Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cifra de afaceri. Termen raportari contabile semestriale in 2025 pentru firmele care depasesc plafonul

31-Iul-2025
1938
Cifra de afaceri. Termen raportari contabile semestriale in 2025 pentru firmele care depasesc plafonul

Cifra de afaceri ramane un indicator cheie in determinarea obligatiilor contabile ale unei societati. Pe langa relevanta sa in evaluarea performantei, aceasta joaca un rol crucial si in stabilirea cerintelor de raportare financiara. Odata cu publicarea proiectului de act normativ privind sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2025, devine imperios ca firmele sa inteleaga noile plafoane si termene.

Acest articol clarifica ce este cifra de afaceri si cum se calculeaza, oferind apoi detalii esentiale despre obligatia de a depune raportari contabile semestriale. Vom explora cazul specific al societatilor care au depasit pragul de 1 milion de euro cifra de afaceri neta la 31 decembrie 2024 si vom raspunde intrebarii cruciale: pana cand trebuie depuse aceste bilanturi in 2025.

Ce este cifra de afaceri

Cifra de afaceri reprezinta totalul veniturilor obtinute de o entitate economica din activitatea sa operationala curenta, intr-o perioada contabila determinata (de regula, un an fiscal). Aceasta reflecta valoarea bunurilor livrate si a serviciilor prestate, fara a include taxa pe valoarea adaugata (TVA) sau alte impozite direct legate de cifra de afaceri. Este un indicator esential al volumului de activitate si al performantei comerciale brute a unei companii.

Calcul cifra de afaceri

Calculul cifrei de afaceri implica agregarea tuturor veniturilor din exploatare care provin direct din activitatea de baza a societatii. Acestea includ, dar nu se limiteaza la, veniturile din vanzarea de produse finite, semifabricate, marfuri si veniturile din prestarea de servicii.

Din aceasta suma se exclud elemente precum:

Taxa pe valoarea adaugata (TVA) colectata de la clienti, deoarece aceasta reprezinta o obligatie fiscala fata de stat, nu un venit al societatii.

Reducerile comerciale acordate clientilor (rabaturi, remize, resturnari, discounturi).

Veniturile financiare (ex: dobanzi incasate) si veniturile exceptionale (ex: vanzari de active imobilizate nelegate de obiectul principal de activitate).

Subventiile de exploatare, chiar daca contribuie la fluxul de numerar, nu rezulta direct din livrarea de bunuri sau prestarea de servicii.

In esenta, cifra de afaceri se determina prin insumarea valorilor facturate clientilor pentru bunuri livrate si servicii prestate, minus TVA-ul si reducerile comerciale acordate.

Firme care depasesc cifra de afaceri de 1 milion de euro

Avem acest caz. O societate a depasit la 31.12.2024 cifra de afaceri de 1 milion de euro, iar numarul angajatilor la 31. 12. 2024 este 19. Firma este obligata sa depuna raportarea contabila la 30.06.2025 conform OMFP 1802/2014?

Ministerul Finantelor a publicat proiectul sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2025. Prin proiectul de act normativ se propune ca sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2025 sa se aplice operatorilor economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1 milion de euro.

Conform prevederilor acestuia:

“Art. 2. (1) Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2025 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica entitatilor carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, si care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro.

(2) Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2025 a operatorilor economici prevazut la art. 1 se aplica, de asemenea, persoanelor carora le sunt incidente Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro.

(3) Prevederile prezentului ordin se aplica inclusiv operatorilor economici al caror exercitiu financiar este diferit de anul calendaristic.

Termene de depunere raportari contabile semestriale in 2025

Conform legislatiei in vigoare, raportarile contabile la 30 iunie 2025 se depun la Agentia Nationala de Administrare Fiscala pana cel mai tarziu la data de 18 august 2025.


Raspunsuri oferite in 2025 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [MODEL] Bilant de lichidare si reglementari cheie

    • Atunci cand o societate comerciala isi incheie definitiv activitatea, fie prin dizolvare voluntara, fie prin insolventa sau alte motive prevazute de lege, este obligatorie intocmirea bilantului de lichidare. Acest document reflecta imaginea patrimoniala a companiei inainte de radiere. Intocmirea corecta a bilantului de lichidare si respectarea cadrului legal sunt esentiale pentru protejarea administratorilor si lichidatorilor de raspundere personala si pentru asigurarea unei inchideri...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA in 2025. 4 etape importante pentru scoaterea casei de marcat din folosinta

    • Printre cele mai frecvente intrebari legate de inchiderea II sau PFA se numara cele referitoare la procedura de defiscalizare a casei de marcat. Multi contribuabili vor sa stie cum se scoate corect aparatul din uz, ce documente sunt necesare si daca acesta poate fi predat distribuitorului autorizat. Procesul implica interventia unei unitati service acreditate si notificarea ANAF pentru radierea definitiva a aparatului din evidentele fiscale. Avem acest caz concret. I.I., fara angajati, incheie...» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende in 2025. Poate fi retinut si declarat chiar daca firma NU a platit dividendele catre asociati?

    • Distribuirea si impozitarea dividendelor reprezinta un aspect esential al gestionarii relatiilor financiare dintre societate si asociatii sai. Respectarea termenelor de declarare si plata a impozitului este obligatorie, indiferent de momentul efectiv al platii dividendelor catre asociati. In acest context, o societate care distribuie dividende in ianuarie 2025 catre asociati persoane fizice in valoare de 100.000 lei brut este corect sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pana in 25...» citeste mai departe aici

  • Codul CAEN. Ce trebuie sa stie firmele despre autorizarea codului CAEN in 2025 + declaratii necesare

    • Clasificarea activitatilor economice prin codurile CAEN reprezinta un element esential in organizarea si functionarea firmelor din Romania. Aceste coduri stabilesc clar domeniul de activitate al unei societati si constituie baza legala pentru desfasurarea operatiunilor economice. Astfel, autorizarea corecta a codurilor CAEN devine o etapa obligatorie pentru orice firma, indiferent de domeniul in care activeaza. Avem acest caz concret. Firma constructii, cod CAEN 4120 sau 4100 (din 2025),...» citeste mai departe aici

  • [PROCEDURA] Defiscalizare casa de marcat 2025

    • Defiscalizarea casei de marcat este un proces prin care se anuleaza inregistrarea fiscala a unui aparat de marcat electronic, situatie care poate aparea in mai multe contexte: inchiderea definitiva a activitatii comerciale, necesitatea inlocuirii echipamentului existent sau deteriorarea ireparabila a dispozitivului. Procesul implica parcurgerea mai multor etape obligatorii si presupune pregatirea unui set complet de documente justificative pentru a indeplini toate cerintele legale impuse de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016