Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Autorizare cod CAEN. Acte necesare si procedura

11-Iul-2024
2343
Autorizare cod CAEN. Acte necesare si procedura

Daca vrei sa iti deschizi o firma, trebuie sa stii ca inainte de a putea desfasura activitatea economica respectiva, ai nevoie de un cod CAEN autorizat. In acest articol vom vedea ce este codul CAEN autorizat, de ce acte ai nevoie pentru a-l putea obtine si care este procedura pe care trebuie sa o urmezi.

Ce inseamna un cod CAEN autorizat? 

Codul CAEN autorizat este un cod de care o firma are nevoie pentru a putea desfasura activitati economice.

Cand ai nevoie de un cod CAEN autorizat? 

Ai nevoie de un cod CAEN autorizat atunci cand vrei sa incepi sa desfasori o activitate economica si sa obtii venituri in acest fel. Pe langa alte autorizatii si licente, trebuie sa obtii si codul CAEN aferent activitatii respective. 

Se anunta o vara de neuitat! Discouturi de pana la 60% pentru TOATE lucrarile noastre de contabilitate. Descupera oferta AICI>>

In plus, Legea 265/2022 instituie obligativitatea autorizarii si a Codurilor CAEN secundare pentru care firma are dreptul sa desfasoare activitati economice.

Legea permite inscrierea in actul constitutiv a unui numar nelimitat de coduri CAEN. Totusi, conform noilor reglementari este obligatoriu ca toate sa fie si autorizate, atat cel principal, cat si cele secundare, daca intr-adevar se desfasoara activitate in baza acelor coduri CAEN.

Ce presupune autorizarea unui cod CAEN? 

Autorizarea unui cod CAEN presupune depunerea unei Declaratii pe propria raspundere, la ONRC, in care sunt trecute codurile CAEN necesare activitatii respective.

Autorizarea codurilor se poate face la infiintarea firmei sau ulterior, in functie de momentul in care se doreste inceperea activitatii in domeniul de activitate ales. 

De retinut! 

Codul CAEN este autorizat pentru locul unde firma isi va desfasura activitatea.

Poate fi vorba despre:

-sediul social (firma isi desfasoara activitatea la sediul social);
Se anunta o vara de neuitat! Discouturi de pana la 60% pentru TOATE lucrarile noastre de contabilitate. Descupera oferta AICI>>

-punct de lucru (firma isi desfasoara activitatea la un punct de lucru);

-la terti ( aici ne referim in mare parte la freelanceri sau la cei care nu au un punct fix de lucru, activitatea firmei se va desfasura in afara sediului sau a punctului de lucru). 

Asadar, autorizarea codurilor CAEN se poate face la sediu, la punctul de lucru sau la terti, in functie de locul de unde se desfasoara fizic activitatea economica.

Daca apar modificari precum: schimbarea sediului social, infiintarea unui punct de lucru, modificarea activitatii de baza, trebuie sa se depuna o noua cerere de autorizare CAEN.

Acte necesare autorizare cod CAEN ONRC 

Pentru a obtine un cod CAEN de la ONRC trebuie sa depui in cadrul institutiei urmatoarele documente:

-Cererea tip de autorizare la ONRC ( se vor include mai multe date, incluziv codul CAEN solicitat);

-plata taxei de autorizare ( se va face in momentul depunerii Cererii).

Important! Va mai fi depusa o alta Declaratie pe propria raspundere in cazul in care vrei sa modifici activitatea firmei, iti schimbi sedul social sau mai adaugi un punct de lucru.

Adaugare cod caen secundar ONRC

Daca vrei sa iti extinzi afacerea si sa adaugi alt domeniu de activitate, ai nevoie de un cod CAEN secundar. 

Inainte de a incepe procedura pentru a-l obtine, este recomandat sa te documentezi in prealabil pentru a identifica codul care se potriveste cel mai bine pentru afacerea ta. Poti consulta Clasificarea Activitatilor din Economia Nationala sau poti solicita ajutorul din partea unui expert in acest sens.

Mai apoi, trebuie sa depui urmatoarele documente la ONRC:

  1. Hotararea AGA/Decizia asociatului unic prin care adaugi codurile CAEN anexa contor cuvinte la aceasta
  2. Modificarea actului constitutiv pentru a putea include noile coduri CAEN
  3. Depunerea Declaratiei pe propria raspundere unde adaugi toate codurile CAEN pe care vrei sa activezi (le treci si pe cele vechi)

Cum verifici ce coduri CAEN ai autorizate 

Codurile CAEN care au fost autorizate vor fi trecute in Certificatul Constatator de Autorizare al firmei. Daca vrei sa adaugi un alt cod CAEN sau pur si simplu vei verifici mai tarziu daca ai codul autorizat, poti face o solicitare la ONRC pentru a obtine un certificat constatator de baza.
Se anunta o vara de neuitat! Discouturi de pana la 60% pentru TOATE lucrarile noastre de contabilitate. Descupera oferta AICI>>

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Contract de mecenat si reglementari cheie

    • Contractul de mecenat este un instrument juridic prin care o persoana fizica sau juridica ofera sprijin material ori financiar unei activitati culturale, artistice, stiintifice sau educationale, fara a urmari un beneficiu direct. Acest tip de contract este reglementat de Legea nr. 32/1994 si se bazeaza pe principiul generozitatii si al recunoasterii meritelor celor sustinuti. In acest articol vom prezenta principalele reglementari cheie cu privire la actul de mecenat si vom prezenta un model de...» citeste mai departe aici

  • Ce beneficii si facilitati salariale neimpozabile pot acorda angajatorii salariatilor intr-un an

    • Angajatorii pot oferi salariatilor, pe langa salariul de baza, o serie de beneficii si facilitati care, in anumite conditii, nu sunt impozabile. Aceste avantaje contribuie la motivarea si fidelizarea personalului, fara a genera obligatii fiscale suplimentare pentru angajati. In acest articol, vom prezenta principalele tipuri de beneficii si facilitati salariale neimpozabile care pot fi acordate intr-un an, precum si conditiile legale de acordare. » citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Cum sa o completati daca treceti de la impozit micro la impozit pe profit in 2025

    • In contextul modificarilor fiscale aplicabile din 2025, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita obligatiilor declarative si de plata. Schimbarea regimului de impozitare, de la microintreprindere la impozit pe profit, impune completarea corecta a formularelor fiscale. In continuarea articolului vom vedea cateva clarificari privind completarea Declaratiei 101 in aceste situatii. Astfel, un contribuabil are nelamuriri in legatura cu urmatoarele. Daca in trimestrul 1 am fost platitor...» citeste mai departe aici

  • Registru Unic de Control. Este necesar un nou registru la schimbarea sediului social?

    • Registrul unic de control este un document obligatoriu pentru contribuabilii persoane juridice inregistrati la Registrul Comertului, avand rolul de a evidentia toate controalele efectuate de autoritatile competente. Reglementat prin Legea nr. 252/2003, acest registru se pastreaza la sediul social si la sediile secundare autorizate. In contextul schimbarii sediului social, apar frecvent intrebari legate de necesitatea unui nou registru. Astfel, un contribuabil intreaba daca are nevoie de un alt...» citeste mai departe aici

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016