
Raportul Special
realizat de specialisti
Indiferent de domeniul in care activeaza, orice antreprenor are parte si de experiente mai putin placute in relatia cu partenerii sai de afaceri.
Pentru a evita conflictele si greselile care ar putea dauna businessului, acesta ar trebui sa fie intotdeauna atent la deciziile pe care le ia si mai ales la persoanele cu care alege sa lucreze.
Inainte de a incheia un parteneriat, un antreprenor ar trebui sa stie daca este pe aceeasi lungime de unda si daca poate lucra impreuna cu acesti colaboratori pe termen lung.
Daca te afli intr-o astfel de ipostaza si iti cauti noi parteneri pentru afacerea ta, iata care sunt intrebarile la care trebuie sa raspunzi pentru a gasi cea mai buna modalitate de lucru.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Increderea se numara printre principiile de baza in lumea afacerilor, asa ca poti porni de la acest punct. Daca ai chiar si o urma de indoiala in privinta viitorilor parteneri, fie ca este vorba de o companie sau de persoane fizice, atunci poate ca ar trebui sa te mai gandesti in privinta colaborarii cu ei.
Daca exista posibilitatea, cere si cateva referinte despre ei de la persoanele cu care au mai lucrat. Cu cat esti mai bine documentat in ceea ce ii priveste, cu atat vei putea lua deciziile potrivite pentru afacerea ta.
Este important sa cunosti informatiile financiare si aspectele juridice ale viitorilor parteneri de afaceri, de la eventualele dosare in instanta si pana la cotele de piata si datoriile catre stat sau catre furnizori.
In felul acesta, vei evita sa lucrezi cu oameni rau-platnici, lipsiti de seriozitate, si vei elimina riscurile pe care le pot aduce pentru afacerea ta. Confidas este o platforma care aduna si proceseaza toate aceste date, pentru a te ajuta sa cunosti mai bine companiile, sa intelegi nivelul de risc comercial asociat acestora. Asta inseamna ca vei putea analiza daca este sau nu in beneficiul tau sa te asociezi cu ele si vei putea lua decizia potrivita pentru afacerea ta.
Multe dintre conflictele in afaceri iau nastere din cauza diferentelor in ceea ce priveste viziunea despre business.
Tocmai din acest motiv, este esential sa porti de la bun inceput o discutie cu viitorii parteneri de afaceri pentru a vedea care sunt conditiile si directia lor. S-ar putea ca ei sa vina cu cerinte diferite si compromisuri pe care nu vei fi dispus sa le faci, caz in care nu ar mai avea rost sa continuati negocierile.
Pe de alta parte, este posibil sa vina cu propuneri la care tu nu te-ai gandit si cu idei care iti ajuta afacerea sa se dezvolte si in alte directii.
Nu in ultimul rand, tine cont de faptul ca orice decizie luata trebuie sustinuta si de un act juridic, de preferat un contract cu niste clauze bine definite. Astfel, iti vei lua toate masurile de precautie necesare, iar partenerii tai de afacere vor fi nevoiti sa actioneze asa cum ati convenit.
La fel de important este sa stiti exact care sunt rolurile partilor implicate intr-un contract. Atat tu, cat si viitorii parteneri trebuie sa stiti de la bun inceput care sunt pozitiile de pe care veti discuta.
De exemplu, unii pot avea doar calitate de investitori, lasand conducerea businessului in sine pe seama unor manageri care sa coordoneze activitatea. Altii doresc sa investeasca intr-o afacere, dar sa se si implice activ in dezvoltarea sa.
Cu cat este ierarhia mai bine structurata, cu atat mai repede vei putea demara proiectul colaborarii. Fiecare partener isi va cunoaste fisa postului si va putea actiona in conformitate cu deciziile stabilite.
Ca antreprenor, stii deja ca fiecare actiune pe care o intreprinzi trebuie sa te aduca mai aproape de indeplinirea obiectivelor tale, fie ca este vorba de cresterea profitului, de imbunatatirea imaginii sau de orice altceva.
Parteneriatele pe care le inchei cu terte persoane ori companii ar trebui sa te ajute sa iti atingi aceste obiective. Din acest motiv, seteaza-ti de la bun inceput un plan de actiune si gandeste-te in ce masura iti vor fi utile parteneriatele pe termen lung. Scopul este ca la final, dupa ce se trage linie, toata lumea sa aiba de castigat din aceasta colaborare.
Sursa foto: Shutterstock.com
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Articole similare
Trecere de la impozit pe profit la impozit pe veniturile microintreprinderilor. Depunerea formularului 010 la ghiseu sau 700 - onlineFiscul ar trebui sa aiba rol de educator al firmelor, nu doar sa dea amenziSRL, PFA, II, IF care isi actualizeaza codul CAEN din 1 ianuarie 2025. Ce trebuie sa stie, conform noii proceduriFirmele care ies din sistemul de impozitare micro de la anul sunt obligate sa anunte ANAF pana pe 31 martie 2023Implicatii fiscale aduse de OMFP nr. 426 din 2013Ultimele articole
Piata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaImpozit pe profit. Firmele NU pot trece la impozit micro din 2026, chiar daca indeplinesc conditiileCapitalul social, modificat. Termen limita de majorare, valoarea aplicata + un EXEMPLU utilBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitateArticole similare
Situatii financiare anuale: Termenul de depunere este data de 30 mai 2024, clarifica ANAFFacturi neprimite in E-Factura. Cum pot fi inregistrate in contabilitate3 exemple de investitii pentru afacerea ta care iti pot aduce beneficii economice pe termen lungZona euro trece pe crestere economicaAvem gestiunea in Cloud: cat de repede si usor facem retururile si stornarea?Ultimele articole
30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaBugetul unui startup: Cum sa il gestionezi eficient in primul an de activitatePermis de Antreprenor - Avantaj competitiv pentru afaceri din toate industriileCum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancerCum iti poate transforma afacerea un sistem ERPArticole similare
Cele mai de succes companii la nivel international: cum transformi un start-upSfaturi de la experti
Intrebare: Daca o microintreprindere depaseste plafonul de 250.000 euro la 30.09.2025, adica are venituri cumulate de 1.258.000 lei la 30.09.2025, trece la impozit pe profit? Ce curs euro se foloseste la calcularea plafonului si in cat timp...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Calcul deduceri fiscale aferente profitului reinvestit
Intrebare: O societate vrea sa aplice scutirea pentru profit reinvestit in T3. Datele sunt urmatoarele:
Investitie activ: 45.929,90 lei
Profit brut (cont 121): 64.502,90 lei
Profit impozabil: 81.596,21 lei
Impozit pe profit: 13.055,39 lei
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B
Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma
Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?
[CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA