Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce trebuie sa stie un antreprenor inainte de a-si alege partenerii de afaceri

14-Ian-2019
2765

Indiferent de domeniul in care activeaza, orice antreprenor are parte si de experiente mai putin placute in relatia cu partenerii sai de afaceri.

 

Pentru a evita conflictele si greselile care ar putea dauna businessului, acesta ar trebui sa fie intotdeauna atent la deciziile pe care le ia si mai ales la persoanele cu care alege sa lucreze.

 

Inainte de a incheia un parteneriat, un antreprenor ar trebui sa stie daca este pe aceeasi lungime de unda si daca poate lucra impreuna cu acesti colaboratori pe termen lung.

 

Daca te afli intr-o astfel de ipostaza si iti cauti noi parteneri pentru afacerea ta, iata care sunt intrebarile la care trebuie sa raspunzi pentru a gasi cea mai buna modalitate de lucru.

 

Ai incredere in viitorii tai parteneri de afaceri?

 

Increderea se numara printre principiile de baza in lumea afacerilor, asa ca poti porni de la acest punct. Daca ai chiar si o urma de indoiala in privinta viitorilor parteneri, fie ca este vorba de o companie sau de persoane fizice, atunci poate ca ar trebui sa te mai gandesti in privinta colaborarii cu ei.

 

Daca exista posibilitatea, cere si cateva referinte despre ei de la persoanele cu care au mai lucrat. Cu cat esti mai bine documentat in ceea ce ii priveste, cu atat vei putea lua deciziile potrivite pentru afacerea ta.

Cifrele si rapoartele lor sunt reale?

 

Este important sa cunosti informatiile financiare si aspectele juridice ale viitorilor parteneri de afaceri, de la eventualele dosare in instanta si pana la cotele de piata si datoriile catre stat sau catre furnizori.

 

In felul acesta, vei evita sa lucrezi cu oameni rau-platnici, lipsiti de seriozitate, si vei elimina riscurile pe care le pot aduce pentru afacerea ta. Confidas este o platforma care aduna si proceseaza toate aceste date, pentru a te ajuta sa cunosti mai bine companiile, sa intelegi nivelul de risc comercial asociat acestora. Asta inseamna ca vei putea analiza daca este sau nu in beneficiul tau sa te asociezi cu ele si vei putea lua decizia potrivita pentru afacerea ta.

Impartasiti acelasi set de principii si valori?

 

Multe dintre conflictele in afaceri iau nastere din cauza diferentelor in ceea ce priveste viziunea despre business.

 

Tocmai din acest motiv, este esential sa porti de la bun inceput o discutie cu viitorii parteneri de afaceri pentru a vedea care sunt conditiile si directia lor. S-ar putea ca ei sa vina cu cerinte diferite si compromisuri pe care nu vei fi dispus sa le faci, caz in care nu ar mai avea rost sa continuati negocierile.

 

Pe de alta parte, este posibil sa vina cu propuneri la care tu nu te-ai gandit si cu idei care iti ajuta afacerea sa se dezvolte si in alte directii.

 

Nu in ultimul rand, tine cont de faptul ca orice decizie luata trebuie sustinuta si de un act juridic, de preferat un contract cu niste clauze bine definite. Astfel, iti vei lua toate masurile de precautie necesare, iar partenerii tai de afacere vor fi nevoiti sa actioneze asa cum ati convenit.

Cum vor fi impartite sarcinile?

 

La fel de important este sa stiti exact care sunt rolurile partilor implicate intr-un contract. Atat tu, cat si viitorii parteneri trebuie sa stiti de la bun inceput care sunt pozitiile de pe care veti discuta.

 

De exemplu, unii pot avea doar calitate de investitori, lasand conducerea businessului in sine pe seama unor manageri care sa coordoneze activitatea. Altii doresc sa investeasca intr-o afacere, dar sa se si implice activ in dezvoltarea sa.

 

Cu cat este ierarhia mai bine structurata, cu atat mai repede vei putea demara proiectul colaborarii. Fiecare partener isi va cunoaste fisa postului si va putea actiona in conformitate cu deciziile stabilite.

Care sunt obiectivele finale?

 

Ca antreprenor, stii deja ca fiecare actiune pe care o intreprinzi trebuie sa te aduca mai aproape de indeplinirea obiectivelor tale, fie ca este vorba de cresterea profitului, de imbunatatirea imaginii sau de orice altceva.

 

Parteneriatele pe care le inchei cu terte persoane ori companii ar trebui sa te ajute sa iti atingi aceste obiective. Din acest motiv, seteaza-ti de la bun inceput un plan de actiune si gandeste-te in ce masura iti vor fi utile parteneriatele pe termen lung. Scopul este ca la final, dupa ce se trage linie, toata lumea sa aiba de castigat din aceasta colaborare.

 

Sursa foto: Shutterstock.com

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Obligatiilor companiilor in ceea ce priveste inregistrarea si raportarile la O.N.P.C.S.B

    • Societatile, indiferent de natura capitalului (autohton sau international), trebuie sa respecte prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, republicata si actualizata prin acte normative ulterioare. Legea impune un cadru de conformitate pentru entitatile raportoare, care include, printre altele, obligatii de cunoastere a clientelei, evaluare a riscului, raportare a tranzactiilor suspecte sau in numerar, desemnarea de...» citeste mai departe aici

  • Lichidare firma. Exemplu de MONOGRAFIE contabila utila in 2025 daca va inchideti firma

    • Unele firme, din diverse motive precum lipsa de activitate, acumularea de pierderi sau decizia asociatului unic, ajung in situatia de a fi lichidate. Procesul de inchidere presupune parcurgerea mai multor etape administrative si contabile, printre care dizolvarea voluntara, radierea si intocmirea unei monografii contabile finale. In cele ce urmeaza, prezentam un exemplu practic de monografie contabila aplicabila in 2025, utila pentru radierea societatii. O societate are urmatoarea situatie in...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende. 5 intrebari si raspunsuri cu privire la cota de impozitare in 2025 + alte aspecte contabile

    • Distribuirea dividendelor reprezinta un proces esential pentru recompensarea asociatilor/actionarilor unei societati, dar implica o serie de obligatii fiscale si contabile ce trebuie respectate cu strictete. In anul 2025, cota de impozitare aplicabila dividendelor distribuite este de 10%, conform legislatiei in vigoare, aplicabila atat dividendelor interimare, cat si celor distribuite din profitul exercitiilor financiare incheiate anterior. Este important de subliniat ca, pentru a beneficia...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Puteti reduce perioada de amortizare dpdv contabil si fiscal?

    • Mijloacele fixe reprezinta active utilizate pe termen lung in activitatea economica si se amortizeaza treptat, potrivit unor reguli contabile si fiscale. In anumite conditii, o entitate poate dori sa reduca perioada de amortizare pentru a reflecta mai fidel uzura sau utilizarea activelor. Este important de diferentiat tratamentul contabil fata de cel fiscal in astfel de situatii. Prezentul articol clarifica in ce conditii se poate modifica perioada de amortizare si ce implicatii are acest...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul contabil al cotizatiilor anuale CECCAR

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum trebuie tratate din punct de vedere contabil si fiscal cotizatiile anuale platite catre organisme profesionale, cum este CECCAR. Aceste sume, desi sunt achitate integral la inceputul anului, ridica intrebari legate de momentul recunoasterii cheltuielii si de deductibilitatea fiscala. In cele ce urmeaza, analizam tratamentul corect al acestor cotizatii, in conformitate cu reglementarile contabile in vigoare. Avem acest caz. O societate de contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • [CONTROL ANTIFRAUDA] Reglementari legale, drepturile contribuabililor si studii de caz utile

    • Controalele antifrauda sunt actiuni specializate desfasurate de Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) pentru prevenirea, descoperirea si combaterea evaziunii fiscale si a altor fapte ilegale din domeniul financiar-fiscal. Aceste controale sunt de regula operative si inopinate, fiind reglementate distinct fata de inspectia fiscala clasica. Contribuabilii vizati trebuie sa respecte obligatiile impuse de lege si sa colaboreze cu inspectorii antifrauda, avand totodata si anumite drepturi...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016