Tot ce trebuie sa stii despre BILANTUL CONTABIL. Procedura, riscuri, corelatii si erori frecvente
OUG nr. 48/2020 a prelungit pana la data de 31 iulie 2020 termenul de depunere a situatiilor financiare pentru anul 2019. E un ragaz binevenit, insa bilantul ramane in continuare documentul contabil obligatoriu de care autoritatile sunt foarte interesate si a carui gestionare defectuoasa atrage amenzi dure.
Neintocmirea, nesemnarea si nedepunerea bilantului in termenul legal constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenzi de pana la 4.500 de lei, conform Legii contabilitatii nr. 82/1991, cu modificarile si completarile ulterioare.
Expertul fiscal Ionut Jinga este un profesionist de top, iar lucrarea sa despre
bilantul contabil nu face decat sa va puna la dispozitie experienta sa impresionanta si sa va ofere acces la solutii, comentarii si sfaturi practice (adevarate ponturi!) care elimina orice risc de eroare!
Ce informatii va ofera aceasta lucrare?
1. Greselile frecvente pe care le fac agentii economici, mai ales in alegerea tipului de bilant pe care trebuie sa-l completeze si a anexelor care trebuie sa-l insoteasca, conform reglementarilor contabile;
2. Principalele corelatii care trebuie sa existe intre datele cuprinse in formularele de bilant;
3. Cand anume trebuie intocmite notele explicative;
4. Ce sanctiuni risca o societate care nu depune la timp sau depune eronat situatiile financiare;
5. Principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale, reglementate de Ordinul MFP nr. 3.781/2019;
6. Cerintele intocmirii formularelor bilantiere;
7. In ce situatii bilantul contabil se supune auditului;
8. Care sunt informatiile cele mai relevante si carora trebuie sa le acordati atentie maxima atunci cand decideti sa intocmiti situatiile financiare.
Important!
Obiectivul dvs. (si al fiecarui contabil, desigur) este ca situatiile financiare sa fie intocmite potrivit reglementarilor contabile aplicabile si sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare, performantei financiare si a altor informatii, in conditiile legii, referitoare la activitatea desfasurata.
De aceea venim in sprijinul dvs. cu lucrarea
Bilantul contabil – procedura, riscuri, corelatii si sanctiuni, si va prezentam greselile frecvente care apar la intocmirea bilantului contabil, erorile ce pot fi corectate si procedura pentru corectarea acestora, in conformitate cu ordinele emise de Ministerul Finantelor Publice.
Iata mai jos cateva exemple de astfel de greseli.
• nedepunerea, potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, a situatiilor financiare anuale, a situatiilor financiare anuale consolidate, precum si a raportarilor contabile, se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei?
• prezentarea de situatii financiare care contin date eronate sau necorelate, se sanctioneaza cu amenda de la 200 lei la 1.000 lei?
• transmiteti bilantul contabil in lipsa propunerii de repartizare a profitului/acoperire a pierderii contabile sau a raportului administratorului, aceasta fapta putand fi sanctionata cu amenda de pana la 5.000 lei conform prevederilor Legii contabilitatii?
• remediati oricare din datele eronate continute de bilantul depus si ca numai anumite date si informatii contabile din bilant pot fi corectate ulterior?
• nu acordati importanta tuturor corelatiilor bilantiere, chiar daca bilantul poate fi validat si in lipsa unora dintre corelatii? Stiati ca ulterior depunerii situatiilor financiare, organele fiscale analizeaza concordantele care trebuie sa existe intre datele continute de formularele din bilant, precum si corelatiile cu datele din declaratiile fiscale (deconturile de TVA, declaratiile anuale privind impozitul pe profit) si daca sunt neconcordante puteti fi sanctionati contraventional, incadrati in categoria de contribuabili cu risc fiscal crescut si puteti face astfel obiectul unei inspectii fiscale neopinate?
De ce este atat de important bilantul contabil pentru ANAF?
Bilantul contabil este oglinda care reflecta activitatea firmei si care, in functie de indicatorii economico-financiari determinati, exprima cat de profitabila este afacerea. El cumuleaza tot ce are si tot ce datoreaza firma si fiecare element bilantier reprezinta o parte din patrimoniul acesteia. De aceea este si atat de important pentru ANAF.
Nu pierdeti din vedere ca mai sunt mai putin de 2 luni pana la termenul de depunere a bilantului contabil!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregsitrare in Romania contracte de munca incheiate in Franta
Intrebare: Am contractat o firma din Germania care sa se ocupe de: Inregistrarea societatii noastre in scopuri de impozitare pe salarii si asigurari sociale in Germania; Gestionarea angajatilor nostri (cetateni germani cu contract de munca inregistrat in Germania, incheiat intre societatea noastra si cetateanul german), respectiv vor asigura serviciile lunare de salarizare si fiscale, urmand a fi facturati lunar pentru serviciile prestate. In Romania, societatea noastra trebuie sa inregistreze ceva legat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << SAF-T pentru stocuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele informatii: 1. Avem gestiune cantitativ-valorica, receptii de materiale in modulul de gestiune din ERP (bucati cu bucati). In aceasta situatie, in sectiunea "Products" din cadrul SAF-T, daca la "productcommodity" nu avem codul NC (nu suntem obligati) si trecem 000000000, care dintre celelalte campuri din aceasta sectiune trebuie sa apara (care sunt obligatorii)? Adica denumire, UM etc. 2. In contabilitate, in registrul jurnal pentru inregistrarea materialelor...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Evidenta contabila pentru o societate din Franta
Intrebare: O societate din Franta, de dimensiune medie, cu 8 angajati si o cifra de afaceri de 70-80 mii euro/luna, ar putea sa externalizeze contabilitatea in Romania? Firma sora din Romania ar urma sa se ocupe de inregistrarea facturilor si de tinerea evidentei contabile la nivel de balanta de verificare, iar declaratiile si toate obligatiile fiscale si declarative sa fie indeplinite in Franta. Care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplinim? Accesul la documente poate fi realizat, avand in vedere...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intreprinderi legate. Lucrari in subantrepriza
Intrebare: Sunt doua microintreprinderi cu domeniul de activitate constructii. Una este a tatalui, ca asociat unic, si depune declaratii lunare, iar cealalta este a fiului, ca asociat unic, si depune declaratii trimestriale. Ambele sunt platitoare de TVA. In cursul anului 2024 si-au dat in subantrepriza lucrari de la una la alta. Pot fi considerate societati legate si, in 2025, sa treaca la impozit pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Cursuri prin platforma online. Beneficiar din Norvegia
Intrebare: PFA incheie un contract pentru drepturi de autor cu o firma din Norvegia. Contractul presupune realizarea de materiale didactice/prezentari si sustinerea acestor materiale pe o platforma de cursuri online. Persoana din Romania se logheaza online pe aceasta platforma, din Romania. Societatea din Norvegia asigura accesul la platforma respectiva si ii plateste acesteia, conform contractului, un tarif orar de 150 dolari pe ora. PFA factureaza lunar cate 10 ore. La inceputul anului, a prezentat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<