articolul 1 alineatele (1) – (3) din Legea nr. 82/1991, printre care si asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial. Situatiile financiare anuale se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul ANAF.

Situatiile financiare anuale se depun la administratii financiare teritoriale in format hartie si in format electronic sau la oficiile postale, prin scrisori recomandate. De mentionat faptul ca erorile constatate dupa depunerea situatiilor financiare anuale pot fi corectate la data constatarii lor, potrivit Procedurii de indreptare a greselilor cuprinse in bilanturile depuse initial conform Ordinul MFP nr. 450/2016.

Situatiile financiare anuale se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care este pus la dispozitia contribuabililor, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe portalul ANAF.

Situatiile financiare anuale se depun la administratii financiare teritoriale in format hartie si in format electronic sau la oficiile postale, prin scrisori recomandate.

Atragem atentia faptului ca prezentarea de situatii financiare care contin date eronate sau necorelate, reprezinta contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 200 lei la 1.000 de lei. De asemenea, depunerea mai multor seturi de situatii financiare anuale pentru acelasi exercitiu financiar reprezinta contraventie si se sanctioneaza cu amenzi cuprinse intre 1.000 si 10.000 de lei.


Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici